خبرهایی از روزهای پایانی مهرواره اوج/ برگزیدگان برخی از شهرستان‌ها مشخص شد

خبرهایی از روزهای پایانی مهرواره اوج/ برگزیدگان برخی از شهرستان‌ها مشخص شد
مجتبی عظیمی
0
۲۹ دی ۱۴۰۰

مشارکت ۱۲۰۰ امام محله شهری و روستایی گیلان در طرح مهرواره «اوج»

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در دوره جدید همگام با شروع چله دوم انقلاب برای ساخت تمدن الهی در صدد است با رشد امام مسجد، موجبات ارتقای مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم کند، ادامه داد: در این مسیر امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بهترین قرارگاه برای امامت، مسجد که محل نشر افکار و ایده‌ها و تقسیم مسئولیت‌های اجتماعی بین مردم است به عنوان مهمترین رکن خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بیش هزار و ۲۰۰ نفر از امامان شهری و روستایی استان گیلان با همراهی مردم به این فرمان رهبری لبیک گفته اند، ادامه داد: تلاش می‌شود در راستای حل مشکلات محله‌ها اقدام شود.

خبرگزاری مهر

 

مسجد محور عملیات در مهرواره «اوج» است

حجت الاسلام سید مهدی زمانی راهیار استان گیلان با اشاره به اینکه مسجد محور عملیات در طرح مهرواره اوج است، گفت: امام جماعت به عنوان فرمانده عملیات تمام امکانات محله و حتی شهرستان و استان را برای حل مشکلات بسیج می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ابتدا باید به گفتمان واحد و ادبیات مشترک برسیم، افزود: شناسایی مسائل با تشکیل هیئت اندیشه ورز محلی و شناسایی مسائل اولویت دار، پیدا کردن ریشه مسائل، شناسایی ظرفیت‌های محلی و شناسایی بهترین و سریع‌ترین راه حل مراحلی بود که امامان محله در دستور کار قرار دادند و به دستاوردهای عملیاتی رسیدند.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه ۱۴ مدیر به همراه هشت امام محله در شهرستان‌های مختلف برای ارتقای خدمات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محل و توانمند سازی امامان اقدام می‌کنند، افزود: امام علاوه بر مسجد مدیریت محله را نیز بر عهده دارد و با ایجاد همدلی در محلات از تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات بهره می‌گیرد.

خبرگزاری مهر

 

«مهرواره اوج» تبلور حضور مؤثر روحانیت و مساجد در رفع گرفتاری‌ها/ «۲۹ دی» آخرین مهلت داوری مردمی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: در مرحله نخست این مهرواره، ۶۰ نفر از ائمه جماعات شهرستان آران و بیدگل با شرکت در این مهرواره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر به اوج رساندن خدمت رسانی مسجد محور، لبیک گفتند. سپس ثبت مساله و مشکل از سوی ائمه جماعات از طریق سامانه انجام شد و در نهایت شرکت کنندگان گزارش حل مساله مربوطه را ارائه کردند.

حجت الاسلام مجیدی تبار با بیان اینکه داوری سطح شهرستانی این مهرواره در دو مرحله برگزار می شود، افزود: هم اکنون ارزیابی و داوری عملکرد شرکت‌کنندگان در مهرواره اوج در سطح شهرستانی آغاز شده و سه طرح برگزیده این مهرواره در مرحله شهرستانی از سوی کمیته انتخاب معرفی شده و به مرحله داوری مردمی راه یافته است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از امتیاز نهایی شرکت‌کنندگان را رأی هیأت انتخاب و ۳۰ درصد آن را آرای مردمی تشکیل می دهند و در نهایت یک طرح برتر از مجموع امتیازات هیئت انتخاب وآرای مردمی به مرحله استانی راه خواهد یافت.

خبرگزاری شبستان

 

شرکت ۴۲ روحانی در شهرستان انار در طرح مهرواره اوج

حجت‌الاسلام حسن منتظری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان انار گفت: مرحله شهرستانی طرح  مهرواره اوج همزمان با سراسر کشور در شهرستان انار برگزار شد و  ۴۲ روحانی فعال شهرستان انار با شرکت در این طرح، موفق به حل مشکلات مختلف در سطح محلات شدند.

