رنگین کمانی از خدمات در کارنامه یک امام محله؛

از ارائه مشاوره خانواده تا اشتغالزایی و رفع مشکلات بیمه خانواده ها

از ارائه مشاوره خانواده تا اشتغالزایی و رفع مشکلات بیمه خانواده ها
رضا رفیعی‌مهر
0
۳۰ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام قراگوزلو با شناخت خوبی که از محله و شهر پیدا کرده توانسته است هم در حوزه های مختلف خانواده، اشتغالزایی و آسیب های اجتماعی وارد شده و اثرگذاری خوبی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حمید قراگوزلو امام یکی از محلات شهر ازندریان از توابع شهرستان ملایر با اشاره به استقرار خود از ماه رمضان در مسجد امام حسین(ع)  عنوان کرد: با پیگیری های لازم، پایگاه بسیج برای خواهران و برادران ایجاد شد تا در حوزه مسائل خانواده بتوانیم با ریشه یابی به رفع آسیب ها بپردازیم.

این امام محله بیان کرد: همچنین توانستیم با مدارس ارتباط خوبی برقرار کنیم، به خصوص اینکه پیوند میان مسجد و مدرسه یکی از رویکرهای مهم تربیتی در برنامه‌های فرهنگی است. همچنین با همگرایی با مدیران مدارس توانستیم به دانش آموزانی که مشکل مالی داشتند اقلام آموزشی و تبلت اهدا کنیم که به طور کلی ۴۰ دانش آموز در این طرح مورد حمایت قرار گرفتند و به ۵ دانش آموز تبلت اهدا شد.

وی عنوان کرد: در ارتباط با مدارس برخی از خانواده هایی که مشکل داشتند شناسایی شدند و مسائلی چون مشکلات مالی و مشاوره ای مورد بررسی قرار گرفت، در مواردی نیز خانواده هایی که عضو کمیته امداد بودند و قادر به انجام کار نبودند فرزند ذکورشان را معرفی به کار کردیم.

حجت الاسلام قراگوزلو با اشاره به کمک‌های مسجد محور تصریح کرد: اخیرا وقتی متوجه شدیم یک خانه ای قابل سکونت نبود و سه خانواده در یک خانه قدیمی در بدترین شرایط زندگی می کردند، در این باره پیگیری شد و برای زمینی که توسط کمیته امداد به اهالی واگذار شده بود پروانه ساخت را به صورت رایگان گرفتیم تا ساخت آن آغاز شود.

وی گفت: در همراهی با حوزه مقاومت بسیج امام هادی(ع)، قدم های خوبی برداشتیم و در طول سال ۴۰۰ میلیون تومان کمک های معیشتی جمع آوری و در چند مرحله توزیع شد و اخیرا نیز ۱۶۵ بسته معیشتی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) توزیع کردیم که با اعتبار ۸۰ میلیون تومان تهیه شده بود.

امام محله ازندریان افزود: خیرین خوبی در منطقه حضور دارند و عمدتا کارآفرین هستند، این عزیزان در تأمین جهیزیه نیز مشارکت های خوبی دارند و امسال ۵ جهیزیه تأمین شد.

وی در ادامه یادآور شد: به لحاظ اشتغال در روستا وضعیت خوبی وجود دارد، اما مشکل اساسی بیمه است و باید در قالب خوشه پیگیر شد تا بتوان بیمه تأمین اجتماعی این عزیزان را حل کرد، اهالی چند سال کار می کنند اما بیمه ندارند.

حجت الاسلام قراگوزلو عنوان کرد: خیاطی و فرش ازندریان بسیار معروف است، در تلاش هستیم مشکل شان رفع شود، برخی از خانواده ها از نظر معیشتی مشکل داشتند و برای اشتغال به کارگاه هایی معرفی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز پیگیری هایی وجود دارد به خصوص در حوزه طلاق چندین جلسه برگزار شد و با وساطت و عنایت خدا قلوب نزدیک شده و زوجین سر زندگی شان برگشتند که ۲۰ مورد موفق آمیز بوده است.

امام محله ازندریان تصریح کرد: یکی از طلاب آشنایی خوبی با مهارت های اشتغال دارند و برای اهالی دوره هایی را برگزار می کنند، در این زمینه مشکلاتی در مورد وام وجود داشت و با توجه به حمایت دولت از اشتغال خانگی و ارتباطی که با کمیته امداد گرفتیم درصدد تأمین وام هستیم.

وی اظهار داشت: جهت مقابله با آسیب ها نیز جلسه ای با بزرگان محله برگزار شد و افراد معتاد نیز به کمپ معرفی شده اند تا درمان شوند.

حجت الاسلام قراگوزلو خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی خوبی در حال انجام است و با تشکیل حلقه های معرفتی و کلاس های قرآنی و فعالیت رسانه ای ارتباط خوبی با جوانان داریم و فرصتی برای ارتباط بین مسجد و مدرسه ایجاد شده است و من نیز به عنوان یک عضو هیئت امنای مدرسه انتخاب شده ام.

وی گفت: بیش از ۳۰ نفر در دوره های قرآنی شرکت داشتند و برنامه های ورزشی و مسابقات جام حاج قاسم سلیمانی نیز برگزار شد، در این جا ورزش های انفرادی متأسفانه تعطیل بود و دو سالن مختص فوتبال بود که از طریق اداره ورزش و جوانان پیگیری لازم صورت گرفت.

امام محله ازندریان عنوان کرد: رشته کشتی در بین جوانان بسیار علاقه مند دارد و در سال آینده در تلاش هستیم بتوانیم کشتی را راه اندازی کنیم در این باره مربیان مشخص و کارهای مقدماتی انجام شده است همچنین رشته کنگفو نیز ایجاد می شود.

وی در پایان بیان کرد: در فضای مجازی برنامه های زیادی دنبال می شود و کانال ازندریان خبر ۶ هزار عضو دارد و اینستاگرام نیز در پاسخ به شبهات دارای ده هزار نفر دنبال کننده است و ظرفیت خوبی در اینستاگرام به وجود آمده است و به زودی در ایتا نیز کانال انصار الحجه را نیز راه اندازی می کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!