مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه مطرح کرد:

شبکه امامت، طرحی جامع در استفاده از ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات محلات

شبکه امامت، طرحی جامع در استفاده از ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات محلات
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۰ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام بابایی گفت: شبکه امامت، طرحی جامع است که به استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت رفع مشکلات محلات می پردازد.

حجت الاسلام حسن بابایی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفت وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح وضعیت این شهرستان اظهار داشت:  شهرستان از شهرهای جدید است که در اصفهان احداث شده و در گذشته جایگاه اولیه آن نظامی بوده و قبل از انقلاب، امریکایی ها پایگاه نظامی داشتند.

حجت الاسلام بابایی افزود: از سال ۱۳۵۰ شهرستان با مدل جدید تاسیس و بعد از انقلابn  فعالیت های فرهنگی در آن آغاز شد، با توجه به اینکه چند شهر در کنار ما همچون یزد و میمه با بافت سنتی وجود دارد بافت شاهین شهر جدید به شمار می رود.

وی تصریح کرد: شهرستان دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران است و ۹۲ مسجد از اول انقلاب ساخته شده که همگی دارای امام هستند و در ۴ شهر آن نماز جمعه برپا  می شود.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه بیان کرد: امام محله هایی که شرایط دارند اگر سهمیه افزایش یابد تا ۳۷ نفر می توانیم معرفی کنیم اما به طور رسمی سهمیه بیشتر از ۷ نفر نیست که آن ها را هم معرفی کردیم.

وی عنوان کرد: امام روستا با توجه به شیوه نامه ای که دارد اگر ۵۰ کیلومتر دورتر از شهر باشد امکان پذیر است و فاصله فعلی ۱۰ کیلومتر بوده و امام روستا نداریم؛ به عنوان روحانی بومی و یا طرح هجرت در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: در جهت تحقق برنامه های مسجد محور،  طرح هایی را به صورت فصلی تعریف می کنیم و همه مناسبت های ملی و مذهبی در قالب طرحی برگزار می شود ؛ مثلا در ایام فاطمیه یادواره نسل کوثر را اجرایی کردیم و در قالب این یادواره مراسم نسل سردار سلیمانی، بزرگداشت آیت الله مصباح، مراسمات دهه بصیرت و ویژه برنامه هایی با موضوع جمعیت و فرزند آوری نیز انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین یادواره نسل انقلابی را طرح کردیم و از ولادت زهرا(س) تا میلاد امام علی(ع) برنامه هایی داریم. برنامه هایی هم در ایام شعیابانیه تحت عنوان نسل مهدوی در دست اجرا داریم.

مدیر تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: برنامه ها به صورت محلی است و ۲۶ محله تعریف کردیم. در ورودی محله ها به نام هر ایام نام گذاری کرده ایم و بسته های فرهنگی تهیه می کنیم و با ارائه آموزش از امامان می خواهیم در محلات آن را عملیاتی کنند.

وی افزود: با توجه به تجربه ای که در مهرواره محله همدل بود ستادی با ۱۴ دستگاه شکل گرفت و از هر کدام ده مسئله محله را خواستیم و ۵ هزار مسئله محلات را استخراج و اطلس اجتماعی شاهین شهر را تدوین کردیم و این اطلس در شورا مورد استفاده قرار گرفت.

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: در طرح مهرواره اوج با تاکید بر امام محوری پیش رفتیم و ۴۴ کارکرد مسجد استخراج شد و با رتبه بندی و امتیاز بندی نیز آن را عملیاتی کردیم.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در واقع هدف سازمان تبلیغات اسلامی از مطرح کردن شبکه امامت موضوع ایجاد تمدن نوین اسلامی است و اگر می خواهیم شبکه امامت محقق شود مسجد تراز تمدن اسلامی را باید شکل دهیم.

وی گفت: ۱۴ دستگاه در مساجد متولی هستند و با ظرفیتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی باشد و بعد فرمانده پایگاه بسیج با محوریت امام مسجد و کانون های فرهنگی در محلات کار انجام بدهند ستاد طرح تحول امام محله را شکل دهد.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: این ۱۴ دستگاه در مسجد مشکلات را رفع می کند، در حال حاضر ۳۶ امام بالقوه داریم که شرایط را دارند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!