افتتاحیه نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» در دور دوم نشست کوثر هدایت

افتتاحیه نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» در دور دوم نشست کوثر هدایت
مجتبی عظیمی
0
۰۸ بهمن ۱۴۰۰

نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز و فن آوری حکمرانی نرم محلی» در دور دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با حضوررئیس سازمان تبلیغات اسلامی و برخی مسئولان خراسان رضوی به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز و فن آوری حکمرانی نرم محلی» با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام  محمدرضا عابدینی، عضو هیئت امنای بنیاد هدایت، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی و محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی آغاز به کار کرد.

در این بازدید دو ساعته بخش‌های مختلف، از سوی حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و معین محمدی مسئول این نمایشگاه معرفی و روایت شد. همچنین در پایان این بازدید جمع حاضر گرد هم آمدند و به نقد و بررسی محتوایی نمایشگاه پرداختند.

نمایشگاه مسجد جامع پرداز حکمرانی محلی دارای سه بخش تاریخی، جغرافیایی و بخش دستاوردهای استانی است که در بخش تاریخی طی ۳۷ پرده، سیر تاریخی حکمرانی مردم در مقایسه با نظام غربی در حکمرانی مقایسه و براساس گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نوع مشارکت مردم در حکمرانی و دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در این خصوص تبیین شده است.

ادارات تبلیغات اسلامی هر استان در این نمایشگاه سه دیواره در اختیار دارند که در یکی از دیواره‌ها دو بوم حل مسئله را که در نشست کوثر هدایت آماده کرده اند را نصب می‌کنند و در دیواره دیگر گزارش کارها و آمار فعالیت‌ها به تفکیک شهرستان عرضه می‌شود؛ بخش دیگری از نمایشگاه به انعکاس تولیدات رسانه ای هر استان اختصاص دارد.

در قسمت دیگری از این نمایشگاه به روایت سیر تاریخی ایجاد و تحولات شبکه امامت بنیاد هدایت سازمان تبلیغات و ضرورت تلاش برای تحقق تمدن اسلامی و الزامات آن پرداخته می شود همچنین سیر اقداماتی که یک امام جماعت باید طی کند تا بتواند در جامعه پردازی کنش مؤثری داشته باشد در نمایشگاه، ارائه شده است.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!