مدیرعامل بنیاد هدایت تأکید کرد؛

اهمیت هم‌افزایی و مفاهمه مشترک بین مجموعه‌های مختلف در محلات/ توانمندی در حل مسئله لازمه امامت

اهمیت هم‌افزایی و مفاهمه مشترک بین مجموعه‌های مختلف در محلات/ توانمندی در حل مسئله لازمه امامت
مجتبی عظیمی
0
۳۰ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام میرمحمدیان تشکیل شورای تحول محله را امری مبارک ارزیابی کرد و گفت: آنچه اهمیت دارد، تقویت هم افزایی و ایجاد مفاهمه مشترک بین مجموعه های مختلف در محلات است. دعوایی بر سر مدیریت امور نداریم؛ اگر امام توانایی حل مسئله داشته باشد، تعینا مدیریت به او سپرده می شود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، در همایش ملی کوثر هدایت که با حضور مدیران کل، معاونان فرهنگی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت.برگزار شد، ضمن تشریح اهداف این همایش گفت: یکی از کارهای مهمی که در جهت تقویت ولایت عرضی باید صورت بگیرد، تقویت هم افزایی مجموعه های مختلف در محلات است.
مدیرعامل بنیاد هدایت اظهار داشت: طرح های مختلفی در کشور با نام های مختلف در محلات در حال اجرا است. دعوایی بر سر نام این طرح ها نداریم و آنچه اهمیت دارد ایجاد شورایی با نام «شورای تحول محله» است که توسط بسیج انجام می شود و این اتفاق مبارکی است. مهم این است مجموعه های مختلف بتوانند در کنار هم کار کنند، بنشینند و با یکدیگر مفاهمه کنند و برنامه ریزی مشترک داشته باشند.
وی افزود: دعوایی هم بر سر اینکه چه کسی ریاست این شورا را به عهده می گیرد، نداریم. ما مگر نمی گوییم امام تعینی است؟ بنابراین امام اگر توانمند باشد و توانایی حل مسئله را داشته باشد خود به خود این مدیریت به او خواهد رسید.
حجت الاسلام میرمحمدیان گلایه همیشگی امامان یعنی حقوق پایین را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب و بسیاری از علمای دیگر تأکید می کنند، روحانی نباید ملتزم از دولت باشد بلکه باید بوسیله مردم تأمین شود. نکته اینجاست که اگر این حقوق ناچیز را به امامان ندهیم با مشکلات جدی روبرو می شوند و یا کار را رها می کنند.
مدیرعامل بنیاد هدایت در ادامه بیان کرد: در حال حاضر به ناچار باید این حمایت ها از امامان را افزایش دهیم. این چرخه غلط تا زمانی باید ادامه پیدا کند که امامان ما توانمند شوند تا بتوانند روی پای خود بایستند. باید تلاش کنیم تا ظرفیت های مردمی و حاکمیتی را پای کار توانمندی امام بیاوریم.
وی با اشاره به برگزاری مهرواره های اوج و محله همدل از جانب بنیاد هدایت، تصریح کرد: این مهرواره ها بهانه ای برای رشد امامان است. در مهرواره اوج بیش از ۱۰ هزار نفر از امامان پای کار حل مسئله مردم آمدند و این بسیار مهم است. حداقل این است که به مسائل مردم فکر کرده اند و حل مسئله مردم تبدیل به دغدغه اصلی امامان شده است. از اینکه دغدغه ما شلوغ بودن مسجد باشد به اینجا رسیده ایم که به مسائل جدی محله فکر کنیم. این ارزشمند است.
حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: ما در نظام اسلامی می خواهیم به قله ها برسیم و این با کار کارشناسی، نگاه علمی و یکفر بالطاغوت محقق می شود؛ نباید مدل های غربی را کپی برداری کنیم و از ایده های خودمان استفاده کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!