مسئول دفتر جذب و گزینش بنیاد هدایت تشریح کرد؛

نگاهی به دوره شهید موسی زاده اردبیل/ آغاز سری جدید دوره‌های توانمند سازی امامان به صورت حضوری

نگاهی به دوره شهید موسی زاده اردبیل/ آغاز سری جدید دوره‌های توانمند سازی امامان به صورت حضوری
مجتبی عظیمی
0
۲۵ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام عارفی زاده از برگزاری دوره های توانمندسازی امامان به صورت حضوری در صورت آمادگی استان ها خبرداد و گفت: اولین دوره حضوری با حضور استان های شمال غربی در استان اربیل برگزارشد.

حجت الاسلام رسول عارفی زاده مسئول دفتر جذب و گزینش بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به از سرگیری دوره های توانمند سازی، اظهار داشت: این دوره‌ها برای امامانی که به تازگی جذب و گزینش شده‌اند و دوره اختبار را گذرانده اند، به صورت حضوری و بنا به درخواست استان ها برگزار می شود.

وی یادآور شد: این دوره ها از اردیبهشت ۹۹ به صورت حضوری برگزار می شد، با گسترش کرونا دوره ها، مجازی شد و سپس از افراد مصاحبه گرفته می شد اما بازخورد خوبی نداشت بنابراین اکنون با بهبود نسبی وضعیت کرونا دوباره به صورت حضوری برگزار می شود.

حجت الاسلام عارفی زاده افزود: نخستین دوره به صورت حضوری با مشارکت سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به میزبانی استان اردبیل در شهر سرعین اردبیل به مدت ۲ روز برگزار شد.

مسئول دفتر جذب و گزینش بنیاد هدایت این دوره را مرحله جذب ملی امامان عنوان کرد و گفت: ۵۰ روحانی جذب جدید پذیرفته شده و قرار است پس از تکمیل مراحل جذب و گزینش و توانمندی به عنوان امامان پایگاه های فرهنگی اجتماعی در حاشیه شهرها و امام روستا مستقر شوند.

وی با اشاره به دوره هم اندیشی شهید موسی زاده در اردبیل ابراز داشت: مراسم افتتاحیه شب قبل از دوره با سخنرانی مدیر کل اداره تبلیغات استان اردبیل و دعوت از برادر شهید موسی زاده که دوره به نامش مزین بود و سخنرانی قائم مقام بنیاد هدایت برگزارشد. همچنین در این دوره دو روزه موضوعات فن خطابه، خانواده، تربیت فرزند، مشاوره، شریکه الامام، مباحث و مبانی امامت و گعده داری مورد مباحثه قرار گرفت.

حجت الاسلام عارفی زاده برگزاری این دوره ها را با اهمیت شمرد و افزود: اهداف بنیاد در این دوره به خوبی تبیین و امامان در این دوره توانمند می شوند؛ ما سعی داریم در همه استان ها به این سبک اجرا شود. این برنامه ها در استان های دیگر نیز در حال اجراست ولی برخی استان ها به دلیل هزینه ها، امکان برگزاری دوره به صورت حضوری را ندارند. هرچند در منطقه استان فارس به صورت حضوری  برگزار خواهد شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!