گزارشی از برنامه‌های بانوان و دختران در روز دوم نشست ملی «کوثر هدایت»؛

از برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد تا اجرای برنامه‌های نوگلان و دختران حاج قاسم+فیلم

از برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد تا اجرای برنامه‌های نوگلان و دختران حاج قاسم+فیلم
حسین فلاح مراد
0
۰۱ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، برنامه‌های روز دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» از ساعت ۸ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۱۴ ادامه یافت. در برنامه‌های این روز راهیاران شهرستانی شبکه شریکه الامام استان‌ها در قالب سه گروه مختلف قرار گرفتند که گروه اول شامل استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و لرستان گروه دوم شامل کرمان، البرز و گیلان و گروه سوم شامل مازندران، چهار محال و بختیاری و گلستان بودند که برای هرکدام از این گروه ها مباحث مربوط به گعده داری، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و حل مسئله مطرح شد.
حجت الاسلام حامد تقدیری مباحث مربوط به ارتباط مؤثر را برای راهیاران شهرستانی تدریس نمود که نحوه تعامل با شریکه الامام را در قالب سه سرفصل کلامی، برنامه ای و رفتاری بیان و توضیحاتی را پیرامون چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب مطرح نمود.
حسن قاسمی دستیار مدیر عامل بنیاد هدایت نیز به ارائه بحث پیرامون مدل حل مسئله پرداخت و به مهارت‌های اولیه حل مسئله در محله، در قالب ۷ گام اشاره نمود که شناسایی وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب، اولویت بندی مسائل جهت اقدام برای رفع، ریشه یابی مسائل، شناسایی ظرفیت‌ها، راه حل یابی و انتخاب بهترین راه حل به عنوان گام‌های لازم جهت حل مسئله مطرح شدند.
حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت نیز به گعده داری پرداخت و مباحث مربوط به نحوه گعده داری را برای بانوان بیان نمود.
همزمان با برگزاری این کلاس‌ها برای راهیاران شهرستانی، نشست تبیین شریکه الامام ویژه همسران مدیران کل و معاونین شهرستان‌ها برگزار شد و به نقش این بانوان در شکل گیری طرح شریکه الامام اشاره شد.
حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در این نشست ارتقای هویت و کارکرد مساجد را از مهمترین اهداف اجرای طرح شریکه الامام دانست و برای دستیابی به این هدف، حمایت همسران مدیران کل و معاونان شهرستان‌ها را خواستار شد.

 

در بخش دیگری از برنامه های امروز حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در جمع بانوان راهیار و همسران مدیران کل و معاونین از مجاهدت این بانوان فعال قدردانی نمود.
او در این دیدار با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) گفت: اولین وظیفه بانوان مادری است و اولین وظیفه ما نیز تکریم بانوان مجاهد است؛ البته منظور از مجاهدت، کسی نیست که صرفا مجاهدت همسرش را پذیرفته و سختی آن را متحمل می‌شود، بلکه منظور کسی است که خودش نیز مجاهد است و زحمت و مسئولیتی را برعهده گرفته است.
سپس حجت الاسلام قمی در نشستی صمیمی در جمع راهیاران استانی و منطقه‌ای شبکه شریکه الامام قرار گرفت و پیرامون شکل گیری شبکه شریکه الامام گفت: من منطق راهیاری، منطق شریکه الامام و منطق کمک و معاضدت و حضور جدی بانوان برای به میدان آوردن مردم جهت رفع مشکلات با محوریت امام را نجات بخش می‌دانم و به اثرگذاری این منطق، امید بسیاری دارم.
وی اضافه کرد: جنس کاری که شما بزرگواران بر عهده گرفته‌اید، از خود گذشتگی و جان مایه آن انسانیت و ایثار است که از حضور ارزشمند شما در این صحنه و حرکت عظیمی که رقم زده‌اید، قدردانی می‌کنم.

گفتنی است، همزمان با برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی بانوان، برنامه‌هایی نیز ویژه دختران نوجوان در دو رده سنی ۷ تا ۱۰ سال با عنوان نوگلان حاج قاسم سلیمانی و ۱۲ تا ۱۷ سال با عنوان دختران حاج قاسم با سرپرستی معصومه نعمتی معاون امور بانوان سازمان مدارس صدرا برگزار گردید.
معصومه نعمتی مسئول برنامه‌های گروه دختران نوجوان نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» در راستای تشریح برنامه‌های این قشر گفت: برنامه‌های دختران با هدف تربیت نیروی انسانی مؤثر برنامه ریزی شده است تا دختران را نیز به عنوان عضوی از خانواده شریکه الامام، در امر تبلیغ سهیم نماییم تا در آن‌ها این دغدغه ایجاد شود و در آینده بتوانند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق خود تلاش نمایند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های ما برای دختران کوتاه مدت و منحصر به این دوره نیست، افزود: ارتباط ما با این قشر پابرجاست و برنامه‌‌های ما در راستای اهداف تعریف شده تداوم خواهد داشت.
نعمتی سپس به اهم برنامه‌های این گروه اشاره کرد که داستان سازی، حضور دسته جمعی در حرم مطهر رضوی و گفت‌وگو با خادمین حرم، برگزاری حلقه اندیشه‌ای، بوم فرهنگی تربیتی دختران حاج قاسم، طراحی بازی‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرایی برای این قشر بوده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!