مروری بر برنامه‌های دومین روز از دوره دوم نشست ملی «کوثر هدایت»؛

حضور رئیس و قائم مقام سازمان تبلیغات در نشست تبیین شریکه الامام+فیلم

حضور رئیس و قائم مقام سازمان تبلیغات در نشست تبیین شریکه الامام+فیلم
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۷ بهمن ۱۴۰۰
برنامه‌های دومین روز از دوره دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» امروز با برگزاری کارگاه‌های مهارت مدیریت گعده و شبکه سازی، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و مهارت های نوین حل مساله برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، راهیاران شهرستانی شبکه شریکه الامام استان‌ها از صبح امروز در قالب سه گروه مختلف قرار گرفتند که گروه اول شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی، گروه دوم متشکل از راهیاران استانی و شهرستانی ایلام، کردستان، سمنان و سیستان و بلوچستان و گروه سوم شامل استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، یزد و زنجان بودند که برای هرکدام از این گروه‌ها به صورت مجزا مباحث مربوط به گعده داری، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و حل مسأله مطرح شد.
حجت الاسلام امید محلاتی معاونت راهبری بنیاد هدایت به ارائه بحث پیرامون گعده داری پرداخت و مباحث مربوط به نحوه گعده داری را برای بانوان بیان کرد. 
حجت الاسلام حامد تقدیری نیز مباحث مربوط به ارتباط مؤثر را برای راهیاران شهرستانی تدریس نمود که نحوه تعامل با شریکه الامام، در قالب سه سرفصل کلامی، برنامه‌ای و رفتاری برای آنان بیان شد.
همچنین حسن قاسمی دستیار مدیر عامل بنیاد هدایت نیز به ارائه بحث پیرامون مدل حل مسأله پرداخت و به گام‌ها و مهارت‌های اولیه لازم جهت حل مسأله در محله‌ها اشاره کرد.
برگزاری نشست تبیین طرح شریکه الامام
همزمان با برگزاری این کارگاه‌ها برای راهیاران شهرستانی، نشست تبیین طرح شریکه الامام ویژه همسران مدیران و معاونان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کشور با حضور حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت برگزار شد و به نقش این بانوان در شکل گیری طرح شریکه الامام اشاره شد.
حجت الاسلام رضا غلامی در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت عظیم و ارزشمند بانوان همواره راهگشا بوده و بانوان بنیاد هدایت نیز که از مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کردند توانستند در این مدت کوتاه رشد قابل توجهی داشته باشند و این جدیت و روند شتاب فعالیت آن‌ها بسیار ارزشمند است.
قائم مقام بنیاد هدایت همچنین به نحوه پای کار آوردن و توجیه شبکه شریکه الامام پرداخت و گفت: تشکیل شبکه راهیاری شریکه الامام یکی از اقدامات واحد بانوان بنیاد هدایت در این خصوص بوده است تا با کمک این شبکه در جهت توانمندسازی، انگیزه سازی و ارتقای مهارت بانوان شریکه الامام تلاش نمایند.
 وی افزود: شبکه راهیاری شریکه الامام برای ورود بانوان در این عرصه و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی توسط همسران امامان، ایجاد انگیزه و ارتقای مهارت آن‌ها تلاش می‌نماید و به برطرف شدن موانع جهت متحول کردن محله‌ها با استفاده از ظرفیت بانوان کمک می‌کند.
سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع بانوان
سپس نماز جماعت به امامت حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و در ادامه حجت الاسلام قمی در جمع بانوان راهیار و همسران مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کشور به سخنرانی پرداخت و ضمن قدردانی از تلاش ها و مجاهدت‌های آنان گفت: حضرت امام به پاسداران جبهه که به محضر ایشان آمده بودند گفتند،” توقع نکنید یکی مثل من بتواند قدردان زحمات شما باشد”، مجاهدت شما نیز چیزی است که باید از خداوند سبحان اجر آن دریافت شود و شاید تنها خداوند شاهد تمامی تلاش و سختی‌هایی باشد که شما در این مسیر متحمل می‌شوید.
