دستیار مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

لزوم نگاه تمدنی امام به معضلات محله/تدوین دسته بندی معضلات محله، مبتنی بر بیانیه گام دوم وسیاست های کلی نظام

لزوم نگاه تمدنی امام به معضلات محله/تدوین دسته بندی معضلات محله، مبتنی بر بیانیه گام دوم وسیاست های کلی نظام
مجتبی عظیمی
0
۳۰ دی ۱۴۰۰

قاسمی گفت: دسته بندی هایی از معضلات محله را مبتنی بر بیانیه گام دوم، اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی نظام ارائه داده ایم که مطالعه این دسته بندی ها می تواند افق دید امام را ارتقاء دهد و با نگاه تمدنی به معضلاتی نظیر طلاق و اعتیاد بنگرد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حسن قاسمی دستیار مدیرعامل بنیاد هدایت  در همایش ملی کوثر هدایت که با حضور مدیران کل، معاونان فرهنگی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت.برگزار شد به تشریح لزوم پرداخت به موضوع حل مسئله پرداخت و گفت: حل مسئله و باید توسط حلقه های میانی باید صورت بگیرد و امام با حلقه های میانی سه نسبت دارد. یکی عنصر محوری است یعنی در حوزه هایی که امام تخصص دارد به عنوان یک عنصر محوری وارد عمل می شود و راهبری می کند.
دستیار مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: دومین نسبت، عنصر محرک است. به این معنی که در حوزه هایی نظیر اقتصاد که امام تخصص ندارد به عنوان عنصر محرک عمل می کند و سومین نسبت، عنصر مباشر است و به طور مستقیم کار را جلو می برد.
وی با اشاره به لزوم توانمندسازی امامان تصریح کرد: علت اینکه مهرواره های مختلفی شکل می گیرد و عملیات های مختلف انجام می شود این است که یکی از ابزارهای توانمندسازی امامان عملیات است و در عملیات ها توان امام تقویت می شود.
قاسمی ضمن برشمردن مراحل حل مسئله، افزود: ما در عملیات شهید سلیمانی از بین گام های مختلف حل مسئله تنها شناسایی معضلات و اقدام میدانی را داشتیم که در مهرواره محله همدل راهکار یابی به آن اضافه شد. اما در مهرواره اوج هم که منحصرا توسط امامان صورت گرفت علاوه بر شناسایی معضلات، شناسایی ظرفیت ها، راه حل یابی و انتخاب بهترین راه حل و در نهایت برنامه اقدام میدانی را در دستور کار داشتیم.
دستیار مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به دسته بندی معضلاتی که محله با آن روبرو است تصریح کرد: دسته بندی هایی از معضلات را ارائه داده ایم که هر کدام زیر دسته هایی دارند. منطق این دسته بندی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی نظام و دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در این حوزه است و این موارد را با محلات متناسب سازی کرده ایم و این دسته بندی را با ۲۰ امام مطرح و بررسی کرده ایم.
وی عنوان کرد: نزدیک به هزار زیر مسئله احصا شده است. مطالعه این دسته بندی ها باعث می شود تا افق دید امام ارتقاء پیدا کند و با رویکرد تمدنی به مسائلی نظیر طلاق و اعتیاد بنگرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!