نگاهی بر برنامه‌های آموزشی ویژه بانوان در دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت»؛

عهد جمعی و شکل گیری روابط صمیمی میان بانوان جهت دستیابی به اهداف مشترک

عهد جمعی و شکل گیری روابط صمیمی میان بانوان جهت دستیابی به اهداف مشترک
مجتبی عظیمی
0
۱۰ بهمن ۱۴۰۰

دومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت» که با حضور راهیاران شبکه شریکه الامام ۱۱ استان شامل کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، سمنان، کرمانشاه، یزد، هرمزگان، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همراه بود، از صبح روز چهارشنبه ۶ بهمن ماه رسما کار خود را آغاز کرد و در روز جمعه ۸ بهمن ماه به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، این نشست که با هدف تشرف به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) و ایجاد عهدی در محضر حضرت ثامن الحجج برای پیمودن مسیر خدمت تبلیغی همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مشهد برگزار شده بود، در نهایت با برگزاری حدود یک هزار و ۴۴۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی ویژه بانوان به اتمام رسید.

در نخستین روز از برگزاری این نشست مراسم افتتاحیه‌ای ویژه بانوان برگزار گردید و معصومه سهرابی مسئول دفتر واحد بانوان بنیاد هدایت، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، حضور آنان را یاری‌گر شبکه بزرگ شریکه الامام دانست و به تشریح و تبیین برنامه های آموزشی، خدماتی و تفریحی این نشست برای میهمانان پرداخت.


سپس حجت الاسلام رضا غلامی روشن قائم مقام بنیاد هدایت در جمع بانوان راهیار و همسران مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها به سخنرانی انگیزشی پرداخت.

در حاشیه این مراسم مریم زاد قاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت، ضمن دعوت از میهمانان حاضر در جلسه جهت پیوستن به شبکه راهیاری شریکه الامام، همسر روحانی را بهترین همراه برای یافتن ظرفیت‌های بانوان در محلات مختلف معرفی نمود.

در بخش دیگری از این مراسم به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و قرار داشتن در هفته تکریم مقام مادر، مراسم مولودی خوانی با مداحی حاج حسن رحیمی برگزار شد.

همچنین حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی عضو هیئت امنا بنیاد هدایت در این جمع به تبیین الگوی حضور اجتماعی زن پرداخت.

پس از برگزاری نماز جماعت، راهیاران شهرستانی شبکه شریکه الامام در قالب سه گروه قرار گرفتند که گروه اول شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی بودند که حجت الاسلام امید محلاتی به بیان مطالب مرتبط با مدل راهیاری برای بانوان راهیار این استان‌ها پرداخت.
مریم زادقاسمی نیز مباحث مرتبط با همین موضوع را برای گروه دوم که شامل استان‌های ایلام، کردستان، سمنان و سیستان و بلوچستان بودند، مطرح نمود.
گروه سوم نیز شامل راهیاران شبکه شریکه الامام استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، یزد و زنجان بودند که حجت الاسلام رضا غلامی روشن به ارائه همین مباحث برای آنان پرداخت.

در دومین روز از این دوره، کارگاه‌های مهارت مدیریت گعده و شبکه سازی، مدل تربیتی و ارتباط مؤثر و مهارت های نوین حل مسأله برگزار شد.

همزمان با برگزاری این کارگاه‌ها برای راهیاران شهرستانی، نشست تبیین طرح شریکه الامام ویژه همسران مدیران و معاونان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کشور با حضور حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت برگزار شد و به نقش این بانوان در شکل گیری طرح شریکه الامام اشاره شد.

سپس نماز جماعت به امامت حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و در ادامه حجت الاسلام قمی در جمع بانوان راهیار و همسران مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کشور به سخنرانی پرداخت و از تلاش و مجاهدت‌های آنان قدردانی نمود.

