روایت دیدار صمیمی برخی از مدیران تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام قمی+فیلم

روایت دیدار صمیمی برخی از مدیران تبلیغات اسلامی با حجت الاسلام قمی+فیلم
حسین فلاح مراد
0
۰۸ بهمن ۱۴۰۰

بار دیگر برای تهیه خبر از دیدار صمیمی حاج آقای قمی و برخی از مدیران کل، معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت، عازم زائر سرای رضوی شدم.

در اولین مواجهه حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل استان هرمزگان را دیدم با همان متانت همیشگی در راهرو قدم می‌زد؛ از او خواستم که یک مصاحبه‌ای داشته باشیم، گفت که منتظر حاج آقای قمی است، تازه متوجه شدم که حاج آقای قمی رسیده‌اند و در ابتدا هم به اتاق استان محروم سیستان و بلوچستان سر زدند.

وارد اتاق کرمانشاه شدم، حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از درد کلیه به خود می‌پیچید و پتویی رو خود کشیده بود؛ جلو رفتم و احوالش را پرسیدم، گفتم می خواستم با شما مصاحبه بگیریم اما حال و روز شما را که دیدم منصرف شدم؛ گفت مانعی ندارد من در خدمتم، تا حاج آقای قمی بیاید. اهتمام او برای شرکت در این جلسه برایم درس آموز بود؛ شاید هر که در این شرایط بود، خود را از حضور معاف می‌دانست.

 

حاج آقای قمی در نشستی آنلاین باید حضور پیدا می‌کرد بنابراین اتاقی فراهم شد و دقایقی را در این جلسه شرکت کرد. پس از آن به اتاقی که مسئولان اداره تبلیغات خراسان رضوی حاضر بودند، رفت.

در میان همه بحث‌های جدی و مهمی که رد و بدل می‌شد، حرکات دختر بچه یک ساله حاج آقای صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، توجه مرا جلب کرد. روی پای پدر نشسته بود و در عالم بچگی خود و فارغ از فضای پیرامونی خود بود؛ در بین صحبت‌ها یکی از مدیران شهرستانی گفت: با وجود این دختر بچه معلوم می‌شود که حاج آقای صاحبقرانی به همراه خانواده خود پای کار سازمان تبلیغات اسلامی است.

یکی از مسائلی که در این جلسات معمولا مطرح می‌شود، مشکلات بودجه‌ای و کمبود امکانات است؛ حاج آقای قمی در پاسخ به یکی از مدیران شهرستانی در این زمینه مثال جالبی زد و گفت: بودجه‌‌ای که حاج قاسم در سپاه قم داشت شاید یک صدم بودجه دشمنان بود اما با این حال توانست موفق عمل کند؛ حضرت آقا رسالت‌های مهمی را بر دوش ما قرار داده است که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم. تبیین معارف اسلام و انقلاب یکی از این رسالت‌ها است.

حاج آقای قمی با حضور در جمع مدیران ایلام، با تک تک آنها احوال پرسی می‌کرد؛ به حاج آقای صدارت مدیر شهرستان مهران که رسید او را در آغوش گرفت و با مزاح گفت این هم رانت بچه تهرانی؛ همه خندیدند. بعد از چند نفر، یکی دیگر از مدیران شهرستانی گفت «حاج آقا، من تهرانی نیستم اما تهرانی‌ها رو دوست دارم» با شنیدن این جمعه حاج آقای قمی با خنده، او را هم در آغوش گرفت.

سخن از نقش زنان و جایگاه آنها در فعالیت‌های فرهنگی به میان آمد، حجت الاسلام نجفی مدیرکل ایلام از راه اندازی قرارگاه خواهران خبر داد و حاج آقای قمی ضمن ابراز خوشحالی از این مطلب تأکید کرد: موضوع خواهران مهم است و باید نقش آنان را جدی گرفت.

در جمع مدیران اردبیل نیز همین موضوع مطرح شد و حاج آقای قمی ضمن اشاره به مجاهدت‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی مدیران تبلیغات اسلامی در مناسبت‌های تبلیغی و ایام دیگر، در این زمینه نقل قولی از رهبر انقلاب داشت و گفت: در یکی از دیدارهای عمومی ایشان فرمودند که خانم‌ها همین اندازه که ما مردهای نخراشیده را تحمل می‌کنند، کار بزرگی انجام می‌دهند.

فرزند معلول یکی از مدیران شهرستانی بر روی صندلی چرخ دار نشسته بود؛ تصورم این بود که او در عوالم خود سیر می‌کند و چندان در جریان موضوع جلسه و آنچه پیرامونش اتفاق می‌افتد نیست، اما حرکتی که انجام داد خلاف این را اثبات کرد. حاج آقای قمی هنگام خداحافظی جلو رفت و دستی بر سرش کشید، به سختی سعی کرد که درخواست خود را مطرح کند؛ خواسته‌اش این بود که حاج آقا سفری هم به شهرستان محل کار پدرش داشته باشد.

اتاق مدیران آذربایجان شرقی، مقصد بعدی بود. یکی از مدیران شهرستانی از مسئولان برگزاری این نشست و حاج آقای قمی تشکر کرد که برای نخستین بار فرصتی را فراهم کرده اند که در کنار خانواده‌های خود به زیارت مشهد الرضا علیه السلام مشرف شوند.

مدیر شهرستان بناب اجازه خواست که صحبت کند و اظهار داشت که اساتید حوزه علمیه بناب مرا قسم داده اند که به شما سلام برسانم و شرحی از معضلات فرهنگی استان را به شما ارائه بدهم.

یکی از توصیه‌های حاج آقای قمی در این دیدارها تقویت اخلاص بود و تصریح کرد: با اخلاص شما کارها حل می‌شود. آقا فرمودند همه فتوحات حاج قاسم به خاطر اخلاصش بود.

حجت الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در این دیدار خطاب به حاج آقای قمی اظهار داشت: بنیاد هدایت حرکت خوبی را آغاز کرده است؛ به ویژه با مدل راهیاری، مدل موفقی است که به نظر می‌رسد، اگر دیگر مجموعه‌ها اقماری سازمان نیز از چنینی مدلی استفاده کنند، کارها بهتر انجام و پیگیری خواهد شد.

در این دیدارها نیز همچون دیدار قبلی، پر بسامدترین درخواست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی، دیدار با رهبر معظم انقلاب بود که حاج آقای قمی وعده پیگیری مجدد آن را داد.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!