رئیس سازمان مدارس صدرا:

نیازمند ساختارسازی در عرصه تربیت کودک هستیم

نیازمند ساختارسازی در عرصه تربیت کودک هستیم
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام تقدیری با  اشاره به فعالیت های تربیتی کودک محور در کشورهای غربی گفت: در غرب برای تربیت کودکان برنامه ریزی شده است وما نیازمند ساختارسازی در این عرصه هستیم.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا در نخستین روز از دور دوم همایش «کوثر هدایت سلام الله علیها» نحوه شکل گیری مهدهای کودک را در غرب یادآور شد و گفت: در غرب برای تربیت کودکان برنامه ریزی  شده است. مهد کودک یک ساختار است و ما نیز باید در این عرصه ساختارسازی کنیم.

رئیس سازمان مدارس صدرا با اشاره به طراحی ساختار مادر و کودک در این سازمان اظهار داشت: کار تربیتی مادران ما طبق نظام تربیتی شکل نگرفته است و هرکس هرچیزی را آموخته است، می خواهد اجرا کند. برای این کار نیازمند ساختارسازی هستیم.

وی نامه های امیرالمؤمنین(ع) دارای یک قالب تربیتی توصیف و خاطرنشان کرد: نوشتن نامه هایی به افراد از جمله به امام حسن(ع) برای این نبود که در تاریخ بماند چرا که بیانات ایشان نیز در تاریخ ماند. نامه یک قالب اثر تربیتی مهم بود.

حجت الاسلام تقدیری عنوان کرد: تنها نهادی که می تواند در تحول آموزش و پرورش ورود کند و از قدرت گفتمانی و حاکمیتی برخوردار است سازمان تبلیغات است. و این به دلیل قوانینی است که دیده شده است.

وی به وجود ساختارهای غلط در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ممکن است در آموزش و پرورش کارهای زیادی در زمینه قرآن صورت بگیرد اما خروجی ندارد و شاهد پرکاری بی اثر هستیم.

حجت الاسلام تقدیری رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را یادآور شد و اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب کار این سازمان تبلیغ انقلاب اسلامی است و این انقلاب مختص ایران نیست. با ۲۰۰ مدرسه نمی توان انقلاب را معرفی کرد ونیازمند کار گسترده تری هستیم.

رئیس سازمان مدارس صدرا با اشاره به مشکلات مدارس صدرا گفت: تلاش کردیم ابتدا مدیران را مدارس توجیه کنیم و از افراد مناسب  بهره ببریم. در ادامه در هر مدرسه صدرا یک طلبه مستقر و از آن ها حمایت کردیم. با کمک طلاب کتب درسی رشته معارف را تدوین کردیم و فایل لایه باز آن ها را به صورت رایگان در سایت قرار دادیم.

وی در خصوص خطر آلوده شدن به نظام سرمایه داری هشدار داد و بیان کرد: ما در کشور نظامی داریم به نام سرمایه داری به این معنا که امکانات موجود در ادارات از میز گرفته تا کامپیوتر و دیگر تجهیزات و امکانات را در انبارها نگه می داریم تا شاید روزی به درد بخورد. در حالیکه این ها خاک می خورد و کودک و نوجوان ما نمی تواند از آن ها استفاده کند.

حجت الاسلام تقدیری در پایان جریان بانوان را یک جریان قدرتمند، شبکه ای و مؤثر توصیف و عنوان کرد: ما خیریه انسان ساز را با زنان می توانیم ایجاد کنیم. ما خیرین مدرسه ساز داریم اما دانش آموزساز نداریم و این توسط زنان می تواند صورت بگیرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!