در ادامه برنامه‌های این روز، نشست صمیمی راهیاران استانی شبکه شریکه الامام با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت، حجت الاسلام پشم فروش مسئول برگزاری نشست “کوثر هدایت” و عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این نشست راهیاران استانی ضمن معارفه خود به تبادل تجربیات و ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و در پایان این جلسه از تعدادی از راهیاران استانی فعال و دغدغه‌مند، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

در آخرین روز آموزشی دومین دوره نشست ملی “کوثر هدایت”، گعده تدوین بوم راهیاری در حلقه‌های هفت گانه برگزار شد که این گروه ها شامل حلقه شهیده نازقلیچی به سرپرستی خانم‌ها شوهانی و ریحانه موسی رضایی و شامل ۱۹ راهیار شبکه شریکه الامام در دو استان کردستان و ایلام، حلقه شهیده رحیمی به سرپرستی خانم‌ها سرمدی و بدیع که شامل ۲۰ راهیار شبکه شریکه الامام در استان سیستان و بلوچستان، حلقه شهیده اسدی به سرپرستی خانم ها محمدزاده، ابوطالبی، پاک‌روان شامل ۲۱ راهیار شبکه شریکه الامام در دو استان کرمانشاه و یزد، حلقه شهیده پور انور به سرپرستی خانم‌ها ناطق و لشنی شامل ۲۰ راهیار شبکه شریکه الامام در دو استان سمنان و هرمزگان، حلقه شهیده کمایی به سرپرستی خانم‌ها عارفی نسب و یوسفی شامل ۲۲ راهیار شبکه شریکه الامام در استان آذربایجان شرقی، حلقه شهیده رضایی به سرپرستی سمیه سیدخانی شامل ۱۵ راهیار شبکه شریکه الامام استان آذربایجان غربی و حلقه شهیده فاتحی کرجو به سرپرستی خانم‌ها الهام رضاپور، نوری و دوستی شامل ۱۸ راهیار دو استان زنجان و اردبیل بودند که هرکدام از آن‌ها یک بوم راهیاری آماده و برای داوری ارائه نمودند.

سپس بعد از اقامه نماز جماعت، مراسم اختتامیه‌ای ویژه بانوان برگزار گردید که در این مراسم حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی به سخنرانی پرداخت.

در ادامه این مراسم راهیاران به ارائه بوم‌های راهیاری خود پرداختند و پس از انجام داوری این بوم‌ها توسط حجت الاسلام پشم فروش مسئول برگزاری نشست “کوثر هدایت”، حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت و حسن قاسمی دستیار مدیر عامل بنیاد هدایت حلقه شهیده اسدی به سرپرستی خانم ها محمدزاده، ابوطالبی و پاک‌روان شامل راهیاران شبکه شریکه الامام دو استان کرمانشاه و یزد به عنوان گروه اول انتخاب شدند و از آنان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین در پایان این جلسه به مناسبت قرار داشتن در هفته تکریم مقام مادر از تعدادی از مادران دارای ۴_۵ و ۶ فرزندی تجلیل شد.

همچنین مراسم اختتامیه‌ای در دارالقرآن حرم مطهر رضوی ویژه خانواده‌های حاضر در این نشست، همراه با قرائت عهدجمعی و زیارت وداع برگزار شد و سپس مسئولین واحد بانوان بنیاد هدایت، بانوان حاضر در این دوره را در فضایی بسیار صمیمی و احساسی بدرقه نمودند که در این فضا انس و الفت میان بانوان برای دست یابی به اهداف مشترک کاملا مشهود و ملموس بود.

گفتنی است در طول این سه روز برنامه‌هایی اختصاصی ویژه کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌ریزی شده بود که مهد کودکی جهت نگهداری از کودکان با انجام بازی‌های متنوع فعال بود و برنامه‌هایی نیز ویژه دختران نوجوان با هدف ایجاد انس و الفت میان آن‌ها و تشویق آنان به قدم برداشتن در مسیر انقلاب برگزار شد.
گروه دختران نوجوان به سرپرستی معصومه نعمتی معاون امور بانوان سازمان مدارس صدرا در نظر دارد پس از این نشست با برگزاری دوره دختران حاج قاسم ویژه خانواده سازمان تبلیغات علاوه بر تداوم فعالیت‌های خود برای این قشر، جهت تحقق هدف نهایی که تربیت کنشگرانی فعال در عرصه اجتماعی و فرهنگی است، تلاش نماید.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!