از سوی مدیر واحد بانوان بنیاد هدایت تشریح شد؛

برنامه‌های دوره آموزشی راهیاران شبکه شریکه الامام در مشهد

برنامه‌های دوره آموزشی راهیاران شبکه شریکه الامام در مشهد
حسین فلاح مراد
0
۲۶ دی ۱۴۰۰

مدیر دفتر بانوان بنیاد هدایت به تشریح برنامه‌های دوره آموزشی شبکه راهیاری در مشهد پرداخت و گفت: برنامه‌های آموزشی این دوره براساس نیاز راهیاران به مهارت‌های راهیاری تنظیم شده است.

معصومه سهرابی مدیر دفتر بانوان بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، به تشریح برنامه‌های دوره آموزشی راهیاران شبکه شریکه الامام که قرار است از ۳۰ دی ماه در مشهد مقدس آغاز شود، پرداخت و گفت: جامعه هدف ما شبکه راهیاری است که کلیه همسران شبکه راهیاری بنیاد هدایت در سراسر کشور به این نشست دعوت شده اند.

او در خصوص پیش‌بینی میزان استقبال افراد از برنامه‌های این دوره نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌های استانی، انتظار حضور گسترده افراد در برنامه‌ها وجود دارد و به‌دلیل تنوع و جذابیت برنامه‌های آموزشی پیش بینی می‌شود استقبال خوبی از این برنامه‌ها به عمل آید.

وی در راستای اهداف برگزاری این نشست نیز بیان داشت: تبیین مدل امامت در تراز انقلاب اسلامی، بیان نقش شریکه الامام در نظام امت امامت و ایجاد انگیزه در همسران مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کشور برای راهیاری شبکه شریکه الامام از جمله اهداف بنیاد هدایت برای برگزاری این دوره است.

سهرابی علت انتخاب شهر مشهد برای برگزاری این دوره را علاوه بر اهداف مذکور، تشرف به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) و ایجاد عهدی در محضر حضرت ثامن الحجج برای پیمودن مسیر خدمت تبلیغی عنوان کرد و گفت: امیدواریم در جوار این امام رئوف و با عنایات خاصه آن حضرت، بانوان دغدغه‌مند به کمک مدل توانمندسازی راهیاری، هویت زن تراز انقلاب اسلامی را در شبکه شریکه الامام کشور طراحی و ارائه کنند.

مدیر دفتر بانوان بنیاد هدایت با بیان اینکه برنامه‌های این دوره شامل سه بخش تفریحی، آموزشی و زیارتی است، اعلام داشت: برنامه‌های راهیاری به منظور انگیزه سازی و توانمندسازی همسران راهیاران برگزار خواهد شد و برای همسران مدیران کل و معاونین شهرستان‌ها به صورت مجزا طرح شریکه الامام تبیین می‌شود و تعاملاتی با آنان برای نحوه مشارکت در شبکه راهیاری برقرار خواهد شد.

وی افزود: برای دختران نوجوان حاضر در دوره نیز برنامه‌های تربیتی توأم با تفریحات گروهی و برای کودکان نیز مهدکودک، بازی و سرگرمی برنامه ریزی شده است.

سهرابی با اعلام اینکه برنامه های آموزشی راهیاران شبکه شریکه الامام با توجه به نیاز آن‌ها به مهارت‌های راهیاری تنظیم شده است، تصریح کرد: برنامه انگیزشی با حضور و ایراد سخن یک مادر شهید، تبیین الگوی سوم زن با تأکید بر نحوه فعالیت اجتماعی زنان، تبیین طرح امامت و نقش شریکه الامام، تبیین مدل راهیاری به‌عنوان مدل ممتاز توانمندسازی مخاطب، آموزش مهارت‌های حل مسئله، گعده داری و ارتباط مؤثر، بیان مباحث راهیاری و اجرای بوم راهیاری توسط شرکت کنندگان در نشست و داوری بوم‌ها و اهدای جوایز به بوم‌های برگزیده از جمله برنامه‌های آموزشی این دوره می‌باشد.

مدیر دفتر بانوان بنیاد هدایت به برنامه‌های زیارتی جمعی نیز اشاره و عنوان کرد: افتتاحیه دوره، در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و در اختتامیه‌ها نیز زیارت و وداع جمعی و هم عهدی برای مسیر تبلیغی را در حرم مطهر خواهیم داشت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!