نگاهی گذارا به رویدادهای دوره دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها»

نگاهی گذارا به رویدادهای دوره دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها»
حسین فلاح مراد
0
۰۹ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت» در سالن قدس حرم مطهر رضوی با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، مدیران کل ادارات و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و برخی از راهیاران استانی و شهرستانی بنیاد هدایت افتتاح شد.
حجت الاسلام رضا غلامی روشن قائم مقام بنیاد هدایت به عنوان نخستین سخنران افتتاحیه ضمن خیرمقدم به حضار گفت: الگوی گفتمان امامت با رویکرد جدید در دستور کار سازمان تبلیغات قرار گرفته و این سازمان به دنبال این است ولی نعمتان حقیقی انقلاب که مردم هستند، بتوانند در میدان نقش آفرینی کنند.
وی در ادامه پیام حضرت آیت الله نوری همدانی را که خطاب به مدیران کل و معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی و راهیاران شهرستانی بنیاد هدایت، صادر کرده بود را قرائت کرد. وی در این پیام اسلام را دینی تمدن ساز دانسته و بر نقش محوری مسجد در ایجاد تمدن اسلامی تأکید کردند.


مراسم افتتاحیه با مولودی خوانی حجت الاسلام منصور باقر بیک مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه یافت؛ سپس سپس امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «اگر بتوانیم مردم را برای حل مسائل پای کار بیاوریم موفق خواهیم شد»، گفت: انجام این کار به تعبیر ایشان یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.
اسماعیل قادری فر رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور‌ به عنوان سخنران بعدی نشست در جایگاه قرار گرفت و ضمن بیان اینکه ما به دنبال احیای شبکه مردمی هستیم، اظهار داشت: در زمان جنگ بهترین و بی منت ترین خدمات به اهالی روستاها ارائه می‌شد و مردم روستاها همه اقلام خود را از تعاونی روستایی دریافت می کردند.
در این مراسم همچنین حجت الاسلام محمد پشم فروش دبیر مهرواره اوج و مسئول برگزاری نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» به گام‌های مختلفی که در مهرواره اوج طی شد، اشاره کرد و بیان داشت: در مهرواره اوج گام های متعددی سپری شد که ابتدای این کار در ماه محرم در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب رقم خورد. در پایان جلسه نیز از تعدادی از مدیران برتر شهرستانی در مهرواره اوج تجلیل و قدردانی شد.


بخش دیگری از نشست به برنامه های آموزشی اختصاص داشت. در این بخش حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت، در سخنانی یکی از شئون مهم امامت را مدیریت دانست و اظهار داشت: این چیزی است که متأسفانه در حوزه علمیه به ما نمی‌آموزند؛ بنابراین باید دانش و ابزار این کار را کسب کنیم و از تجربه دیگران استفاده کنیم.
در ادامه این بخش قاسمی دستیار مدیرعامل بنیاد هدایت در آموزش تکمیلی دوره حل مسئله به مقتضیات یک امام میانی برای حل مسئله و استفاده از حلقه‌های میانی پرداخت.


حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: مهارت آموزی در این عرصه بسیار مهم است. سازمان تبلیغات اسلامی باید به سمتی حرکت کند که یک سازمان تبیین گر باشد.
برنامه‌های دومین روز از دوره دوم نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با برگزاری کارگاه‌های مهارت مدیریت گعده و شبکه سازی، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و مهارت های نوین حل مساله آغاز شد. در ادامه حجت الاسلام قمی به جمع حاضرین در نشست پیوست و از نزدیک با برخی از مدیران ادارات سازمان تبلیغات به گفت و گو نشست.
دومین روز نشست با سخنرانی حجت الاسلام تقدیری همراه بود. وی با اشاره به فعالیت های تربیتی کودک محور در کشورهای غربی گفت: در غرب برای تربیت کودکان برنامه ریزی شده است وما نیازمند ساختارسازی در این عرصه هستیم.

افتتاح و برگزاری نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» بخش دیگری از برنامه های نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» بود که مورد بازدید حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و سایر مدعوین نشست قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی، عضو هیئت امنای بنیاد هدایت، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی و محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی دیگر میهمانان این افتتاحیه بودند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در حاشیه نشست در توصیه اخلاقی خطاب به دست اندرکاران نمایشگاه گفت: برای انجام برخی کارها با هم عهد ببندید تا روح وحدت در شما شکل بگیرد. وحدت جمعی اساس کارهای تشکیلات اسلامی است.
در حاشیه این افتتاحیه حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در سخنانی گفت: گفت: شعار بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، تعالی شبکه امامت است به این معنا که تلاش می کند ائمه جماعت مساجد را که در شبکه بنیاد هدایت هستند از نظر دانش و مهارت، انگیزه رشد بدهد و موانعی که بر سر راهشان است برای ارتقا و توانمندسازی برطرف کند و آنها را از امام مسجد و امام فعال مسجد به امام محله تبدیل کند یعنی امامی که در تراز محله بیاید و مدیریت محله را با محوریت مسجد و فعالان مسجد برعهده بگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست طی سخنانی شکل گیری نظام امامت و ولایت با محوریت مسجد را حلّال بسیاری از مشکلات جامعه دانست و با اشاره به پیام مهم نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز» گفت: اساس و ثمره تبلیغ این است که مردم را به میدان بیاورید.
در روز پایانی نشست حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بازدید از نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز»، در سخنانی این کار را تحسین برانگیز خواند و اظهار داشت: این سنخ کارهایی که فکر شده است را برای عموم مردم و به ویژه طلاب به نمایش بگذارید.


در بخش اختتامیه دور دوم نشست ملی «کوثر هدایت» حجت الاسلام عابدینی پیرامون‌ بحث امامت میانی بیان داشت: نکته مهمی که در امامت میانی باید در نظر گرفته شود این است که اساس نگاه الهی بر این است که همه کثرات باید به وحدت برگردد.
در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز تشکر و قدردانی خود از حضور پرشور خانواده‌ها بیان داشت: امروز با خانواده و با تمامی دارایی خود به محضر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده ‌اید و در محضر ایشان عهد می‌بندیم که تا پای جان برای خدمت به اسلام و انقلاب و خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
در پایان جلسه سه غرفه برتر نمایشگاه مفهومی «مسجد جامعه پرداز» از نگاه مدعوین و بازدید کنندگان نیز معرفی و از آنان تجلیل شد که استان ایلام به عنوان غرفه برتر انتخاب شد و غرفه‌های استان‌های آذربایجان شرقی و هرمزگان نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین نتایج داوری بوم‌‌‌‌ها اعلام شد که استان اردبیل به سرپرستی حجت الاسلام جعفر زاده با کسب بیشترین امتیاز از داوران به عنوان بوم برتر انتخاب شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!