در بازید اعضای هیئت امنای بنیاد هدایت صورت گرفت؛

ارائه مدل حکمرانی نرم محلی در نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز»+فیلم

ارائه مدل حکمرانی نرم محلی در نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز»+فیلم
حسین فلاح مراد
0
۰۴ بهمن ۱۴۰۰

جمعی از اعضای هیئت امنای بنیاد هدایت با حضور در نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز» از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آوردند؛ تجربه مدل‌های مختلف حکمرانی در طول تاریخ انقلاب و ارائه مدل«جامعه پردازی مسجد محور» و همچنین غرفه‌های استانی، از جمله بخش‌های این نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجج اسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، مسعود عالی، محمدرضا برادران، سید ابراهیم حسینی اراکی که از اعضای هیئت امنای بنیاد هدایت هستند، امروز از نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز» در مشهد مقدس بازدید کردند.

در این بازدید ۴ ساعته، ابتدا غرفه بنیاد هدایت با روایت حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، حجت الاسلام مهدی موحد مسئول بخش پژوهش بنیاد هدایت و معین محمدی مسئول نمایشگاه، به طور کامل تشریح شد.

نقطه آغازین دالانی است که سیر تاریخی انقلاب اسلامی در تجربه الگوی‌های مختلف حکمرانی روایت می‌شود؛ در این مسیر دیدگاه امامین انقلاب درباره نقش مردم در حکمرانی و پای کار آمدن آنها برای حل مسائل خود تبیین می‌شود.

مطلب جالبی که در این بخش روایت می‌شود الگوهای غلطی است که در ادوار مختلف دولت سازندگی، دولت اصلاحات و دولت بهار در نوع حکمرانی و مواجهه با مردم اجرا شد و فن بدل‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای خنثی سازی تبعات و آثار مخرب آن دیدگاه‌های غلط به کار گرفت. در طی این مسیر کلیپ‌ها و تصاویر جذاب و کمتر دیده شده ای به فراخور بحث و در اثنای روایت‌ها پخش می‌شد.

بخش دیگر غرفه بنیاد هدایت سالن بزرگی است که با توضیحی درباره سند ملی مسجد شروع می‌شود و در ادامه روای نمایشگاه بر روی اطلاع نگاشت‌های جذابی که تهیه شده است، بحث «جامعه پردازی مسجد محور» را توضیح می‌دهد. استفاده از دیدگاه مرحوم آیت الله شاه ‌آبادی در تفسیر روایات پیرامون چگونگی پای کار آوردن مردم و حکمرانی نرم، از قسمت‌های جذاب این نمایشگاه است که در قالب یک اطلاع نگاشت و برگرفته از کتاب «شذرات المعارف» ایشان است.

در پایان نیز سیر اقداماتی که یک امام باید طی کند تا بتواند به در جامعه پردازی کنش مؤثری داشته باشد، ارائه شد؛ در این بخش راوی نمایشگاه مجموعه اقداماتی که یک امام جماعت برای رسیدن به نقطه امامت مسجد و پس از آن امامت محله و در نهایت امامت میانی را باید طی کند، به تفصیل بیان می‌کند.

بخش دیگر نمایشگاه به غرفه‌های استانی اختصاص یافته که ادارات تبلیغات اسلامی هر استان متولی تولید محتوا و اداره آن است؛ تا کنون استان‌های خراسان رضوی، لرستان، خراسان شمالی، مازندران، چهارمحال بختیاری، البرز، گیلان، اصفهان، گلستان و کرمان توانسته اند در این نمایشگاه مجموعه فعالیت‌های خود را در عرصه‌های مختلف به ویژه در مهرواره محله همدل و مهرواره اوج به تصویر بکشند.

معرفی امامان موفق استان و نمونه فعالیت‌های آنان و همچنین ارائه بوم حل مسئله یکی از شهرستان‌های استان، از بخش‌های مهم این غرفه‌ها به شمار می‌رود.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!