مدیر اداره تبلیغات اسلامی کرمان مطرح کرد؛

فعالیت ۴ امام محله و ۱۴ امام روستا در لنجان

فعالیت ۴ امام محله و  ۱۴ امام روستا در لنجان
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام صائبی گفت: در شهرستان لنجان ۴ امام محله، ۱۴ امام روستا و ۱۷ روحانی مستقر مشغول فعالیت هستند. از بیش از ۱۷۰ مسجد ۹۲ مسجد فعال هستند. 

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام داود صائبی مدیر تبلیغات اسلامی لنجان از توابع استان اصفهان در معرفی این شهرستان گفت این شهرستان ۹ شهر و ۳۴ روستا و حدود ۲۶۰هزار نفر جمعیت دارد.

راهیار شهرستانی بنیاد هدایت در لنجان در ادامه افزود: طبق آمار آمایش مساجد شهرستان ۱۷۲ مسجد دارد که  ۹۲ مسجد  از این تعداد فعال هستند و علاوه بر این دو حوزه علمیه برادران و دو حوزه علمیه مختص خواهران نیز در این شهرستان به تربیت طلبه می پردازد.

مدیر تبلیغات اسلامی لنجان از وجود کارخانه ها در فولاد شهر شهرستان لنجان ابراز خرسندی کرده و عنوان کرد: وجود کارخانه ها باعث شده تا از ظرفیتهای شغلی زیادی در این شهرستان  برخوردار باشیم و افراد از سرتا سر ایران در این شهرستان سکونت دارند و با توجه به حاشیه نشینی در این منطقه یک پایگاه فرهنگی اجتماعی تشکیل داده تا به معضلات و مشکلات این منطقه رسیدگی شود.

حجت الاسلام صائبی با بیان اینکه درشهرستان لنجان ۴ امام محله و ۱۴ امام روستا و ۱۷ امام در طرح هجرت بلند مدت فعالیت دارند به برنامه های خود برای ارتقا و توانمندی امامان  اشاره وبیان داشت: با همکاری حوزه های علمیه ودفاتر ائمه جمعه و امور مساجد هر شهر با توجه به زیست بوم فرهنگی خودش می توان به هدف گذاری های صورت گرفته دست پیدا کرد.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای آموزشی برای مبلغین مقیم شهرستان و طلابی که مقیم قم هستند اشاره و عنوان کرد: با برگزاری برنامه های خانوادگی سعی بر مهارت افزایی خانواده های طلاب داشتیم.برای مثال اردویی مهارتی آموزشی با عنوان تمشک برگزار شد که در این اردو برنامه هایی در راستای آموزش مهارت ویژه ی خانواده ها همراه با شادی و کوشش بود.

حجت الاسلام صائبی در ادامه اشاره ای به برگزاری گعده به صورت ماهیانه با خانواده های طلاب کرد وگفت: به مدت ۸ سال است گعده هایی با هدف رفع مشکلات و دغدغه های روحانیون برپا می کنیم.

مدیر اداره تبلیغات شهرستان لنجان در ادامه به دغدغه رفع مشکلات امامان اشاره کرده و افزود: مدت ۲ سال است صندوق قرض الحسنه مهر مستقربرای امامان محله وروستا در شهرستان راه اندازی کرده ایم و با معرفی به مجموعه ها و خیرین برای خرید لوازم خانگی وپوشاک سعی بر کمک رسانی به آن ها داشتیم.

حجت الاسلام صائبی با اشاره به اینکه در این راه خاطرات و اتفاقات بسیار است گفت: خاطرات بسیاری در این راه داشته ام که شیرین ترین آن مربوط به اردوهای تمشک است که در این اردو رابطه ی بسیار خوبی بین روحانیونی که در قالب مربی و کادر پشتیبان و جوانان ونوجوانان شکل می گرفت که حتی جوانان و نوجوانان بعضی از مشکلا ت و سوالات خود که به پدر و مادر خود هم نمی توانند بگویند با روحانیون در ارتباط می گذاشتند و این ارتباط ها ادامه دار نیز بوده و منجر بر اتفاقات خوبی شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی لنجان در پایان ضمن تشکر از عوامل نشست کوثرهدایت عنوان کرد:حضور خانواده ها در این نشست نقطه قوتی بود چرا که خانواده ها با طرح ها و گعده ها آشنا شدند .

وی دیده شدن خانواده ها را بسیار مثمر ثمر دانست و گفت: خانواده ها در این نشست توانمند و به روز شدند که این از اتفاقات بسیار خوب در این نشست است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!