مدیر تبلیغات اسلامی چالوس:

ارائه خدمات اجتماعی به مردم؛ عاملی برای تقویت جایگاه روحانیت

ارائه خدمات اجتماعی به مردم؛ عاملی برای تقویت جایگاه روحانیت
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۶ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام اسفندیاری گفت: ارائه خدمات اجتماعی توسط امامان، اقبال مردم به آن ها را در پی داشته است. امامان محله و روستایی داریم که از لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، اما برای مردم کمک های مؤمنانه زیادی را فراهم می کردند.

حجت الاسلام علی اسفندیاری مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله در این شهرستان گفت: چالوس دارای ۲ امام محله و ۱۰ امام روستا است که در مساجد مختلف مشغول فعالیت هستند.

مدیر تبلیغات اسلامی چالوس اظهار داشت: سمت و سوی فعالیت های ما به سمت اجتماع محور شدن است. در دوره شیوع کرونا ارائه خدمات اجتماعی توسط روحانیون به اوج خود رسید و شاهد اوج گرفتن کمک های مؤمنانه بودیم. امامانی را داشتیم که با کمک جوانان به تولید مواد ضدعفونی کننده می پرداختند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات اجتماعی توسط امامان اقبال مردم به آن ها را در پی داشته است. امامان محله و روستایی داریم که از لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، اما برای مردم کمک های مؤمنانه زیادی را فراهم می کردند.

حجت الاسلام اسفندیاری بر ارتقاء ائمه جماعات به امام محله و روستا تأکید وعنوان کرد: بهترین روش برای ایجاد این ارتقاء برگزاری گعده های بین امامان است تا از این طریق تجربه های آن ها به یکدیگر منتقل شود.

مدیر تبلیغات اسلامی چالوس اضافه کرد: یکی از راه های ارتقای شبکه امامت این است که ما فعالیت های امامان را به خوبی منعکس کنیم و مردم خدمات و ظرفیت های آن ها را ببینند و این کاری است که در حال انجام آن هستیم.

وی با ذکر خاطره ای به تحولات ایجاد شده در یکی از محلات اشاره کرد و گفت: این امام در یکی از محلات بد نام فعالیت خود را آغاز کرد و به تعبیر یکی از مسئولین نیروی انتظامی این منطقه را دچار تحول کرد و اکنون اگر یک این محله امام نداشته باشد مردم به ما معترض می شوند. چرا که خدمات اجتماعی خوبی را از این امام دیده اند و او توانسته است نوجوان و جوانان را گرد آورد و مسجد در خدمت محله قرار گرفته است.

حجت الاسلام اسفندیاری همایش« کوثر هدایت سلام الله علیها» را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در نمایشگاه با فعالیت ها و برنامه های دیگر استان ها هم آشنا شدیم اما این کافی نیست و باید در این دست نشست ها زمینه برای تعامل با دیگر استان ها نیز فراهم شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!