ابتکار امام محله‌ی کدیور شهر سمنان | راه‌اندازی کارگاه خیاطی در ایام کرونا

ابتکار امام محله‌ی کدیور شهر سمنان | راه‌اندازی کارگاه خیاطی در ایام کرونا
بنیاد هدایت
0
۰۷ دی ۱۳۹۹

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان گفت: یک کارگاه خیاطی دایر کرده‌ایم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی غائبی،‌ امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان با اشاره به فعالیت‌های خود، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که یک امام محله می‌تواند انجام دهد و پیگیری کند، بحث توانمندسازی خانواده‌ها به ویژه‌ خانواده‌های کمتر برخوردار است.

وی ادامه داد: ما از سه سال پیش که در این محله فعالیت خود را شروع کردیم به مسأله توانمندسازی خانواده‌ها اهمیت داده و با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای کلاس‌های سرمه‌دوزی، بافتنی، رزین، گلیم‌بافی و خیاطی را برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام غائبی اظهار کرد: برای کسانی که گواهی رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده و در کار خود توانمند شده‌اند از طریق خیران وام گرفته و کارگاه راه‌اندازی کردیم تا بتوانند کسب درآمد کنند.

وی با تشکر از حمایت‌های بسیج سازندگی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه که بحث کرونا جدی شد و با توجه به گزارش‌هایی که درباره کمبود ماسک در کشور عزیزمان و سایر کشورها می‌رسید، کارگاه تولید ماسک را راه‌اندازی کردیم تا از این جهت کمبودی به وجود نیاید.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان ابراز داشت: یک کارگاه خیاطی دایر کرده‌ایم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم نزدیک برای ۳۰ تا ۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است؛ در این کارگاه از ماسک و گان شروع کردیم و به تولید لباس کار رسیدیم، همچنین تولید لباس‌های نظامی در این کارگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بانوانی که در کلاس‌های آموزش خیاطی شرکت کرده با کمک خیران چند دستگاه چرخ خیاطی تهیه کرده و کارگاه تولید وسائل پارچه‌ای آشپزخانه را دایر کرده است، به طوری که محصولات خود را به صورت روزانه به تهران و سایر شهرستان‌ها ارسال می‌کند.

فعالیت‌های بهداشتی امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان افزود: با شیوع بیماری منحوس کرونا،‌ الزامات مختلف دیگری به وجود آمد،‌ برادران بسیجی که به منازل بیماران کرونایی رفته یا فضاهای عمومی و پارک‌ها را ضدعفونی می‌کردند با مشکل کمبود گان روبرو بودند که سریع اقدام به دوخت گان کردیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های طلاب در زمان شیوع کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز و اقتضائاتی که به وجود آمد یک گروه جهادی در حوزه علمیه سمنان راه‌اندازی شد که اقدام به تغسیل و تکفین اموات کرونایی کردند.

حجت‌الاسلام غائبی یادآور شد: این‌که اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه با ایثار جان خود به این کار پرداختند،‌باعث تسکین آلام و دردهای مردم شد و بسیاری از افراد تحت تأثیر این اقدام قرار گرفته و قدردان روحانیت شدند.

راه‌اندازی موکب

وی با اشاره به فعالیت‌های این محله در ایام اربعین ادامه داد: موکب شیفتگان امام حسین(ع) در ایام اربعین در نجف اشرف مستقر می‌شود و به زائران عتبات عالیات خدمت‌رسانی می‌کند، این موکب هنگام وقوع سیل در خوزستان به یاری هم‌وطنانمان شتافت و با اسکان سیل‌زدگان و پخت غذای گرم خدماتی را ارائه کرد.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان یادآور شد: با شیوع کرونا موکب شیفتگان امام حسین(ع) هر پنج‌شنبه شب اقدام به پخت ۳۱۳ دست غذا می‌کند و آن را در محلات مختلف و حاشیه‌ای شهر که کمتر برخوردار هستند توزیع می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای فراخوان رهبر معظم انقلاب پیرامون مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه بسته‌های معیشتی آماده شد و در میان خانواده‌های نیازمند و همچنین خانواده‌های آُسیب‌دیده از بحث کرونا تقسیم شد،‌ اگرچه قبل از آن هم بسته‌های معیشتی به صورت ماهیانه در میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شد.

