مدنی از مسئولان بنیاد هدایت خواستار شد؛

مدل حکمرانی اسلامی و پای کار آوردن مردم را به دولت ارائه کنید

مدل حکمرانی اسلامی و پای کار آوردن مردم را به دولت ارائه کنید
حسین فلاح مراد
2
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، خطاب به مسئولان بنیاد هدایت و حوزویان، گفت: اگر شما مدل اسلامی را در حکمرانی و پای کار آوردن مردم به ما ارائه ندهید ما ناگزیریم که به سراغ مدل‌های غربی برویم و این اتفاقی است که در دولت‌ها می‌افتد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به توقعات مردم از دولت سیزدهم اظهار داشت: بسیاری از افراد به دولت سیزدهم امید بسته‌اند که منشأ تحولاتی در کشور شود و آمال و آرزوهای رهبرمعظم انقلاب و علما در تشکیل دولت انقلابی را تحقق بخشد.

وی افزود: تلاش این دولت بر این است که مشکلات کشور، یکی پس از دیگری از پیش روی مردم ایران برداشته شود و امیدواریم به زودی شاهد رقم خوردن این اتفاق و رفع مسائل اصلی کشور باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اصلی ترین چالشی که این دولت با آن مواجه است را در مسئله اقتصادی دانست و گفت: مسائل اقتصادی و فرهنگی به هم گره خورده است و مشکلات مضاعفی را برای مردم به وجود آورده است.

مدنی با اشاره به بازدید امروز خود از مناطق حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات حاشیه شهرها بحث بیکاری است که راه حل این مشکلات در بیانات رهبر معظم انقلاب کاملا مشخص و تبیین شده است و آن هم حضور مردم و به میدان آوردن آن‌ها است.

مدنی همچنین با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «اگر بتوانیم مردم را برای حل مسائل پای کار بیاوریم، موفق خواهیم شد»، گفت: انجام این کار به تعبیر ایشان یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۶ جوانان را به جای دولت خطاب قرار می‌دهند و مسئله آتش به اختیار را مطرح می کنند؛ اما از روز تنفیذ آیت الله رئیسی، دوباره دولت را مورد خطاب قرار می دهند؛ این نشان می‌دهد که ایشان امید دارند که دولت بتواند کارهای مهمی را انجام دهد.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به مطرح شدن بحث دولت مردمی توسط رهبر انقلاب در ۱۹ دی ماه گفت: ایشان فرمودند اینکه بین مردم می روید، بسیار خوب است و به این کار ادامه دهید و به وعده های خود عمل نمایید و اگر نتوانستید برای آن‌ها توضیح دهید که چرا نتوانستید وعده ها را عملی سازید.

مدنی به تبیین تعریف دولت مردمی از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: دولت مردمی دولتی است که برای استفاده از ایده ها و نظر مردم سازوکار دارد.

وی افزود: اگر مردم به حکمرانی متصل شوند، مشکلات حل می‌شود و در غیر این صورت اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

معاون رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در بخش آبرسانی، راه سازی، مسکن، تلفن و اینترنت روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ اما با این وجود رشد جمعیت روستایی منفی است. به دلیل عدم توجه ما به نیازهای مردم، جمعیت روستاها کاهش یافته است و برخی از روستاهای ما به جای اینکه کانون‌های مولد باشند، به کانون های سربار تبدیل شده‌اند.

مدنی به مسئولیت خود در حوزه احیای واحدهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: ابزارهایی جهت احیاء و نوسازی صنایع وجود دارد و بیش از ۳۵ هزار واحد تعطیل و بالای ۱۰۰ هزار واحد نیمه تعطیل و تعطیل داریم.

وی پای کار آوردن مردم را راهکار پیشبرد این نهضت دانست و بیان داشت: اگر مردم را پای کار آوردیم موفق خواهیم شد و در غیر این‌صورت به فرموده رهبر معظم انقلاب محکوم به شکست خواهیم شد.

سخنرانی جناب آقای مدنی معاون ریاست جمهوری قسمت اول

معاون رئیس جمهور با اشاره به موفقیت مردم در رزمایش همدلی مؤمنانه در پاسخ به فرمان رهبر معظم انقلاب، گفت: در آن مقطع بسیج، سپاه، مساجد و هیئات همگی در این رزمایش حضور فعال داشتند. انجام آن کار نسبتا آسان بود اما متأسفانه در رزمایش بعدی اقدامی صورت نگرفت و موفق عمل نکردیم؛ رهبر انقلاب در ابتدای سال جاری فرمودند که رزمایش مؤمنانه را به سمت ایجاد اشتغال و تولید ببرید.

مدنی خطاب به مسئولان بنیاد هدایت و حوزویان، بیان داشت: اگر شما مدل اسلامی را به ما ارائه ندهید ما ناگزیریم که به سراغ مدل‌های غربی برویم  این اتفاقی است که در دولت‌های مختلف افتاده است؛ مدل حلقه‌های میانی که باید در این زمینه نقش آفرینی کنند و مدلی که بنیاد هدایت دنبال می کند، کار بسیار خوبی است؛ اما گستره میدان کار بسیار وسیع است.

وی تأکید کرد: ما باید برای نهضت احیاء و جلوگیری از واردات بی رویه و بی ضابطه کالا راه حل داشته باشیم و الگوسازی نماییم. باید فکر کرد که در حوزه های مختلف چطور و با چه  سازوکاری می توان مردم را در انجام امور مشارکت داد.

سخنرانی جناب آقای مدنی معاون ریاست جمهوری قسمت دوم

بحث و تبادل نظر
    علی اصغر کریمی
    مارس 25, 2023

    با سلام و تحیات
    در متن قانون برنامه و بودجه باید شیوه جهادی مردمی و دانش بنیان به دقت و صراحت تعریف شده و بطور رسمی جایگزین روش ناکارآمد و فاسد سرمایه داری شود. در متن نظام فنی اجرایی کشور شیوه جهادی باید جایگزین روش پیمانی منفعت طلب و انحصارگر شود.
    در قانون مناقصات – قانون تجارت – قانون مدیریت خدمات کشوری …….. در همه قوانین شیوه جهادی مردمی و دانش بنیان بطور رسمی مورد حمایت و ترویج قرار گیرد .
    معنی این مطلب اینکه بخش خصوصی و نیروهای جهادی و شرکت های پیمانکاری و همه افراد و اشخاص حقوقی و حقیقی یعنی آحاد مردم مسلمان و خیر و نیکوکار ….. همه انسان های پاک و سالم وارد عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی شوند. ان شاءالله

    علی اصغر کریمی
    جولای 16, 2023

    باسلام
    قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص باید با شیوه جهادی و مردمی از تمام ظرفیت انسانی و مادی و معنوی کشور برای حل مشکلات و ساخت زیر بناهای و اشتغال صحیح جوانان استفاده کند. قرارگاه سازندگی – پیمانکار نیست – برای سود و منافع کار نمی کند. همچنین موسسه جهاد نصر و ستاد اجرایی فرمان امام ره – سایر موسسات جهادی و انقلابی – بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن و ……. با شیوه جهادی و مردمی البته به شکل دانش بنیان مردم را در کارهای سازندگی کشور بسیج نمایند ان شاءالله

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!