مدیر تبلیغات اسلامی فومن خبر داد؛

فعالیت ۲۰ امام در فومن/ تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی در شهرستان با هدف مبارزه با آسیب های اجتماعی

فعالیت ۲۰ امام در فومن/ تشکیل شورای فرهنگی اجتماعی در شهرستان با هدف مبارزه با آسیب های اجتماعی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۲ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام راثی فومنی گفت: در فومن ۲۰ امام محله و روستا در حال فعالیت هستند. شورای فرهنگی، اجتماعی با هدف مبارزه آسیب های اجتماعی در شهرستان ایجاد شده است.

حجت الاسلام مهدی راثی فومنی مدیرتبلیغات اسلامی شهرستان فومن در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به جمعیت شهرستان فومن گفت: این شهرستان ۱۷۳ مسجد دارد که از این تعداد ۳۲ مسجد دارای امام جماعت هستند. ۸ نفر از ائمه جماعات در خود شهرستان و مابقی در روستاها خدمت می کنند. در مجموع ۲۰ امام محله و روستا در این شهرستان خدمت می کنند.
مدیر تبلیغات اسلامی فومن موضوع مقابله با آسیب های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این حوزه ما باید زیرساختی را ایجاد کنیم و به یک شبکه در مقابله با آسیب های اجتماعی برسیم و از کارهای سطحی بگرهیزیم. در این خصوص ما نسبت به ایجاد ستاد شورای فرهنگی و اجتماعی اقدام کرده ایم که دبیری آن را سازمان تبلیغات اسلامی به عهده دارد.
وی ادامه داد: امامانی با مدیریت این شورا برای دهستان هایی که دارای مساجد بدون امام جماعت هستند قرار داده شده که به عنوان امام منطقه فعالیت می کنند و علاوه بر روستای خود به روستاهای فاقد امام نیز خدمت رسانی می کند. حکمی هم برای این افراد صادر می شود.
حجت الاسلام راثی فومنی عنوان کرد: برای شورای فرهنگی و اجتماعی نقشه راهی تحت عنوان چهار میم ترسیم شده است که شامل «مسجد، منزل، مدرسه و محله» است و جامعه شهری و روستایی از این چهار مورد بیرون نیستند. وقتی این شورای فرهنگی، اجتماعی در مسجد تشکیل می شود، امام روستا ریاست آن را به عهده می گیرد، فرمانده پایگاه دبیری را به عهده خواهد داشت و یک نفر از شورای اسلامی، مدیران مدارس و هیئت امنای مساجد در این شورا عضویت خواهند داشت.
مدیر تبلیغات اسلامی فومن گفت: با پیوند چهار نهاد مسجد منزل، مدرسه و محله آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم. در این خصوص امامان جماعاتی که تجربه کافی را دارا هستند شناسایی کرده ایم تا بتوانیم از ظرفیت آن ها استفاده کنیم. تلاش می کنیم تا محتوای دینی را با استفاده از جاذبه های روز و به کمک انسی که روحانیون ما با دانش آموزان دارند و ارتباطی که با خانواده ها دارند اشاعه دهیم و مانع گسترش فرهنگ غربی شویم.
وی با اشاره به برگزاری همایش کوثر هدایت در مشهد مقدس تصریح کرد: این نشست ها و تبادل افکار و نظرات به طور قطع در پیشرفت کارها تأثیر بسزایی خواهد داشت.
حجت الاسلام راثی فومنی با اشاره به خاطرات خوب از دوران خدمت خود اظهار داشت: اینکه امامان روستا و محله ما پای کار مشکلات مردم هستند و برای حل این مشکلات مسئولین و نهادها را به عرصه می کشانند خودش خاطره خوبی است و این کارها در شهرستان اثرگذار است. نونه این خدمات اقدام یکی از امامان است که پس از سرقت مکرر کابل های انتقال برق اقدام به برقراری گشت شبانه کرده توانسته است یکی از سارقین را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی دهد.
مدیر تبلیغات اسلامی فومن شرکت فعال ائمه جماعات را در مهرواره اوج یادآور شد و افزود: ائمه جماعات در این مهرواره شرکت کردند و شهرستان فومن در ثبت حل مسئله سومین شهرستان بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!