برای نخستین بار در کشور؛

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز حکمرانی محلی در مشهد افتتاح شد

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز حکمرانی محلی در مشهد افتتاح شد
مجتبی عظیمی
0
۰۷ بهمن ۱۴۰۰

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز حکمرانی محلی در شهر مشهد برای نخستین بار در کشور با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مقامات استانی افتتاح شد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، قائم مقام بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز حکمرانی محلی گفت: شعار بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، تعالی شبکه امامت است به این معنا که تلاش می کند ائمه جماعت مساجد را که در شبکه بنیاد هدایت هستند از نظر دانش و مهارت، انگیزه رشد بدهد و موانعی که بر سر راهشان است برای ارتقا و توانمندسازی برطرف کند و آنها را از امام مسجد و امام فعال مسجد به امام محله تبدیل کند یعنی امامی که در تراز محله بیاید و مدیریت محله را با محوریت مسجد و فعالان مسجد برعهده بگیرد.
حجت الاسلام رضا غلامی افزود: در این راستا نمایشگاه مسجد جامعه پرداز حکمرانی محلی با ارائه فناوری نرم جامعه پردازی ولایی با محوریت مساجد برای نخستین بار در کشور در مشهد مقدس با هدف ارائه نرم افزار این مدل مدیریت افتتاح شد که در این نرم افزار راهکارهایی را که یک امام می‌تواند از مساجد به محله بیاید و مدیریت را انجام بدهد به تصویر کشیده‌ شده است.
وی ادامه داد: نمایشگاه مسجد جامع پرداز حکمرانی محلی دارای سه بخش تاریخی، جغرافیایی و بخش دستاوردهای استانی است که در بخش تاریخی طی ۳۷ پرده، سیر تاریخی حکمرانی مردم در مقایسه با نظام غربی در حکمرانی مقایسه و براساس گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نوع مشارکت مردم در حکمرانی و دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در این خصوص تبیین شده است.
قائم مقام بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بنا داریم این مدل نرم‌افزار را توسعه دهیم و بر اساس استقبالی که شده‌ است به سایر استان ها ببریم و آنجا را هم پوشش دهیم.


غلامی افزود: این مدل حکمرانی، نگاهی است که حضرت امام ۴۰ سال پیش داشتند که مردم باید پای مسائل انقلاب بیایند چرا که معتقد بودند مردم ولی‌نعمت جامعه هستند و باید صاحب امور خودشان باشند.
وی ادامه داد: توانمند کردن این شبکه را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا در بخش آموزش‌های تخصصی، با استفاده از اساتید برجسته کشوری، مهارت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی را به ۱۱۰ امام کارآفرین در کشور که جزء امامان محله‌های برتر ما در حوزه اشتغال و کارآفرینی بودند آموزش دادیم تا به محله ها برگردند و فرصت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی را احیا و ایجاد کنند.
قائم مقام بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همچنین در راستای ارتقای سطح علمی روحانیون تا کنون یک دوره توانمندسازی خیریه را در قم برگزار و از هر استان یک نفر از امام محله‌هایی که در حوزه خیریه خیلی فعال بودند را برای تشکیل مجمع خیریه شبکه امامت دعوت کرده ایم.
غلامی افزود: حدود پنج هزار و ۵۰۰ شبکه امام محله داریم و حدود ۵۰۰ روحانی از خراسان رضوی در این طرح شرکت کرده اند و بیشترین تعداد روحانی در این شبکه از سراسر کشور از این استان هستند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:
خبرگزاری ایرنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!