مراسم افتتاحیه دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت» برگزار شد+فیلم

مراسم افتتاحیه دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت» برگزار شد+فیلم
حسین فلاح مراد
0
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

مراسم افتتاحیه دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، افتتاحیه دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت» در سالن قدس حرم مطهر رضوی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، مدیران کل ادارات و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و برخی از راهیاران استانی و شهرستانی بنیاد هدایت برگزار شد.

در این نشست ضمن قرائت آیاتی از کلام الله مجید، صلوات خاصه امام رضا(ع) به صورت دسته جمعی قرائت شد.

سپس حجت الاسلام رضا غلامی روشن قائم مقام بنیاد هدایت و یکی از دست اندرکاران برگزاری این نشست ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه از حضور ارزشمند سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و دکتر اسماعیل قادری فر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی قدردانی کرد.

حجت الاسلام غلامی همچنین اظهار داشت: الگوی گفتمان امامت با رویکرد جدید در دستور کار سازمان تبلیغات قرار گرفته و این سازمان به دنبال این است ولی نعمتان حقیقی انقلاب که مردم هستند، بتوانند در میدان نقش آفرینی کنند.

وی توانمندسازی امامان و شبکه راهیاری را از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات و بنیاد هدایت اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم با تعامل و هم افزایی با نهادهای انقلابی و حاکمیتی این تحول با محوریت مسجد اتفاق افتد.

حجت الاسلام رضا غلامی سپس ضمن بیان اهداف برگزاری این نشست، پیام حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید را خطاب به شرکت کنندگان در نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» را قرائت کرد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در این پیام که خطاب به مدیران کل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت، اسلام را دینی تمدن ساز دانسته و بر نقش محوری مسجد در ایجاد تمدن اسلامی تأکید کرده‌اند.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دوره دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» و به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)حجت الاسلام منصور باقر بیک مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به مولودی خوانی پرداخت.

رهبر انقلاب به دولت سیزدهم امید دارد

سپس امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «اگر بتوانیم مردم را برای حل مسائل پای کار بیاوریم موفق خواهیم شد»، گفت: انجام این کار به تعبیر ایشان یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۶ جوانان را به جای دولت خطاب قرار می‌دهند و مسئله آتش به اختیار را مطرح می کنند؛ اما از روز تنفیذ آیت الله رئیسی دوباره دولت را مورد خطاب قرار می دهند؛ این نشان می‌دهد که ایشان امید دارند که دولت بتواند کارهای مهمی را انجام دهد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به مطرح شدن بحث دولت مردمی توسط رهبر انقلاب در ۱۹ دی ماه گفت: ایشان فرمودند اینکه بین مردم می روید، بسیار خوب است و به این کار ادامه دهید و به وعده های خود عمل نمایید و اگر نتوانستید، برای آن‌ها توضیح دهید که چرا نتوانستید.

مدنی به تبیین تعریف دولت مردمی از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: دولت مردمی دولتی است که برای استفاده از ایده ها و نظر مردم سازوکار دارد. اگر مردم به حکمرانی متصل شوند، مشکلات حل می‌شود و در غیر این صورت اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بخش آبرسانی، راه سازی، مسکن، تلفن و اینترنت روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ اما با این وجود رشد جمعیت روستایی منفی است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: به دلیل عدم توجه ما به نیازهای مردم، جمعیت روستاها کاهش یافته است و روستاهای ما به جای اینکه کانون های مولد باشند، به کانون های سربار تبدیل شده‌اند.

مدنی پای کار آوردن مردم را راهکار پیشبرد این نهضت احیای واحدهای اقتصادی برشمرد و بیان داشت: اگر مردم را پای کار آوردیم موفق خواهیم شد و در غیر این‌صورت به فرموده رهبر معظم انقلاب محکوم به شکست خواهیم شد. باید فکر کرد که در حوزه های مختلف چطور و با چه سازوکاری می توان مردم را در انجام امور مشارکت داد.

