قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

اجرای طرح «امام محله» در سراسر کشور

اجرای طرح «امام محله» در سراسر کشور
بنیاد هدایت
1
۲۹ مهر ۱۳۹۹

قائم مقام معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست رؤسای ادارات تبلیغات استان بوشهر طرح «امام محله» را به عنوان ایده‌ی محوری سازمان در راستای فراهم کردن مقدمات شکل‌گیری تمدن اسلامی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، امروز در جریان نشست رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان در سالن اجتماعات اداره کل به تشریح سیاست‌های فرهنگی سازمان تبلیغات در خصوص ارتقای فرهنگ دینی در سطحجامعه و به ویژه در جامعه هدف پرداخت.

قائم مقام معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: طرح «امام محله» ایده محوری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای تقویت وضعیت فرهنگی جامعه اسلامی است و تعریف هویت معتبری به نام امام محله، مقدمات شکل‌گیری تمدن اسلامی و نظام امت، امامت را فراهم می‌کند.

وی ضمن تشریح طرح «امام محله»، گفت: در این طرح در یک سری نقاط انتخابی در هر شهر و منطقه‌ای با ارائه مدلی محله‌محور، در هر محله مسجدی انتخاب می‌شود و در هر روستا نیز روحانی مستقر در آن روستا انتخاب می‌شود و روحانی فعال آن مسجد به عنوان امام محله فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام میرمحمدیان با بیان این که با انجام کار تبلیغاتی، گفتمان‌سازی و الگوسازی در حال تقویت این طرح هستیم، ادامه داد: به موجب این طرح، هر امام جماعت مسجد محله، امام آن محله محسوب می‌شود و به مباحث و مسائل مختلف محله پرداخته و در راستای حل و فصل آنها تلاش می‌کند.

قائم مقام معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: اگر مردم در محله‌ها به امام محلّه و مسجد وصل بشوند، جامعه استخوان‌بندی خود را پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: محلات اگر بتوانند امور خود را بدون وابستگی به دستگاه‌های دولتی انجام دهند و به صورت مردمی فعالیت‌های خود را ادامه دهد، سازمان می‌تواند به رسالت خود که تبیین اسلام ناب محمدی است بپردازد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در ادامه سخنان خود با اشاره به خدماتی که به امام محله انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد نگاه تسهیل‌گرانه داشته باشد و در همین راستا در این طرح به امامان محله بسته‌های خدماتی شامل؛ خدمات محتوایی، آموزشی، مشاوره و خدمات رسانه‌ای ارائه خواهد شد.

در ابتدای این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی تبلیغی استان بوشهر گفت: با احتساب روحانیون مستقر و پایگاه های اجتماعی در سطح استان ۱۲۰ نفر به فعالیت تبلیغی مشغول هستند و وضعیت جامعه تبلیغی استان نیاز به توسعه دارد.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ابراز داشت: همواره در جلسات کاری سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت محلات و تعامل بسیار خوب با شبکه تبلیغی، محلات، مسئولین و اقشار مختلف جامعه در راستای انجام بهینه و کیفی خدمات تبلیغی گام برداریم.

بحث و تبادل نظر
    دکتر محمودلطفیان
    نوامبر 10, 2021

    باتشکر از خدمات خداپسندانه شما
    کانون شهید ایت الله محمد علی لطفیان سرگزی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!