حجت الاسلام قمی با بیان اینکه اگر همسران شما توفیق و موفقیتی به دست آوردند، قطعا از برکت تلاش و زحمات شما بزرگواران است، گفت: اگر در وادی تبلیغ اسلام، اتفاق مبارکی در حال رخ دادن است، این اتفاق  مرهون همراهی، دلسوزی و همدلی شما بانوان می‌باشد.
وی ادامه داد: ما شاید آنطور که باید نتوانستیم در برابر امثال شما بزرگواران انجام وظیفه نماییم، اجر این همراهی، پشتیبانی، مجاهدت خاموش و بی ادعا، تحمل خستگی‌ها و دشواری‌ها نزد خداوند محفوظ است و این همراهی شما یقینا نوعی جهاد محسوب می‌شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بیان کرد: کار همسران شما جهاد محسوب می‌شود و بزرگ جهاد عصر حاضر به گفته مقام معظم رهبری” جهاد تبیین” است و امروز جهاد تبلیغی تبیینی از هر نوع مجاهدتی مهمتر است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، خود را مدیون مجاهدت طلاب دانست و بیان داشت: شما بانوان زندگی افتخار آمیز با یک طلبه را انتخاب کرده‌اید و به دلیل این انتخاب بر خود ببالید، جامعه مدیون مجاهدت این قشر است و شما نیز در این میدان به میزان مشارکت خود سهیم و شریک خواهید بود.
 وی در پایان عنوان کرد: محاسن اهل بیت(س) باید در جامعه بیان شود و شما در این میان پرچم دار هستید و اگر کسی قصد خدمت به اهل بیت(س) را دارد، باید برای ترویج معارف آن‌ها  در جامعه تلاش نماید.
نشست راهیاران استانی شبکه شریکه الامام با قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی
در ادامه برنامه‌های این روز نشست راهیاران استانی شبکه شریکه الامام با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت، حجت الاسلام پشم فروش مسئول برگزاری نشست “کوثر هدایت” و عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این نشست راهیاران استانی ضمن معارفه خود به تبادل تجربیات و ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند. سپس حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات در این جلسه پیرامون طرح شریکه الامام بیان داشت: طرح شریکه الامام ابتکار هوشمندی است که باید فراگیر شود و بعد از شکل گیری آن، ایجاد انگیزه، توانمندسازی، و ارتقای مهارت بوسیله برگزاری کارگاه‌های آموزشی بسیار حائز اهمیت است.
وی راهیاران را امام شریکه الامام خواند و گفت: کار شما به نوعی امامت است که باید در این فرصت با توسل ویژه، افزایش همت و لیاقت خادمی جدی تر خود در این عرصه را از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خواستار شوید.
او با ابلاغ ارادات حجت الاسلام قمی نسبت به کار و فعالیت بانوان اظهار داشت: ایشان امید بسیاری به فعالیت بانوان در این عرصه دارند و ان شالله این مسیر با همکاری خالصانه و متعهدانه شما به اوج خود خواهد رسید.
در ادامه این جلسه عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی از دست اندر کاران بنیاد هدایت که دلسوزانه و متعهدانه عمل می‌کنند تا تحولات عظیمی در سطح جامعه رخ دهد، تشکر و قدردانی کرد و گفت: سهم بانوان و شراکت آنان در تحقق اهداف فرهنگی باید روشن شود چرا که عنصر خانواده را نمی توان از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی جدا نمود و باید عرصه را برای فعالیت بانوان فراهم و دوره‌هایی را نیز جهت توانمند سازی آنان برگزار کرد.
گفتنی است، در پایان این جلسه از تعدادی از راهیاران استانی فعال و دغدغه‌مند شبکه شریکه الامام، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قمی در جمع بانوان

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قمی در جمع بانوان دوره‌ی دوم نشست ملی کوثر هدایت سلام الله علیها

 

مشهد مقدس
زمستان ۱۴۰۰
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!