عضو هیئت امنای بنیاد هدایت مطرح کرد؛

وحدت جمعی، اساس کار تشکیلاتی در اسلام

وحدت جمعی، اساس کار تشکیلاتی در اسلام
حسین فلاح مراد
0
۰۸ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: برای انجام برخی کارها با هم عهد ببندید تا روح وحدت در شما شکل بگیرد. وحدت جمعی اساس کارهای تشکیلات اسلامی است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی عضو هیئت امنای بنیاد هدایت در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» در توصیه ای اخلاقی به دست اندرکاران این نمایشگاه اظهار داشت: برای انجام برخی کارها باید باهم عهد جمعی ببندید، چرا که این سبب می شود تا روح وحدت و تشابه بیشتری در شما شکل بگیرد. از جمله این کارها با وضو بودن است؛ یعنی با هم عهد ببندید و باوضو باشید.
عضو هیئت امنای بنیاد هدایت افزود: به مرور کارهای اینچنینی را اضافه کنید. این کارها وقت گیر هم نیست. این کارها شاید در شش ماه اول ۲۰ درصد از وقت شما را بگیرد اما خواهید دید که در شش ماهه دوم اثر آن تضاعفی خواهد بود و این اثر تضمینی است. این به خاطر وحدتی است که بین شما بوجود می آید.
وی خاطرنشان کرد: عدم پیشرفت در برخی از کارها به دلیل اصطکاکی است که بین افراد وجود دارد و انرژی زیادی از افراد می گیرد. یک ماشین وقتی می خواهد حرکت کند در آغاز حرکت بیشتر انرژی آن صرف وزن ماشین می شود. وزن شما وقتی در کنار هم قرار بگیرید کم می شود و منیت ها با وحدت کاسته می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: موشک وقتی از جو خارج می شود، انرژی کمی برای حرکت می خواهد زیرا آنجا اصطکاک نیست. در نگاه الهی اگر افراد با هم وحدت پیدا کنند به واسطه عهدها برکت جمعی پیدا می کنند و توافق اسباب اتفاق می افتد و کارها سرعت سیر می یابد. این یکی از کارهای مهم تشکیلات اسلامی است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!