در ادامه بخشی از بیانات حجت الاسلام پناهیان در افتتاحیه دوره اول نشست ملی «کوثر هدایت» پیرامون موضوع ولایت عرضی در قالب کلیپ برای حاضرین در جلسه پخش شد.

احیای شبکه مردمی را با رویکرد تعاونی محور دنبال می‌کنیم

اسماعیل قادری فر رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور‌ به عنوان سخنران بعدی نشست در جایگاه قرار گرفت و ضمن بیان اینکه ما به دنبال احیای شبکه مردمی هستیم، اظهار داشت: در زمان جنگ بهترین و بی منت ترین خدمات به اهالی روستاها ارائه می‌شد و مردم روستاها همه اقلام خود را از تعاونی روستایی دریافت می کردند.

وی فاصله گرفتن از روحیه تعاون را دلیل به وجود آمدن چالش‌ها و مشکلات روستایی دانست و گفت: باز طراحی شبکه بزرگ مردمی کشور با رویکرد تعاونی محور باید انجام شود تا بتوانیم این مشکلات را مرتفع سازیم.

قادری موضوع مهم امنیت غذایی و حذف واسطه های غیر ضروری را یکی از اقدامات مهم اقتصادی در گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: برای فارغ شدن از مشکلات اقتصادی و حل مشکل معیشت مردم، راهی نداریم جز اینکه تعاونی ها را مجدد راه اندازی کنیم؛ کار تعاونی ها برگرفته از مفاهیم بلند اسلامی و آموزه‌های دینی ما می‌باشد.

اختتامیه مهرواره اوج در اسفندماه برگزار می‌شود

در این مراسم همچنین حجت الاسلام محمد پشم فروش دبیر مهرواره اوج و مسئول برگزاری نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» به گام‌های مختلفی که در مهرواره اوج طی شد، اشاره کرد و بیان داشت: در مهرواره اوج گام های متعددی سپری شد که ابتدای این کار در ماه محرم در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب رقم خورد.

وی افزود: در این رویداد بیش از ۲۳ هزار امام جماعت شیعه و اهل تسنن پای کار آمدند و در گام هفتم نیز بحث تجلیل از برگزیدگان و فعالان مهرواره اوج را خواهیم داشت.

حجت الاسلام پشم فروش همچنین از زمان برگزاری اختتامیه مهرواره اوج خبر داد و گفت: در اسفند ماه اختتامیه مهرواره اوج برگزار خواهد شد و از منتخبین استانی و راهیاران محترم برگزیده تجلیل خواهد شد.

 در پایان جلسه نیز از تعدادی از مدیران برتر شهرستانی در مهرواره اوج تجلیل و قدردانی شد که اسامی آنها از این قرار است:

حجت الاسلام داود حمیدی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی

حجت الاسلام جلیل پور مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند آذربایجان شرقی

حجت الاسلام یعقوب اباذری مدیراداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود

حجت الاسلام مهدی حسن زاده مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملک‌شاهی ایلام

حجت الاسلام جلیل مختاری مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار

حجت الاسلام علی اوسط کلماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگاور

حجت الاسلام شعیب محمدی  مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه

حجت الاسلام محمد جواد قربانی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیله سوار

حجت الاسلام محمد جواد طهماسبی مدیراداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال

حجت الاسلام ماشاءالله معمار زاده مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر

حجت الاسلام فرشید ملکی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره

حجت الاسلام حمیدرضا جامعی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زهک

حجت الاسلام مهدی فاطمی منش مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زابل

حجت الاسلام علی خلیفاوی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خمیر

حجت الاسلام اسحاق فاضلی مدیراداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب

حجت الاسلام محمد صحرانشین مدیر اداره تبلیغات اسلامی از بندر جاسک

حجت الاسلام سلطانی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد

حجت الاسلام علیرضا آقایی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد

گزارش محتوایی افتتاحیه‌ی دوره‌ی دوم نشست ملی کوثر هدایت سلام الله علیها در تالار قدس حرم مطهر امام رضا علیه السلام

 

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری ایرنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!