وی گفت: از بین ۴۲ روحانی فعال شهرستان انار که موفق به حل مشکلات خانواده، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، تربیتی و غیره در محلات مختلف شهرستان شدند، سه نفر  از سوی کمیته انتخاب، پذیرفته شدند که پس از رای مردمی و کمیته داوران یک نفر به مرحله استانی راه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: منتخبین شهرستان انار تا امروز ۲۸ دی‌ماه فرصت تبلیغ دارند و محمد افرند با کدیکتا:۳۲۳، روح‌الله باقری با کدیکتا: ۳۲۷ و محمدمهدی انصاری  با کدیکتا:۳۲۸ منتخبین شهرستان انار هستند و رأی مردمی با فرستادن کد یکتا مربوط به هر کدام از منتخبین به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ ثبت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

راه‌یابی سه نفر از روحانیون بشرویه به مرحله استانی مهرواره اوج

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه بابیان اینکه ۲۵ نفر از روحانیون این شهرستان به حل مسئله در مهرواره اوج پرداخته‌اند و با بررسی اعضای کمیته انتخاب مهرواره اوج سه نفر از روحانیون این شهرستان به مرحله استانی راه یافتند، گفت: امیدواریم برنامه‌هایی نظیر مهرواره اوج بتواند مرحله جدیدی از حضور فعال و مؤثر روحانیون و حل مشکلات مردم را با موضوع مسجد به‌منظور گسترش امر مواسات به بهترین شکل تلقی و منجر به حل مشکلات مردم با اتحاد اقشار مختلف جامعه شود.

حجت‌الاسلام بهشتی فر، هدف از مهرواره اوج را ارتقاء جایگاه مساجد و خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در محلات ما سرمایه‌های بی‌نظیر و نابی هستند که می‌توان با تمرکز و بهره گرفتن از این سرمایه‌های بومی و منطقه‌ای می‌توان مشکلات بسیاری از مردم را به شکل بهتری حل‌و فصل کرد.

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

 

راهیابی سه نفر برگزیده مهرواره اوج به مرحله استانی از شهرستان خوسف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خوسف گفت: در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر محور قرار گرفتن مساجد در همه امور ازجمله امور فرهنگی، اجتماعی، مهرواره اوج در شهرستان خوسف نیز هم چون سراسر کشور برگزارشد و در آن بامحوریت ائمه جماعت مساجد شهرستان، مسائل اجتماعی، عبادی و معیشتی محلات بررسی و نسبت به رفع مهم‌ترین مسئله در هر محله اقدام شد.

حجت‌الاسلام حسن سهرابی نژاد گفت: ۲۵ نفر از ائمه مساجد شهرستان خوسف به این مهرواره لبیک و مسائلی همچون جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، اختلافات خانوادگی و توزیع کمک‌های معیشتی و غیره اقدام کردند و در پایان حجج‌الاسلام یاسین فهمیده، علی‌اکبر زنده‌دل و علی دهقان به مرحله استانی این مهرواره راه یافتند.

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

 

راهیابی سه نفر برگزیده مهرواره اوج به مرحله استانی از شهرستان کنگاور

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگاور گفت: در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر محور قرار گرفتن مساجد در همه امور ازجمله امور فرهنگی، اجتماعی، مهرواره اوج در این شهرستان نیز هم چون سراسر کشور برگزارشد و در آن بامحوریت ائمه جماعت مساجد، مسائل اجتماعی، عبادی و معیشتی محلات بررسی و نسبت به رفع مهم‌ترین مسئله در هر محله اقدام شد.

حجت‌الاسلام کماسی افزود: ۱۷ نفر از ائمه مساجد شهرستان کنگاور به این مهرواره لبیک و مسائلی همچون جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، اختلافات خانوادگی و توزیع کمک‌های معیشتی و غیره اقدام کردند و در پایان حجج‌الاسلام سیدعلی حسینی مجد، علی‌اکبر خاکریزی و رضا چهری به مرحله استانی این مهرواره راه یافتند.

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

 

برگزاری جلسه کمیته انتخاب هیات داوران مهرواره اوج درسنقروکلیایی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی ضمن تشریح مهرواره اوج گفت: این طرح با هدف لبیک به پیام مقام معظم رهبری درخصوص اوج گیری خدمت رسانی مساجد با موضوع مساجد وائمه جماعات انجام گرفت.

وی افزود: دراین کمیته انتخاب ابتدا سه برابر ظرفیت درکمیته مشخص شد ودرنهایت چهارنفر از ائمه جماعات فعال درعرصه های مختلف خدمت به مرحله استانی راه یافتند.

او ادامه داد: حجج اسلام مجید بنی عامریان درمسجد قمر بنی هاشم(ع)، ناصر نظری درمسجد سیدالشهداء(ع)، حسین اسدی درمسجد شهید فرزاد واعظی و ایوب ورمقانی درمسجد امیرالمومنین(ع) به مرحله استانی راه یافتند.

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!