با پایان یافتن مهلت ثبت گزارش؛

بیش از ۱۰۰ هزار مسئله مردم در مهرواره اوج ثبت شد

بیش از ۱۰۰ هزار مسئله مردم در مهرواره اوج ثبت شد
حسین فلاح مراد
0
۲۵ دی ۱۴۰۰

مهرواره اوج با پایان یافتن مهلت ثبت گزارش حل مسئله در ۲۰ دی‌ماه وارد گام ششم شد و بیش از ۱۰ هزار مبلغ در این مرحله به ثبت گزارش پرداختند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، ۳۱ مرداد ماه سال جاری بود که مهرواره اوج با هدف ارتقای خدمت رسانی مساجد در ۸ گام طراحی و آغاز شد و پس از پایان فرصت ثبت گزارش حل مسئله در بیستم دیماه و ثبت بیش از ۱۰۰ هزار مسئله این مهرواره وارد گام ششم خود شد.

در مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از روحانیون در ثبت گزارش حل مسئله در مهرواره اوج مشارکت کردند و حضور فعال همه استان‌ها را در آن شاهد بودیم؛ اما درصد این مشارکت در استان‌های مختلف، متفاوت بود؛ به این ترتیب که استان‌های گلستان با ۸۱۴، خوزستان با ۷۷۳ و خراسان جنوبی با ۷۶۳ شرکت کننده بیشترین مشارکت را در ثبت گزارش داشتند.

از سوی دیگر علاوه بر شرکت امامان محله، پایگاه اجتماعی، امامان روستا، مبلغین هجرت و سایر مبلغین، شاهد شرکت روحانیون اهل سنت در ثبت گزارش حل مسئله بودیم و به تفکیک، ۱۷۰ امام جمعه، ۱۱۹۶ امام خود استقرار، ۸۴۹ مبلغ طرح هجرت، ۵۲۴ مبلغ موسمی، ۲,۰۹۹ امام روستا، ۲۶۲۴ امام محله، ۳۹۵ امام پایگاه اجتماعی، ۳۵۳ شیخ اهل سنت، ۳۰۱ ماموستا، ۶۰۰ آخوند و ۱۶۳ مولوی نسبت به ثبت گزارش اقدام کردند.

اکنون با آغاز روند گام ششم، هر شهرستان به ازای هر ۲۵ امام شرکت کننده، ۳ امام را انتخاب و راستی آزمایی می‌کند، سپس برای آنها پوستر تهیه و رأی گیری مردمی انجام می‌شود. در این مرحله ۷۰ درصد امتیاز مربوط به رأی داوران و ۳۰ درصد مربوط به آرا مردمی است. سپس به ازای هر ۲۵ نفر از شهرستان یک نفر وارد مرحله استانی می‌شود.

در مرحله استانی تا ۱۵ بهمن ماه افراد برگزیده استانی انتخاب می‌شوند، و تقدیر از برترین‌های شهرستانی در روز سوم بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرای مرضیه (س) یا ۱۲ بهمن که آغاز دهه فجر صورت خواهد گرفت و تجلیل از امامان برتر در مرحله استانی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌شود. تقدیر از برگزیدگان مرحله ملی نیز از ابتدا تا نیمه اسفندماه در جوار مضجع شریف آقا علی ابن موسی رضا (ع) رقم خواهد خورد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!