قائم مقام بنیاد هدایت:

محقق کردن ولایت عرضی در جامعه وظیفه ذاتی روحانیت است

محقق کردن ولایت عرضی در جامعه وظیفه ذاتی روحانیت است
مجتبی عظیمی
0
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: پایگاه امامت، مسجد است و وظیفه ذاتی روحانیت به عنوان وارثان انبیا این است که ولایت عرضی را در جامعه محقق کنند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا غلامی روشن قائم مقام بنیاد هدایت در دوره دوم نشست ملی “کوثر هدایت” و در جمع راهیاران شبکه شریکه الامام ۱۱ استان با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت و امامت اظهار داشت: در روز غدیر اتفاقی در عالم فراتر از همه اتفاقات رخ داد و ماهیت عالم هستی را تغییر داد و خداوند در این روز دینش را کامل و نعمتش را تمام کرد، روزی که خداوند از آن به عنوان روز تکمیل دین خود یاد کرده است.

وی افزود: در عید غدیر امامت و ولایت حضرت علی(ع) از طرف خداوند ابلاغ شد و با وجود اینکه تا قبل از آن  نبی خدا مبعوث شده بودند و قرآن نیز به عنوان کاملترین کتاب نازل شده بود؛ اما خداوند سبحان روز غدیر را روز تکمیل دین خود دانسته است.

حجت الاسلام غلامی همچنین بیان داشت: بعد از اینکه تقسیم کار بین حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) انجام گرفت و کارهای  بیرون خانه  به امیرالمؤمنین و امور درون خان  به حضرت زهرا محول شد؛ این بانو از اینکه دیگر ارتباط اجتماعی نخواهند داشت، خوشحال شدند؛ اما همین بانو برای یادآوری غدیر، درب منازل یکایک مردم مدینه حاضر می‌شدند و منبر می‌رفتند و خطبه می‌خواندند تا پیام غدیر را به مردم گوشزد نمایند.
وی اضافه کرد: مسئله امامت به حدی مهم بود که این بانو پای ولایت پرپر می‌شوند و تمام قد می‌ایستند تا از این جایگاه و مسند مراقبت کنند و به عنوان اولین شهیده ولایت به بالاترین عنصر حیات در روی زمین و به بالاترین مخلوق هستی تبدیل می شوند که خداوند در مورد آن به نبی خود می فرمایند” اگر زهرا نبود تو و علی را خلق نمی‌کردم”.
قائم مقام بنیاد هدایت در خصوص اهمیت جایگاه ولایت، به ایستادگی حضرت زینب(س) در کربلا و اشاره و عنوان کرد: مسئله امامت و ولایت به قدری مهم است که ۱۱ امام معصوم پای آن  ایستادند و خون خود را نثار این مسئله کردند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به تعداد شهدا در ۸ سال دفاع مقدس گفت: تنها در جمهوری اسلامی و فقط در ۸ سال دفاع مقدس، بیش از ۲۳۰ هزار شهید پای این نهال داده شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۸ سال، در طول تاریخ بشر نیز تعداد قابل توجهی شهید در این مسیر جان خود را فدا کرده‌اند که این نشان از اهمیت این مسئله دارد.

او با اشاره به مظلومیت امیرالمؤمنین در جامعه اسلامی و درد و دل کردن ایشان  با چاه و همچنین با اشاره به واقعه کربلا و ایستادگی امام معصوم در مقابل ۳۰  هزار لشکر و سر دادن  ندای هل من ناصر و نشنیدن لبیک گفت: دو ولایت طولی و عرضی وجود دارد که برای تحقق ولایت طولی حداقل ۱۱ امام معصوم  خون خود را اهدا نمودند و حضرت زهرا(س) نیز خونش را پای این نهال ریخت؛ اما وقتی نوبت به امام دوازدهم رسید، خداوند سبحان فرمود این آخرین ذخیره من است و اگر او هم بماند سیر سرنوشت امامان پیشین در انتظارش است و امام دوازدهم را در غیبت قرار داد تا بعد از آمادگی برای پذیرش همچنین امامی مهدی فاطمه ظهورش محقق شود.

قائم مقام بنیاد هدایت همچنین عنوان کرد: اکنون عقل و فهم بشر به حدی رسیده که بالاترین دعای مردم تعجیل در امر فرج است؛ اما صرف دعا کردن کافی نیست و باید برای تحقق امر ظهور زمینه سازی شود.

او با بیان اینکه تا مردم پای کار نیایند و خروشی شکل نگیرد، هزاران سال دیگر هم ظهور اتفاق نخواهد افتاد، اعلام داشت: با پای کار آمدن مردم بود که انقلاب شکل گرفت و در دفاع مقدس نیز مادران جگر گوشه‌های خود را تقدیم نمودند، اکنون نیز باید برای تحقق ظهور تلاش شود و حرکتی صورت گیرد و در این میان جایگاه و نقش مسجد برای این حرکت بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: پایگاه امامت، مسجد است و وظیفه ذاتی روحانیت به عنوان وارثان انبیا این است که ولایت عرضی را در جامعه محقق کنند.

او با خطاب قرار دادن بانوان حاضر در جلسه و با اشاره به اینکه بدون حضور زنان تحولی در جامعه  اتفاق نخواهد افتاد، گفت: تکلیف شما اگر از یک طلبه بیشتر نباشد کمتر هم نیست، درک شرایط کاری همسرانتان به عنوان کسی که بالاترین رسالت را داراست و شغل انبیا را دنبال می کند، حداقل ترین وظیفه شماست و اگر علاوه بر این خودتان نیز درد مردم را بفهمید و برای رفع مشکلات آن ها تلاش نمایید از اجر و پاداش مضاعفی برخوردار خواهید شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!