با پیگیری‌های امام محله صورت گرفت؛

تکمیل زیر ساخت‌های محله و حمایت همه جانبه از محرومین

تکمیل زیر ساخت‌های محله و حمایت همه جانبه از محرومین
مجتبی عظیمی
0
۲۳ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام مسعودی در طول ۴ سال فعالیت در محله مسکن مهر مهدی شهر با پیگیری‌های فراوان و با کمک مردم توانسته است بخشی از کمبودهای زیرساختی محله را برطرف کند.

حجت الاسلام مالک مسعودی امام محله مسجد خاتم الانبیا(ص) مهدی شهر استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت‌های خود در این محله گفت: از سال ۹۶ که در منطقه مسکن مهر مستقر شدیم با توجه به مشکلات و کمبودهای محله مسکن مهر، مجموعه ای ۸ نفره از اهالی برای حل مشکلات تشکیل دادیم.

این امام محله ادامه داد: با توجه به تازه تأسیس بودن این محله کمبودهای فراوان زیرساختی داشت از این جهت با پیگیری های فراوان از مسئولان برای حل مشکلات و دریافت بودجه های اضافه توانستیم برخی از مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام مسعودی افزود: در این پیگیری ها آسفالت خیابان های محله انجام شد و پیاده‌رو سازی انجام شد. همچنین در زمانی که شهرداری پایه کار نبود تهیه و نصب سطل های زباله و احداث پارک توسط خود مردم صورت گرفت و شهرداری نیز آن را تجهیز کرد. علاوه بر این ها روشنایی برق منطقه با ۲۵ تیر برق جدید رقم خورد و در مجتع هایی که به دلیل کوتاهی سازنده آسانسور نصب نشده بود با تلاش و پیگیری راه اندازی شد و امکانات دیگری که خود مردم برای فراهم آوردن آن پای کار آمدند.

وی در زمینه اشتغال نیز بیان داشت: پس از کرونا فرصتی فراهم شد که با تشکیل کارگاه تولیدی ماسک که در همان اوایل روزی دو هزار ماست تولید می‌کردند اشتغال زایی و تولید درآمد برای عده ای از جوانان حاصل شد و بخشی از ماسک های تولیدی نیز به صورت رایگان در اختیار بیمارستان ها و خود مردم قرار می گرفت.

حجت الاسلام مسعودی به یکی دیگر از اقدامات گره گشا نیز اشاره کرد و گفت: تشکیل صندوق قرض‌الحسنه برای رفع حوائج مردم و ایجاد اشتغال طرح دیگری بود که تاکنون نزدیک ۴۰ مورد پرداخت وام صورت گرفته است و افرادی را برای اشتغال نیز معرفی کردیم.

وی در مورد اقدامات خود در طرح نهضت مواسات ابراز داشت: برای رفع نیازهای معیشتی نیازمندان بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی که بیشتر از طریق خیرین و همچنین کمک‌های نهادها بود توزیع شده است اهداء لوازم تحریر و ۱۰ تا ۱۵ مورد گوشی و تبلت به دانش‌آموزان نیازمند نیز از دیگر اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است

این امام محله ادامه داد: با توجه به مجازی شدن کلاس ها و برای حمایت خانواده هایی که توان مالی کمتری داشتند ۲۰۰ تبلت ایرانی به صورت قسطی در اختیار مردم قرار داده شد و مردم  علاوه بر خرید اقساطی به صورت ارزان‌تر آن را تهیه کردند.

وی افزود: ۴ مورد تأمین جهیزیه در محله با کمک مردم انجام شد و به دختران دم بخت اهدا شد. تأسیس مرکز نیکوکاری و تحت پوشش قرار دادن ۴۰ خانواده که ۱۴ خانواده از قبل زیر نظر کمیته امداد بودند طرح دیگری است که در زمینه حمایت از مردم و به خصوص محرومین انجام گرفت.

حجت الاسلام مسعود در زمینه استحکام حریم خانواده و پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق یادآور شد: برای رونق ازدواج کلاس ها و کارگاه هایی برگزار شده و همچنین توسط خواهران تولید نشریه صورت می گیرد و در مناسبت ها توزیع می شود و با توجه به کارهایی که درباره ازدواج و پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق صورت گرفته است شاهد کاهش نسبی طلا در این محله هستیم.

وی در مورد آسیب اجتماعی اعتیاد اظهار داشت: معتقد هستیم برای ترک اعتیاد، تا خود فرد نخواهد ترک کند فایده ای ندارد و افرادی را که خود خواستار ترک اعتیاد هستند به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کرده ایم و از ۶ ماه پیش تاکنون ۳ مورد ترک اعتیاد موفق داشته ایم. همچنین برای پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد یکی از فروشندگان مواد جمع شد و با همکاری مواد مخدر نیز قرار است با سایر فروشندگان مواد مخدر برخورد قاطع صورت بگیرد.

گفتنی است، حجت الاسلام مسعودی در کنار فعالیت های اجتماعی از مسائل فرهنگی نیز غافل نبوده و در ایام فاطمیه برای برگزاری مراسمات فاطمیه با دعوت و حمایت از یک گروه نمایشی در فضای مسجد و نمایش اتفاقات فاطمیه حرکتی نو در فعالیت های فرهنگی محله رقم زده و این گروه نیز علاوه بر این در سطح استان و کشور نیز به برگزاری نمایشگاه فاطمیه می‌پردازند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!