حجت الاسلام والمسلمین قمی در جمع بانوان راهیار مطرح کرد؛

جهاد تبیین؛ بزرگ‌ترین جهاد عصر حاضر

جهاد تبیین؛ بزرگ‌ترین جهاد عصر حاضر
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، بزرگترین جهاد عصر حاضر را به فرموده مقام معظم رهبری«جهاد تبیین» اعلام کرد و گفت: امروز جهاد تبلیغی تبیینی از هر نوع مجاهدتی مهمتر است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» و در جمع بانوان راهیار و همسران مدیران و معاونان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها اظهارداشت: مدت‌ها به دنبال فرصتی برای تشکر از مجاهدت‌های شما بانوانی بودم که شاید بسیاری از افراد از زحمات و اثر و برکت وجود شما بی‌خبر باشند، اما جهاد شما بر ما روشن است و ما خود را موظف به قدردانی از شما می‌دانیم و قطعا خداوند بیش از ما قدردان زحمات و دغدغه مندی شما خواهد بود.

وی افزود: خدا را شاکرم توفیق و نعمت تشرف به محضر شما بزرگواران، به طور خاص در مجاورت و زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) برایم حاصل شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین عنوان کرد: حضرت امام (ره) به پاسداران جبهه که به محضر ایشان آمده بودند گفتند،” توقع نداشته باشید یکی مثل من بتواند قدردان زحمات شما باشد”، مجاهدت شما نیز چیزی است که باید از خداوند سبحان اجر آن دریافت شود و شاید تنها خداوند شاهد تمامی تلاش و سختی‌هایی باشد که شما در این مسیر متحمل می‌شوید.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه اگر همسران شما توفیق و موفقیتی به دست آوردند، قطعا از برکت تلاش و زحمات شما بزرگواران است، گفت: اگر در وادی تبلیغ اسلام اتفاق مبارکی در حال رخ دادن است، این اتفاق  مرهون همراهی، دلسوزی و همدلی شما بانوان است.

وی ادامه داد: ما شاید آنطور که باید نتوانستیم در برابر امثال شما بزرگواران انجام وظیفه نماییم، اجر این همراهی، پشتیبانی، مجاهدت خاموش و بی ادعا، تحمل خستگی‌ها و دشواری‌ها نزد خداوند محفوظ است و این همراهی شما یقینا نوعی جهاد محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بیان کرد: کار همسران شما جهاد است و بزرگ جهاد عصر حاضر به گفته مقام معظم رهبری” جهاد تبیین” است و امروز جهاد تبلیغی تبیینی از هر نوع مجاهدتی مهمتر است.

وی همچنین با بیان اینکه خداوند برای پیشبرد و هدایت بشر و دستگیری از انسان‌ها بر روی خانواده‌ها حساب کرده است، گفت: حضرت خدیجه(س) پیامبر(ص) را در مجاهدت‌ها همراهی می‌کردند که این یک نوع جهاد محسوب می‌شود؛ اما گاهی اعضای خانواده خود نیز در این مجاهدت شریک می شوند و در کنار رسیدگی به امور منزل، یکسری از وظایف اجتماعی را نیز بر عهده می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: بعضی از افراد نیز فقط سختی مجاهدت همسران خود را تحمل می کنند؛ اما برخی دیگر خود نیز وظایف تبلیغی برعهده می‌گیرند که اینکار اجر مضاعفی به همراه خواهد داشت.

وی وجود خانواده امام حسین(ع) در واقعه کربلا را لازمه مجاهدت سیدالشهدا دانست و گفت: اگر حضرت زینب (س) و خانواده اباعبداالله نبودند و اتفاقات این واقعه توسط آنان روایت و ترویج  نمی‌شد، مجاهدت سیدالشهدا نیز تکمیل نمی‌شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان، خود را مدیون مجاهدت طلاب دانست و بیان داشت: شما بانوان زندگی افتخار آمیز با یک طلبه را انتخاب کرده‌اید و به دلیل این انتخاب بر خود ببالید، جامعه مدیون مجاهدت این قشر است و شما نیز در این میدان به میزان مشارکت خود سهیم و شریک خواهید بود.

 وی اضافه کرد: محاسن اهل بیت(س) باید در جامعه بیان شود و شما در این میان پرچم دار هستید و اگر کسی قصد خدمت به اهل بیت(ع) را دارد، باید معارف آن‌ها را در جامعه ترویج و بازنشر دهد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!