مادر شهیدان خوش قلب از راز تربیت فرزندانش با روحیه جهادی می‌گوید

مادر شهیدان خوش قلب از راز تربیت فرزندانش با روحیه جهادی می‌گوید
حسین فلاح مراد
0
۰۱ بهمن ۱۴۰۰

مادر شهیدان خوش قلب راز نهادینه شدن روحیه جهاد و شهادت در فرزندانش را در شیوه تربیت آنان دانست و گفت: نیت قلبی من بر این بود که فرزندانم به گونه‌ای تربیت شوند که لیاقت سربازی برای امام زمان(عج) را داشته باشند و در این راستا و برای دست‌یابی به این هدف، همواره به انجام درست تک تک تکالیف و وظایفم پایبند بودم.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، زهرا موحدی مادر شهیدان سید جواد و سید کریم خوش قلب، در افتتاحیه نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» و در جمع راهیاران شبکه شریکه الامام و همسران مدیران کل و معاونین شهرستان‌ها با اشاره به تکالیف بانوان و لزوم پایبندی به آن‌ها گفت: انسان مدیون خلقت خود می‌باشد و در هر برهه به اقتضای نقش‌هایی که برعهده دارد، باید به وظایف خود به خوبی عمل نماید.
او با بیان اینکه اگر اسلام را پذیرفتید، باید بدان پایبند باشید، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای بانوان هستند، ایشان جان خود را در راه دین خدا و حمایت از حضرت علی(ع) فدا کردند. یاری همسر یکی از ویژگی‌های بارزی است که بانوان بزرگ صدر اسلام نیز بدان پایبند بودند و باید از آن‌ها در این زمینه الگوگیری شود.
این مادر شهید با اشاره به ایثار و فداکاری بانوان در دوران دفاع مقدس و راهی کردن همسرانشان به جبهه جنگ برای دفاع از مملکت بیان کرد: اگر بتوانید از همسر خود اطاعت کنید و سپس به اجتماع نیز خدمت نمایید، بذری را برای آخرت خود کاشته‌اید و این کار سعادت دنیا و آخرت شما را نیز در پی خواهد داشت.
موحدی کسب رضایت خداوند را مهمترین هدف از زندگی انسان دانست و گفت: باید همواره به‌گونه ای زندگی کرد که به رضایت خداوند دست یافت و زمانی به درجه کسب رضایت خداوند دست خواهیم یافت که با جدیت بر انجام تکالیف خود پای‌بند باشیم.
موحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه زندگی دو فرزند شهیدش و بیان خاطراتی از آن‌ها اظهار داشت: آن‌ها از زمان آغاز جنگ علی رغم سن پایین، دغدغه حضور در جبهه‌ها را داشتند و حتی برای دست یابی به این هدف بی‌تابی می‌کردند.
وی افزود: آن‌ها تا قبل از حضور در جبهه جنگ همواره در سنگر مسجد به عنوان نیروهای فعال و جهادگر فعالیت داشتند و از هیچ تلاشی برای دفاع از دین اسلام دریغ نمی‌کردند.
مادر شهیدان خوش قلب در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین در جلسه مبنی بر این که چطور این حال و هوا برای آنان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا نیت قلبی من بر این بود که فرزندانم به گونه‌ای تربیت شوند که لیاقت سربازی برای امام زمان(عج) را داشته باشند و در این راستا و برای دست‌یابی به این هدف، همواره به انجام درست تک تک تکالیف و وظایفم پایبند بودم و تأثیر این عمل و تلاش‌ها را در روحیات فرزندانم مشاهده کردم.
او اضافه کرد: قرائت ادعیه و قرآن برای آن‌ها از همان دوران نوزادی و بیان آداب دینی برای آن‌ها از همان دوران کودکی موجب شده بود که این فرزندان از همان ابتدا و علی رغم سن پایین خود بر رعایت مسائل دینی پافشاری کنند و نسبت به انجام مسائل اجتماعی احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم به پاس یک عمر مجاهدت و ایثار این مادر شهید در مسیر احیای اسلام ناب محمدی و دفاع از انقلاب، از ایشان قدرانی و تجلیل شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!