مدیر بنیاد هدایت:

حوزه­ انقلابی، حوز­ه ­ای است که امام پرورش می­ دهد

حوزه­ انقلابی، حوز­ه ­ای است که امام پرورش می­ دهد
بنیاد هدایت
0
۲۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان روز گذشته در حاشیه بازدید از رسانه حوزه، در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، گفت: حوزه­ انقلابی، حوز­ه ­ای است که امام پرورش می­ دهد؛ یعنی طلبه­ ای پرورش می ­دهد که برای خودش مسئولیت قائل است.

مدیر بنیاد هدایت، عنوان داشت: در گفتمان فعلی حوزه خیلی روشن در مورد یک ایده ­ای صحبت نشده است و آن امام شدن طلبه است؛ گفتن این واژه در نگاه اول پیچیده به نظر می­ رسد، اما با دقت در معنای آن متوجه می شویم که چیزی جز مسئولیت­ پذیر بودن طلبه در این عبارت قصد نشده است.

وی گفت: از ویژگی­ های حرکت­ های حوزوی احتیاط، محکم بودن در اقدام و تواضع است و خوشبختانه این ویژگی­ ها را در فعالیت­ های خبرگزاری حوزه می توان دید.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امامت در سطح محلات به صورت تعیّنی بر دوش طلبه­ ی مقیم آنجاست.

حجت الاسلام میرمحمدیان اظهار داشت: ما احساس می کنیم، باید حکمرانی مردمی که چیزی غیر از دموکراسی غربی و بر پایه­ ی مردم سالاری دینی است از طریق حضور امام انقلابی در محلات مختلف شکل بگیرد.

وی گفت: اگر از سطح محله ها و پایین­ ترین سطوح اجتماع شروع به ارتباط­ گیری قوی و هدایت دینی کنیم و حل مسئله آغاز شود، آنگاه است که سطوح بالا نیز اصلاح خواهند شد و جامعه مسیر رشد و تعالی را با سرعت بیشتر طی خواهد کرد.

مدیر بنیاد هدایت، خاطرنشان کرد: حکمرانی مردمی یک ضرورت تمدّنی در تمدن­ سازی اسلامی است. طلبه اگر در این سطح قرار بگیرد امام جامعه­ ی خود می شود. امامت، نرم افزار مدیریت صحیح جامعه و مبتنی بر محبّت است.

وی تصریح کرد: امام محله باید ولایت عرضی را گسترش دهد؛ محوریت ولایت عرضی محبت است و تبلور آن خدمت در عرصه­ های گوناگون مشاوره­ ای و تبلیغی از سوی امام جامعه است.

قائم مقام معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی عنوان داشت: وقتی که به امامت از این منظر نگاه کنیم قفل بسیاری از روایات و آیات برای ما باز خواهد شد؛ قفل­ هایی در مورد شیوه­ ی امامت، شیوه­ ی مدیریت جامعه­ ی اسلامی و ارتباط گیری مؤثر با مردم باز می­ شود.

وی گفت: امام با مدیر متفاوت است و با اتکای بر عقول توده­ ی مردم به دنبال ارتقای سطح علمی و تجربه­ ی اجتماعی آنهاست ولی مدیر براساس علم فردی خود تمام تصمیمات را می­ گیرد و به رشد و بلوغ اجتماعی توده­ ی مردم اهمیت چندانی نمی­ دهد.

حجت الاسلام میرمحمدیان بیان داشت: باید رسانه­ ی حوزه بتواند نمونه­ های موفق امامت محلات را در سراسر کشور به تصویر بکشد.

وی در پایان گفت: معتقدیم طلبه صرفاً با کلاس رفتن و طی دوره­ های آموزشی امام نمی­ شود؛ طلبه باید پا به میدان عمل گذاشته و به تبلیغ بپردازد تا بتواند به امام توانمندی برای محله خود تبدیل شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!