راه‌اندازی تشکیلات در قلب افراد خیر و نیک‌اندیش

امام جماعت مسجد قائمیه سمنان با بیان این‌که برای خدمت به مردم نیاز به راه‌اندازی تشکیلات عریض و طویل نیست، تصریح کرد:برخی گمان می‌کنند برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم نیاز به راه‌اندازی تشکیلات عریض و طویل و ایجاد ساختار و بوروکراسی اداری است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات و مسائل مردم کمیته‌های مختلفی در مسجد محل راه‌اندازی شده است و افراد خیر و نیک‌اندیش بدون راه‌اندازی دفتر و …. به خدمات‌رسانی مشغول هستند، در حقیقت بهترین دفتر و ساختمان را در قلب خود برای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام غائبی یادآور شد: به طور مثال برای بیماران نیازمند تدبیری اندیشیده شد و با هماهنگی بیمارستان دولتی شهر، بیماران نیازمند به بیمارستان معرفی شده و از خدمات رایگان یا با تخفیف استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که خدمات این محله، سایر محلات شهر را نیز در برمی‌گیرد ادامه داد: برای کودکان نیازمند در طول سال لوازم‌التحریر تهیه می‌شود، ‌همچنین به افراد معتاد جهت ترک اعتیاد مشاوره داده می‌شود و وقتی فردی مستعد ترک کردن است به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شود و خانواده‌های آنان تحت حمایت و پوشش قرار می‌گیرند.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان با اشاره به این‌که تقسیم آب سمنان را فردی روحانی به نام شیخ علاء‌الدوله سمنانی برای رفع اختلافات و جنگ و دعوا بین مردم انجام داده است،‌ بیان کرد: با هماهنگی شهرداری یک آب‌انبار قدیمی احیاء شد و در کنار آن خانه‌ای ۴۰۰ متری مرمت و بازسازی شد تا موزه آب سمنان راه‌اندازی و از خدمات این روحانی سمنانی تجلیل شود.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین خانه تاریخی سمنان برای حضور و تفریح خانواده‌ها تبدیل به باغ گل نرگس می‌شود، که ۵۰۰ متر زیربنا و دو هزار متر به صورت باغ است، همچنین خرابه‌های محله که محل ریختن زباله‌ها و اجتماع معتادان بود، تبدیل به یک پاتوق محله بسیار زیبا شده است.

حجت‌الاسلام غائبی یادآور شد: کوچه‌باغ‌ها سنگ‌فرش شده است،‌مدرسه طبیعت برای دانش‌آموزان آماده شده است، اولین بوستان باغ محله در محله کدیور سمنان احداث و آماده شده است، همه درختان این بوستان، درختان میوه مثل انار و انجیر که بومی سمنان هستند در آن کاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین بوته‌های خوراکی مثل بادمجان و گوجه در این بوستان کاشته می‌شود تا مردم بیایند و از آن استفاده کنند،‌ این پروژه‌های بزرگ به همت شهرداری در حال احداث و بهره‌برداری است و از جمله کارهای بی‌نظیری است که در منطقه کمتر برخوردار و جنوب شهر اجرایی شده است.

امام محله‌ی محله کدیور شهر سمنان با اشاره به ثمرات و برکات این طرح‌ها بیان داشت: حضور خانواده‌ها و مردم در محله باعث امنیت بیشتر محل می‌َشود و محله را برای افراد خلاف‌کار نا امن می‌کند، این امنیت سبب جذب گردشگران شده و اسباب آبادانی منطقه و محل می‌َشود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!