امام و شریکه الامام؛ پا به پای هم برای اشتغالزایی

امام و شریکه الامام؛ پا به پای هم برای اشتغالزایی
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۹ بهمن ۱۴۰۰

 

حجت الاسلام ظریف صیادی به همراه همسرش پای به پای یکدیگر تلاش می کنند برای خانواده های منطقه خود زمینه اشتغال را فراهم کنند؛ چرا که معتقدند این کار بهترین راه مبارزه با آسیب های اجتماعی است

حجت الاسلام مهدی ظریف صیادی امام روستای عسگری از توابع شهرستان زهک در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های خود اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی را با محوریت مسجد به نتیجه می رسانیم. تعامل با اهل سنت و ریش سفیدان و مولویان اهل سنت و شیعیان، زمینه خوبی در ارائه خدمات به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: ارتباط بین مسجد و مدرسه با محوریت مسجد با همراهی مدیران و معلمان یکی از رویکردهای مهم در اجرای برنامه های تربیتی و فرهنگی است.

امام روستای عسگری تصریح کرد: شناسایی اهالی روستا نیز از اقداماتی است که موجب شده با احصای شرایط جمعیتی و مهاجرت و وضعیت معیشت بتوانیم ارتباط خوبی با اهالی برای کمک به نیازمندان داشته باشیم.

حجت الاسلام ظریف صیادی فعالیت گروه جهادی در روستا را یک ظرفیت مهم دانست وافزود: توانسته ایم در جهت مرمت خانه های روستایی و فعالیت های عمرانی از ظرفیت گروه جهادی استفاده کنیم. یکی از فعالیت های گروه جهادی، نوسازی یک مسجد قدیمی بود که نیاز به تعمیرات وسیعی داشت.

 

وی در ادامه اشتغال زایی را یکی از عوامل مهم در مقابله با آسیب ها برشمرد و افزود: خرید دستگاههای جوجه کشی با قیمت ۵ میلیون تومان از طریق کمک خیرین و اشتغال برای چند جوان از جمله فعالیت‌هایی است که در زمینه اشتغال انجام داده ایم و برخی از جوانان با الگو گیری از این کار به پرورش مرغ مشغول شده اند.

امام روستای عسگری بیان کرد: تولید جوجه با استفاده از این دستگاه ها درآمد  خوبی را برای جوانان به وجود می آورد، همچنین در پرورش دام نیز در تلاش هستیم با توجه به اینکه سیستان خشکسالی است نسل گاو و گوسفند سیستانی از بین نرود.

وی با اشاره به همراهی همسرش در آموزش بانوان عنوان کرد: با توجه به تسلط همسرم بر کار خیاطی کلاس های خیاطی را برای بانوان برگزار کردیم و برای استفاده اهالی چرخ خیاطی نیز تهیه شد، همچنین با کمک های لازم برای دو نفر امکان خرید چرخ خیاطی را فراهم کردیم.

حجت الاسلام ظریف صیادی تصریح کرد: سوزن دوزی برای دوخت لباس های سنتی منطقه سیستانو بلوچستان یکی از شغل های مورد توجه بانوان است و همسرم در این باره کلاس هایی را برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: در مورد آسیب های اجتماعی خوشبختانه میزان طلاق و اعتیاد بسیار اندک است؛ با این حال جلساتی را در این خصوص برگزار می کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!