نگاهی به دغدغه ها و اقدامات امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله گلزار شهدا؛

از شناسایی نیازمندان حقیقی تا مبارزه با آسیب های اجتماعی

از شناسایی نیازمندان حقیقی تا مبارزه با آسیب های اجتماعی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۷ دی ۱۴۰۰

دغدغه های حجت الاسلام اداوی او را به سمت گره گشایی از کار اهالی کشانده و علاوه بر شناسایی نیازمندان واقعی برای توزیع هدفمند کمک های معیشتی، در خصوص آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد اقدامات درخوری را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام شهریار اداوی امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله گلزار شهدای شهرستان الیگودرز از توابع استان لرستان است و تلاش کرده حضور مؤثری در محله داشته باشد و تا جای امکان گره گشای مشکلات اهالی باشد.
بخشی از فعالیت های او همان کارهای معمول ائمه جماعات است که در برگزاری نماز جماعت و برپایی مراسمات در مناسبت ها خلاصه می شود. اما مشکلات محله کاری فراتر از این ها را می طلبد.
امام پایگاه فرهنگی، اجتماعی محله گلزار شهدا اصلی ترین معضل این محله را موضوع اعتیاد می داند؛ از این رو برای حل این مشکل پا پیش گذاشته هرچند این کار نیازمند هزینه هایی زیادی است که وی از آن بی بهره است.
حاج آقای اداوی در این خصوص می گوید: افرادی را که با اعتیاد درگیر هستند شناسایی و به کمپ ها معرفی می کنیم. استفاده از خدمات کمپ مستلزم هزینه هایی است که آن هم با کمک خیرین تأمین می شود. البته این اقدامات نتایج خوبی را به همراه داشته و چند نفر با این حمایت ها موفق به ترک اعتیاد شده اند.
مشکل دیگری که در این مرحله وجود دارد، خانواده افراد معتاد است که نیازمند کمک هستند. در این مرحله نیز او باز هم به سراغ خیرین رفته و تلاش می کند تا جای ممکن به این خانواده ها کمک کند و مرهم آلام آن ها باشد.
آسیب اجتماعی دیگری که امروز در جامعه ما جولان می دهد، مسئله طلاق است. معضلی که محله گلزار شهدا و اهالی آن نیز از آن بی نصیب نیستند. امام این محله این موضوع را نیز از نظر دور نداشته و تلاش می کند با ارائه مشاوره با این مشکل مقابله کندو البته مشاوره های قبل از ازدواج هم بخش دیگری از فعالیت های حاج آقای اداوی است که به آن اهتمام دارد.
این روحانی تلاشگر همت خود را به کار گرفته تا بسته های معیشتی که از جانب خیرین و نهادهای مربوطه تأمین می شود به نیازمندان واقعی برسد؛ از این رو با کمک فعالین مسجدی اقدام به شناسایی خانواده های نیازمند کرده است و اکنون نزدیک به نزدیک به ۵۰ خانواده از کمک های معیشتی این پایگاه فرهنگی، اجتماعی برخوردار می شوند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!