به همت امام محله تنگک بوشهر انجام شد؛

اشتغالزایی با پشتوانه مطالعاتی

اشتغالزایی با پشتوانه مطالعاتی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۳ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام بوصید خلف پور با ساعت ها کار مطالعاتی مقدماتی را برای اشتغالزایی و رفع بیکاری از محله کرده است. شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های محله از دیگر اقدامات او است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام طاهر بوصید خلف پورامام محله تنگک شهرستان بوشهر است. او در اولین قدم پس از حضور در محله اقدام به شناسایی و ارتباط با شخصیت های تأثیرگذار، هنرمندان و چهره های شاخص پرداخته است تا از ظرفیت آن ها برای ارتقای محله و رفع معضلات آن بهره بگیرد.

از کارهای خوب این امام محله تأسیس مرکز نیکوکاری است که مزین به نام امام صادق(ع) و همنام مسجد محله است. مرکزی که حالا کمک کار نیازمندان، خانواده های بی سرپرست شده و به گفته حاج آقای بوصید خلف پور تاکنون ۷۵ خانوار از جهیزیه هایی که توسط این مرکز و با کمک خیرین تهیه شده بهرمند شده اند.

وی درباره فعالیت های مرکز نیکوکاری می گوید: حمایت از بیماران و تهیه نوشت افزار بخش دیگری از خدمات مرکز نیکوکاری امام صادق(ع) است. به برخی از خانواده ها هم به آبگرمکن، بخاری و فرش نیاز داشتند که توسط مرکز به آن ها اهدا شده است

ایجاد کارگاه های تولید گیاهان دارویی، تولید قارچ و گیاهان گلخانه ای اقداماتی است که با تلاش های حجت الاسلام بوصید خلف پور در حال پیگیری است. معرفی افراد به مراکزی که نیازمند نیروی کار هستند بخش دیگری اقدامات او در رفع بیکاری محله است که این تعداد به بیش از ۳۰ نفر می رسد.

این امام محله به کارهای مطالعاتی صورت گرفته و شناخت ظرفیت ها، توانمندی ها و نیروی انسانی محله اشاره می کند و می گوید: برای ایجاد اشتغال، رشته های مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. ۱۰۰ ساعت کار مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است که به زودی به پایان خود می رسد. در همین راستا چندین کارگاه تولید قارچ را مورد بازدید قرار دادیم.

حالا اولین نتیجه حضور سه ساله حاج آقا در محله تنگک اعتمادی است که مردم به او دارند. او اکنون به عنوان امام محله، مورد رجوع مردم است. ارتباط خوب او با نهادها و مسئولین کمکی است برای رفع مشکلات محله.

حجت الاسلام بوصید خلف پور آسیب های مناطق حاشیه ای را یادآور می شود و می گوید: بسیاری از مردم با وجود گرانی زمین و مسکن و تشدید هرساله آن مردم به سمت مناطق حاشیه ای شهرها گسیل می شوند.این موضوع بسترساز مشکلاتی در این مناطق است. با آمارگیری دقیقی که انجام داده ایم در محله ۸ هزار و ۴۰۰ نفر سکونت دارند که پیش بینی می شود این تعداد در ۱۴۰۴ به ۱۴ هزار نفر برسد.

وی به موضوع نبود مدرسه، فضای سبز و فضای ورزشی در این محله اشاره می کند و از پیگیری ها برای حل مشکلات و قول های مسئولین می گوید.

امام محله تنگک از تشکیل کمیته های مختلف برای ورود به مسائل گوناکون محله خبر می دهد. تا نسبت به شناسایی مسائل و حل آن ها اقدام شود.

 او در کنار این به برنامه های تربیتی می پردازد. چرا که تنها راه مقابله با آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای را کار تربیتی می داند و این همان کاری است که از نظر او رسالت مبلغین است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!