امام محله امام‌زاده ابراهیم(ع) قم:

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی و تولید روزانه ۱۵ هزار ماسک برای محرومان به همت مسجدی‌ها

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی و تولید روزانه ۱۵ هزار ماسک برای محرومان به همت مسجدی‌ها
بنیاد هدایت
0
۰۳ دی ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام پورموسوی با اشاره به اقدامات اهالی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» در مقابله با کرونا، گفت: توزیع بیش از ۷ هزار بسته معیشتی و بهداشتی و ۳۸ هزار پرس غذای گرم و تولید و توزیع روزانه ۱۵ هزار ماسک میان محرومان و مساجد و … ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، مساجد از اصلی ترین و مهمترین پایگاه های مردمی مقابله با کرونا طی ۱۰ ماهه شیوع این ویروس منحوس بوده اند و در حوزه های بهداشتی درمانی، تشخیص ابتلاءف کمک های مومنانه، رسیدگی به مبتلایان و … خوش درخشیده اند و به نوعی توانستند کارکردهای اصیل و اصلی این خانه های خدا را احیاء کنند.

یکی از این مساجد فعال و اثرگذار در دوره شیوع کرونا، مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» واقع در مام محله امام‌زاده ابراهیم(ع) قم است که به منظور مروری اجمالی بر اقدامات اهالی آن، با حجت الاسلام سید محمدحسن پورموسوی، امام محله امام‌زاده ابراهیم(ع) قم گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

حجت‌الاسلام پورموسوی درباره کیفیت ورود اهالی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» به میدان مقابله با کرونا، اظهار کرد: از روزهای ابتدایی همه گیری بیماری کرونا و خصوصا در ایام رزمایش مواسات و همدلی بحمدالله و با عنایت حضرات معصومین(ع) و کمک های خالصانه خیرین و توجه ویژه آیت الله میرعظیمی اقدامات بسیاری به همت موسسه خیریه حضرت ابوالفضل علیه السلام صورت پذیرفت که همه این برکات به واسطه مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام و استفاده از ظرفیت نیروهای حهادی محقق شده است.

امام محله امام‌زاده ابراهیم(ع) قم ادامه داد: در این راستا و در قالب رزمایش مواسات و همدلی توزیع بیش از هفت هزار بسته معیشتی و بهداشتی و ۳۸ هزار پرس غذای گرم، اهدای ۱۴۴ بخاری بین مردم مناطق زلزله‌زده کشور، ارائه داروهای رایگان با همکاری بنیاد احسان بین نیازمندان، تولید و توزیع  روزانه ۱۵هزار ماسک سه لایه و مواد ضدعفونی و همچنین لباس های بیمارستانی در بین نیازمندان، مساجد، گروه های جهادی و مراکز درمانی مناطق کم برخوردار کشور، خانواده های مبتلا به کرونا و نیازمندان انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین، در این ایام توزیع لباس، کفش و خدمات داروئی و درمانی به مردم هم به همت اهالی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» انجام شده است.

حجت الاسلام پورموسوی با اشاره به آثار سوء کرونا بر درآمدزایی و اشتغال برخی خانواده ها، گفت: به منظور کاهش این آسیب و نیز اشتغال زایی برای اقشار آسیب دیده، در دوران شیوع کرونا مراکز اشتغال زایی موسسه خیریه حضرت ابوالفضل علیه السلام تبدیل به پایگاه های تولید ماسک و لباس های بیمارستانی شده است.

وی درباره فعالیت های معمول مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در ایام غیرکرونایی، ابراز کرد: با توجه به کمبودهای ورزشی که در منطقه امامزاده ابراهیم و دیگر مناطق حاشیه شهر وجود دارد، در غیر از ایام کرونا در مجموعه تربتی مسجد فعالیت های ورزشی در رشته های کاراته، فوتبال، تیراندازی و دیگر ورزش ها با جدیت دنبال می شود نگاه ما این است که هزینه برای ورزش کاهش هزینه آسیب های اجتماعی است.

امام محله امامزاده ابراهیم(ع) قم با اشاره به فعالیت های تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، ادامه داد: در شرایط فعلی که همه نسل ها به سمت فضای مجازی رفته اند کارهای فرهنگی هم باید به فرمایش رهبری زیبا و هدفمند صورت گیرد و ما هم به همین منظور در ماه محرم یک اپلیکیشن مذهبی را با نام «محفل» طراحی کردیم و در اختیار عموم قرار دادیم.

حجت الاسلام پورموسوی با بیان اینکه از ریشه ای ترین مشکلات در فعالیت های فرهنگی کمبود نیروی انسانی متخصص است، تاکید کرد: با این حال فعالیت هایی از جمله کتابخانه خواهران و برگزاری کلاس های قرآنی و مهارتی در زمان های مختلف سال را با همراهی خواهران انجام داده ایم.

وی فاصله گرفتن از شعار و عمل جهادی را راهکار کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: باید از بودجه محوری به سمت عمل گرایی حرکت کنیم و بر اساس فعالیت های اثر گذار بودجه ها تخصیص یابند و حاکمیت باید برای تحقق این امر از ظرفیت مساجد به نحو صحیح استفاده کند چرا که بزرگترین سرمایه مردمی مربوط به مساجد است.

منبع: خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!