مدیر عامل بنیاد هدایت:

مساجد دارای کارکردها و فعالیت‌های اجتماعی مختلفی هستند

مساجد دارای کارکردها و فعالیت‌های اجتماعی مختلفی هستند
بنیاد هدایت
0
۲۱ مهر ۱۳۹۹

به گزارش رواط عمومی بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام ناصر میر محمدیان بعد ظهر سه شنبه در دیدار با جمعی از امام محله‌های استان فارس بیان کرد: مساجد دارای کارکردها و فعالیت‌های اجتماعی مختلفی هستند که هر کدام از این فعالیت‌ها می‌تواند زمینه رشد و پویایی افراد مختلفجامعه را فراهم کند این در حالی است که اگر مسجد در جامعه فعال نباشد نباید انتظار جامعه‌ای پویا داشت بلکه جامعه‌ای که در آن مساجد فعالیت ندارد جامعه‌های ایستا است.

وی افزود: علاوه بر اینکه مساجد دارای کارکردهای های اجتماعی هستند امامان جماعت نیز ویژگی‌هایی دارند که بر اساس این ویژگی‌ها وظایف خاصی بر عهده خواهند داشت.

اوتاکید کرد: اولین وظیفه‌ای که مساجد در جامعه دارند اقامه نماز است و دومین وظیفه اجتماعی که بر عهده امامان جماعت و مساجد است برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.

حجت‌الاسلام میر محمدیان تصریح کرد: سومین وظیفه‌ای که بر عهده ائمه جماعت و همچنین توسط مساجد در محل‌های مختلف بایستی پیگیری شود بررسی مشکلات مردمی و تعیین راهکار در راستای برطرف شدن مشکلات است.

او معتقد است که اگر امام جماعت بتوانند تکالیف اجتماعی خود را در جامعه به خوبی ایفا کند می‌توان گفت که امام جماعت نرم افزار کنترل جامعه است.

وی ادامه داد: مساجد دارای دو تکلیف بسیار مهم در توزیع ارتباطات اجتماعی امد که این دو وظیفه شامل جامعه پردازی و تمدن سازی است

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!