سعیدی نژاد خبر داد؛

طرح‌هایی که در راستای جهاد تبیین و با هدف شکستن محاصره تبلیغاتی کلید خورد

طرح‌هایی که در راستای جهاد تبیین و با هدف شکستن محاصره تبلیغاتی کلید خورد
مجتبی عظیمی
0
۳۰ دی ۱۴۰۰

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از مجموعه‌ طرح‌هایی که در راستای جهاد تبیین و شکستن محاصره تبلیغاتی شکل گرفته است، خبر داد و گفت: حرف آورد، ویکی حکایت و ویکی تجربه از جمله کارهایی است که به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های تبیین مردمی راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست کوثر هدایت مشهد، با اشاره به نقش تاریخی و زوایای پنهان زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها، اظهار داشت: سالروز شهادت و میلاد آن حضرت فرصت مناسبی است برای معرفی آن حضرت اما در این ایام ما فقط از مصیبت‌های در و دیوار برای مردم می‌گوییم. این مقطع زندگی حضرت مهم است اما مهم‌تر از آن این است که بگوییم چه شد که دشمن مجبور به حذف این عنصر تأثیرگذار در جامعه شد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه سلام الله علیها مرجعیت اجتماعی داشته است، گفت: خطبه فدکیه صحنه ظهور و بروز این مرجعیت است؛ ایشان در خانه بود اما یک رهبر اجتماعی بود. امامین انقلاب این باور را در ما شکل دادند که زنان رهبران جامعه هستند؛ اگر امروز چهره جامع حضرت زهرا سلام الله علیها را به جامعه زنان معرفی نکنیم، این قشر نمی تواند از آن حضرت الگوبرداری کند.
سعیدی نژاد تصریح کرد: اگر زنان ما امروز نتوانسته اند جایگاه رهبری خود را پیدا کنند، به این دلیل است که ما در دستگاه‌های تبلیغی نتوانسته ایم این اسوه را برای آنان آن گونه که شایسته است معرفی کنیم.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: ما در اداره کل امور کل بانوان در قدم اول، به دنبال طراحی الگو بودیم که بانوان باید چه وظایفی را دنبال کنند؛ به طرح نهضت بانوان و در قدم بعدی به طرح پیشرفت بانوان رسیدیم.
وی افزود: ۴۰ سال انقلاب تجربه خوبی بود که در کار فرهنگی کمیت را نباید فدای کیفیت کرد و نگاه مسئله محوری باید داشته باشیم. ما در امور کل بانوان سعی کردیم که فرمایشات حضرت آقا را دنبال کنیم؛ از این رو به دنبال فعال سازی حلقه‌های میانی هستیم که در طول این سال‌ها حلقه مفقوده کار فرهنگی ما در طول این سال‌ها بوده است.
سعیدی نژاد محاصره تبلیغاتی دشمن را یکی از مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در امور بانوان به دنبال حل این مشکل هستیم چراکه تا زمانی که این محاصره شکسته نشود، پیام تبلیغی ما به گوش مخاطب ما نخواهد رسید.
وی مفهوم نهضت عمومی بانوان را عمومی کردن کنشگری دانست و بیان داشت: برای شکستن محاصره تبلیغاتی ما راهی به غیر از این نداریم. مسئله یک سازمان تبلیغات که باید در قبال آن پاسخگو باشیم ارائه راه حل برای شکستن محاصره تبلیغی است؛ زنان با ظرفیت و ارتباطاتی که دارند می‌توانند در این عرصه اثرگذار باشند.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما در زمینه شکل دادن به جهاد تبیین مخاطب رهبر معظم انقلاب هستیم؛ بانوان با باید این رسالت را برای خود قائل باشند و با دغدغه مندی برای این مسئله وقت بگذارند. ما باید زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا تبیین مردمی شکل بگیرد و زبان حکایت و لکنت زبانی افراد باز شود؛ حرف آورد، ویکی حکایت و ویکی تجربه از جمله کارهایی است که به این منظور راه اندازی شد.
سعیدی نژاد با تأکید بر اینکه رویکردهای کلی ما در نظام تبیین باید در زیست بوم‌های مختلف بازتعریف بشوند، اظهار داشت: در این عرصه باید طیف کنشگر خود را توسعه بدهیم و محدود به بانوان مبلغه نکنیم. باید جبهه ای و گفتمانی وارد این میدان شد؛ با کار فردی نمی شود این کار را پیش برد.
گفتنی است، در ابتدا و پایان این نشست حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تحسین فعالیت‌های امور بانوان به جمع بندی بحث‌های مطرح شده از سوی سعیدی نژاد پرداخت و اظهار داشت: با این توضیحاتی که ارائه شد انتظار این است که در سال آینده گام‌های بلندی در زمینه امور بانوان برداشته شود.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!