دادمان تبیین کرد؛

پنج محور مهم عملیاتی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی

پنج محور مهم عملیاتی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی
مجتبی عظیمی
0
۳۰ دی ۱۴۰۰

رئیس حوزه هنری به تبیین پنج محور مهم عملیاتی سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت؛ عرضه محصولات فرهنگی هنری انقلاب اسلامی، توسعه هنر مردمی، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی انقلاب، تبلیغات محیطی، تمرکز رسانه از جمله کارهایی است که حوزه هنری با کمک ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور دنبال می‌کند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در همایش کوثر هدایت سلام الله علیها، تبیین محورهای مختلف عملیاتی فرهنگی و هنری رسانه‌ای پرداخت و اظهار داشت: عرضه کالای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی نخستین محور است؛ در این نبرد نامتقارن ما با دشمن، چاره ای نداریم که کوچه به کوچه و محله به محله برای این مأموریت فعالیت کنیم. به عنوان نمونه می‌توان از اکران مردمی فیلم‌های سینمایی انقلابی یاد کرد؛ میزان فروش فیلم سینمایی منصور در اکران‌های مردمی بیش از دو برابر فروش آن در گیشه سینما بوده است.
دادمان افزود: معرفی کتاب از سوی ما اثر بسیار مهمی در اقبال مردمی به این سمت دارد؛ تجربه ما در این مدت این است که مردم از فیلم و کتاب خوب استقبال می‌کنند اما لازم است که ما این مهم را به عنوان یک مأموریت فراسازمانی دنبال کنیم و خودمان با مطالعه کتاب‌ها و تبلیغ آنان به صورت عملی اثر گذار باشیم.
رئیس حوزه هنری محور دوم عملیات را توجه به مقوله هنر مردمی عنوان کرد و گفت: کنشگران مردمی که در گوشه و کنار کشور کار می کنند، دوست دارند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری ورود کنند اما پشتیبانی نمی‌شود. تقویت و توسعه فعالیت‌های هنر مردمی از جمله اهداف ما است. امامان محله و روستا در این زمینه نقش مؤثری دارند و اگر پای کار بیایند این فرآیند تسهیل و تسریع می‌شود. تا کنون دو دفتر هنر مردمی در بشرویه و ابرقو تأسیس شده است که ما از آنها پشتیبانی لوجستیکی و نرم افزاری می‌کنیم تا آن مجموعه رشد کند. اگر ظرفیت وجود داشته باشد در سال ۱۴۰۱ می‌توانیم ۳۰ دفتر دیگر را راه اندازی کنیم.
وی افزود: ما از گروه‌های سرود، تئاتر و تولید نماهنگ و حلقه‌های ادبی مسجدی حمایت می‌کنیم؛ مسجد پایگاه هنر مردمی است و کسانی که در این پایگاه، فعالیت هنری دارند باید مورد حمایت قرار گیرند.
دادمان ثبت و ضبط تاریخ شفاهی را محور بعدی عملیات‌های فرهنگی برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله بسیار تأکید دارند چراکه نسل اول انقلاب دارند از دست ما می‌روند و ما باید با یک خیزش عمومی و حرکت جهادی خاطرات اینها را ثبت کنیم؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ما روایت نکنیم، تاریخ ما را به شکل معکوسی روایت می‌کنند و آینده این منطقه را روایت انقلاب رقم می‌زند.
رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: ما باید یک هویت فرهنگی مقاوم و مستحکم شکل دهیم. خواهش ما این است که به ما در شناسایی سوژه‎ های تاریخ شفاهی کمک کنید و همچنین در شناسایی تیم‌ها و گروه‌هایی که استعداد کار تاریخ شفاهی دارند نیز به ما کمک کنید؛ ما آمادگی داریم که این گروه‌ها را آموزش بدهیم که در این زمینه کار کنند.
وی از تبلیغات محیطی به عنوان محور چهارم یاد کرد و بیان داشت: تبلیغات محیطی یک عنصر فضا ساز است؛ اگر بخواهیم گفتمانی را ترویج کنیم باید از عناصر فضاسازی استفاده کنیم. اگر شبکه سازمان تبلیغات بتواند با همکاری مسئولان استانی و شهری و شهرداری‌ها، زیرساخت‌های تبلیغات محیطی را توسعه بدهند، می‌توانیم فعالیت‌های خوبی را در قالب شعار کلیدی و واحدی رقم بزنیم. ساخت بیلبوردهای مناسب، دیوارنگاره و … از جمله این زیرساخت‌ها هستند.
دادمان تمرکز رسانه را به عنوان آخرین محور مباحث خود مطرح کرد و گفت: امروز ریز رسانه‌ها در دنیا دارند جایگزین خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها رسمی می‌شود؛ ما آمادگی داریم که از این ریز رسانه‌های فرهنگی حمایت کنیم هرچند که اگر یک ریز رسانه بتواند تولیدات فاخری داشته باشد و مخاطبان خوبی را جذب کند با استفاده از ظرفیت تبلیغی هزینه‌های خود را پوشش بدهند.
رئیس حوزه هنری شکل گیری شبکه شهروند خبرنگار را در این زمینه مهم خواند و بیان داشت: معتبرترین رسانه های دنیا از شهروندها و خبرنگاران غیر رسمی استفاده می‌کنند و این می‌تواند الگویی برای فعال کردن کنشگرهای ما باشد.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری حوزه

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!