برنامه‌های بانوان و دختران در نشست ملی «کوثر هدایت»

برنامه‌های بانوان و دختران در نشست ملی «کوثر هدایت»
حسین فلاح مراد
0
۰۲ بهمن ۱۴۰۰

در آخرین روز از دوره نخست نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» فعالیت‌های متنوع آموزشی و فرهنگی تدارک شد؛ دختران حاضر از در این نشست در یک حرکت ابتکاری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها از مادران خود تجلیل و تکریم کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست گروه اول راهیاران شبکه شریکه الامام ۹ استان با عنوان «کوثر هدایت سام الله علیها» امروز به کار خود پایان داد. در آخرین روز آموزشی این گروه، گعده تدوین بوم راهیاری در حلقه‌های شش گانه برگزار شد.
هر یک از این حلقه‌ها به نام یکی از بانوان شهیده نامگذاری شده بود که حلقه شهیده نازقلیچی به سرپرستی راضیه حیدری و متشکل از ۲۲ راهیار شبکه شریکه الامام در دو استان گلستان و چهارمحال بختیاری، حلقه شهیده رحیمی به سرپرستی زهرا ایمانی متشکل از ۲۲ راهیار شبکه شریکه الامام استان مازندران، حلقه شهیده اسدی به سرپرستی زینب شرافتی متشکل از ۲۰ راهیار شبکه شریکه الامام در دو استان البرز و گیلان، حلقه شهیده پور انور به سرپرستی مرضیه عابری متشکل از ۱۷ راهیار شبکه شریکه الامام در خراسان شمالی و لرستان، حلقه شهیده کمایی به سرپرستی فریده عابدینی متشکل از ۲۵ راهیار شبکه شریکه الامام در اصفهان حلقه شهیده رضایی به سرپرستی خانم معصومه محمد زاده و بهاره سرمدی متشکل از ۲۵ راهیار استان کرمان بودند که به اجرای بوم راهیاری پرداختند.
همزمان با اجرای بوم راهیاران، نشست تبیین مهارت‌های تربیتی با سخنرانی حجت الاسلام محمد تقی حسین زاده ویژه همسران مدیران کل و معاونین شهرستان‌ها برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام حسین زاده به اهمیت، زمان، مکان و موانع تربیت پرداخت و گفت: تربیت نفس خویش، قدم اول برای تربیت فرزندان است؛ چرا که تربیت ابتدا باید از خود افراد آغاز شود.
وی با بیان اینکه تربیت باید از قبل از زمان تعلیم آغاز شود، افزود: به دلیل دغدغه‌هایی که برای آموزش وجود دارد، معمولا آموزش سریع‌تر از پرورش آغاز می‌شود؛ در حالیکه افراد نسبت به پرورش باید دغدغه‌مند تر عمل نمایند.
او در خصوص مکان‌های تربیتی نیز عنوان کرد: سه مکان برای تربیت تعریف شده است که اولین مکان منزل، دومین مکان مسجد و سومین مکان مدرسه است؛ اما با وجود اینکه مسجد در رده بالاتری از مدرسه قرار دارد، اما در نگاه مردم‌ مسجد جایگاه تربیتی خود را از دست داده است.
حجت الاسلام حسین زاده به نقش تربیتی مادر اشاره و عنوان کرد: مادران در تربیت فرزندان نقش بسیار پررنگ و موثری دارند و هیچ چیز دیگری اثرگذار تر از نقش مادران در این مسیر نیست.
در پایان برنامه‌های این روز بانوان به ارائه بوم‌های خود پرداختند و بوم ها توسط حجت الاسلام پشم فروش دبیر نشست ملی کوثر هدایت و حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت داوری شد و گروه شهیده ناز قلیچی به عنوان گروه برگزیده توسط داوران انتخاب و از اعضای این گروه تقدیر و تجلیل به عمل آمد. همچنین گروه شهیده اسدی و گروه شهیده کمایی به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در پایان مراسم اختتامیه بانوان، از راهیاران استانی و منطقه‌ای فعال و پرتلاش تقدیر شد که سرکار خانم منصوری راهیار منطقه‌ای اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، خانم حیدری راهیار استانی چهار محال و بختیاری، خانم ایمانی راهیار مازندران، خانم عابدینی راهیار اصفهان، خانم شرافتی راهیار منطقه‌ای البرز، گیلان، زنجان و قزوین، خانم حسینی راهیار گیلان، خانم میر رسولی راهیار گلستان، خانم مرادی راهیار لرستان، خانم عابری راهیار خراسان شمالی، خانم محمد زاده به دلیل همراهی با راهیار خراسان شمالی، خانم
در یابار و خانم حیدری راهیاران کرمان، خانم کرمعلی راهیار البرز و خانم سرمدی راهیار منطقه ای سیستان و بلوچستان و کرمان از جمله این بانوان بودند.
در بخش دیگری از برنامه‌های این روز گروه دختران نوجوان به سرپرستی معصومه نعمتی با تدارک جشنی به مناسبت روز میلاد حضرت زهرا(س) و جهت قدردانی از زحمات مادران با حضور دسته جمعی در جمع بانوان و با اهدای گل و دعوت نامه، از آن‌ها برای حضور در این جشن دعوت نمودند.
در پایان برنامه اختتامیه بانوان، به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و جهت تکریم مقام مادر از تعدادی از مادران ۴و ۵ فرزندی نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!