با حضور آیت الله محمدی عراقی و حجت الاسلام عزت زمانی؛

اختتامیه نخستین نشست ملی«کوثر هدایت سلام الله علیها» برگزار شد+فیلم

اختتامیه نخستین نشست ملی«کوثر هدایت سلام الله علیها» برگزار شد+فیلم
حسین فلاح مراد
0
۰۳ بهمن ۱۴۰۰

مراسم اختتامیه نخستین نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با حضور آیت الله محمدی عراقی و حجت الاسلام عزت زمانی برگزار و از برگزیدگان نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، ویژه برنامه‌ اختتامیه نخستین دوره نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با قرائت عهد جمعی و امضای درخواست دیدار ولی امر مسلمین با حضور آیت الله محمود محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همراه با قرائت دسته جمعی صلوات خاصه و زیارت وداع امام رئوف علیه السلام رأس ساعت ۱۹ روز گذشته در دارالقرآن کریم حرم رضوی برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام عزت زمانی حضور در محضر امام مهربانی ها را گره گشای مشکلات و دشواری‌های مسیر مقابله با دشمنان دانست و گفت: هر زمانی که در کارهای بزرگ و قدم‌های مؤثر با گره‌هایی مواجه شدیم حضور در محضر علی بن موسی الرضا(ع) و با نظر کرامت ایشان کار رونق گرفته و گره‌های آن گشوده شده است.

وی حفظ استحکام و ثبات قدم در این مسیر را از محضر امام رئوف خواستار شد و بیان داشت: اگر در طول تاریخ، اهل بیت(ع) قدم‌های بزرگ و تاریخ سازی را با حضور خانواده و مجاهدت خانوادگی به منصه ظهور رساندند ما نیز با باور و اعتقاد خود، امروز در محضر شما و به دعای مادرتان با همه سرمایه های خود در صحنه حاضر شده‌ایم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در کنار همسر و فرزند خود در محضر آقا عهد مشترکی برای استحکام و انسجام و اجتماع قلوب در این مسیر خواهیم بست و این حضور را هم نه صرفا حضور جمعی برای زیارت بلکه این جمع ارزشمند با باور به جایگاه و نقش آفرینی و مجاهدت جمعی، در این محفل گرد هم آمده‌اند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به حضور مؤثر و فعال بانوان که با تأسی از حضرت زهرا، مجاهدت خود را از درون خانه خود تا محیط پیرامونی جهت رساندن حرف حق و تبیین اسلام ناب و به بار نشستن گفتمان امام جامعه آغاز کرده اند، گفت: عقیده ما بر این است که پیوندهای خانوادگی ما مبتنی بر همین حرکت شکل گرفته و ان شاءالله این حضور مؤثر و مبارک و این همت ها که تاکنون پراکنده و کم اثر در عرصه های مختلف بوده است به واسطه این همت جمعی کنار هم قرار گیرد و به تحقق ولایت عظمی منتهی شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بخواهید در عرصه اجتماعی در زمانی که دشمن با تمام ظرفیت و سرمایه به میدان آمده و تمام قد در مقابل اسلام صف کشیده مقابله کنید، لشکر حق باید با عفت بانوان و سرمایه عطوفت و محبت آنان که می‌تواند در درون خانواده و در محیط اجتماع سالم نقش خودش را به خوبی ایفا کند به مجاهدت و مبارزه بپردازد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: حرف ما این نیست همه به یک اندازه در این میدان نقش آفرینی کنند، بلکه هرکس به هر میزان که می تواند با اخلاص و عفت نقش انقلابی خود را ایفا کند، او مؤثر در این حرکت عظیم خواهد بود.

حجت الاسلام عزت زمانی مادران شهدا را جلوه عظیم این حرکت دانست و تصریح کرد: آنان با تربیت انقلابی فرزندان‌شان، تمام دارایی خود را برای دین خدا فدا کردند و این اوج عطوفت مادرانه است که در راه اسلام هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف شبکه راهیاری بیان داشت: در راه اندازی شبکه راهیاری قصد ما بر این است به معنای واقعی ظرفیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مردم، پای حل مسائل انقلاب بیاید.

معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: این مسیر ممکن است فراز و نشیب‌هایی داشته باشه اما این دشواری ها نباید ما را از این همت والا و حرکت عظیم باز دارد و ان شاءالله پایان این مسیر برای ما حتم به شهادت در راه خدا باشد.

حجت الاسلام عزت زمانی در پایان سخنان خود به مناسبت روز مادر و با عرض تبریک این روز به مادران فعال و مجاهد حاضر در جلسه و با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت بر فرزند آوری و توجه به رشد جمعیت تأکید کرد.

در بخش دیگر این مراسم آیت الله محمدی عراقی به ضرورت جهاد فرهنگی و تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: دشمن به دلیل ضربات متعددی که طی این سال‌ها از انقلاب خورده است، کینه سنگینی به دل گرفته که بدون جهاد نمی‌توان با این کینه‌ها مقابله کرد.

وی بیان داشت: امروز دشمن اصول و مبانی انقلاب را هدف قرار داده و اکنون حکومت دینی، اسلام سیاسی و اسلام انقلابی مورد هدف دشمن است و در این مسیر و برای وارد کردن ضربه، متأسفانه از میان خود ما سربازگیری می‌کند.

آیت الله محمدی عراقی همچنین عنوان کرد: تلاش دشمن همواره بر این بوده که بگوید دین خدا، اجتماعی و سیاسی نیست و علم مبارزه ندارد و باید به سراغ مکتب های دیگر رفت اما بزرگترین خدمت فکری امام برملا کردن همین دروغ تاریخی دشمن بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: در ۱۵۰ سال اخیر در رأس هر نهضت و حرکتی از سوی ملت از قبیل نهضت تنباکو تا انقلاب مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب، یک رهبر قرار داشته و همواره از سوی روحانیت به دشمن ضربه وارد شده است، بنابراین طبیعی است که دشمن نیز به فکر ضربه زدن باشد و باید خود را برای چنین فشار‌هایی بیش از گذشته آماده کرد.

حجت الاسلام پشم فروش دبیر نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» نیز در این مراسم از حضور ارزشمند راهیاران و مدیران کل و معاونین شهرستان‌ها و خانواده آنان در نشست قدردانی کرد و این حرکت را موجب ارتقای جبهه فرهنگی انقلاب در همه استان ها و شهرستان ها دانست و برای رقم خوردن چنین اتفاقی ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است، در پایان مراسم اختتامیه از حجت الاسلام حقانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان به دلیل تلاش‌های ارزشمندی که در سالروز شهادت سردار سلیمانی در برگزاری مراسمات مختلف داشته است با اهدای هدیه‌ای که از سوی خانواده شهید سلیمانی برای ایشان ارسال شده بود، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین برگزیدگان دوره نخست نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز» نیز معرفی و تجلیل شدند؛ بر اساس نظر سنجی تهیه شده از بازدید کنندگان، استان مازندران بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان غرفه برتر شناخته شد. استان‌های اصفهان و خراسان شمالی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!