راهبری زیست‌بوم فرهنگی کشور در اولویت سازمان تبلیغات است.

راهبری زیست‌بوم فرهنگی کشور در اولویت سازمان تبلیغات است.
بنیاد هدایت
0
۳۰ مهر ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، گقتت: راهبری زیست‌بوم فرهنگی کشور از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای سازمان تبلیغات است. راهبری جریان‌های مردمی چه آن‌ها که مستقیماً به سازمان تبلیغات همچون هیئت‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های اسلامی، مداحان و مبلغین شبکه هیئت‌ها، شبکه مساجد مرتبط هستند و چه آن‌هایی که به نحوی غیرمستقیم با این سازمان در ارتباط هستند، از مهم‌ترین وظایف سازمان تبلیغات محسوب می‌شود.

در خبرگزاری تسنیم

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ قائم‌مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: شبکه‌های دیگری مثل گروه جهادی و مجموعه‌های فرهنگی دیگری هم مرتبط با سازمان تبلیغات هستند و در رزمایش مواسات و همدلی که از قبل از ماه مبارک رمضان یعنی از اوایل سال جدید آغاز شد، همه این جریان‌ها احساس تکلیف کردند و به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان اضافه کرد: سازمان تبلیغات تلاش کرده این حرکت‌ها را ساماندهی و سازمان‌دهی و جریان سازی این‌گونه حرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: ایده‌های خوب در قالب یک شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند، به‌عنوان‌مثال اتصال شبکه افرادی که قصد کمک داشته و دارند به شبکه افرادی که اعلام نیازمندی کرده‌اند و این رویکرد به شکل مطلوبی در حال انجام است.

قائم‌مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: کمک به جریان رزمایش کمک مؤمنانه و راهبری درست این موضوع با جدیت از سوی سازمان تبلیغات دنبال می‌شود و این روند در ماه محرم و صفر نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: هدف سازمان تبلیغات تقویت مدیریت فرآیندهای در محله‌های مختلف است؛ بدین صورت که در هر محله افرادی که توان یاری و کمک افراد نیازمند را دارند شناسایی شوند و در مقابل افراد نیازمند و محروم و یا افراد ناتوان و سالمند در هر محل شناسایی شوند و در همان محل مدیریت امور با محوریت مساجد به نحو مطلوبی انجام شود و کمک‌های مؤمنانه افراد توانمند هر محل به دست افراد نیازمند همان محل برسد.

وی بیان کرد: طرح یاری و دستگیری از هر فردی در محله خودش نیازمند ارائه پیشنهادات و ایده‌های نوین است و این‌گونه جریانات خدمات رسان و مؤمنانه باید تقویت شوند.

وی اظهار داشت: اگر شبکه محلات و سازمان‌دهی افراد مختلف در هر محل به نحو درستی شکل گیرد، خیران، سازمان‌ها و نهادهای مختلف نیز می‌توانند کمک‌ها و خدمات خود را در قالب همان شبکه ریل‌گذاری شده انجام دهند.

قائم‌مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین مسئله در خدمت‌رسانی به مردم تداوم خدمت و جلب رضایت مردم است و بیان یکسری آمار و ارقام که برای مثال در قالب فلان جریان فلان مقدار کمک انجام‌شده از اهمیت چندانی برخوردار نیست و باید گفت باید کمک به مردم و حل مشکلات و گرفتاری مردم در طول زمان جریان داشته و تداوم یابد و به عبارتی موقتی نباشد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به مشارکت بی‌نظیر مردم در جریان اجرای رزمایش کمک مؤمنانه با هدف کمک به اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا اضافه کرد: سازمان تبلیغات نیز در تلاش برای عمل به این رویکرد اثرگذار است.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از ۲ میلیون بسته غذایی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا به همت مجموعه هیئت‌ها و مساجد سراسر کشور جمع‌آوری و توزیع شد.

قائم‌مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده در بازه زمانی ماه مبارک رمضان از سوی نهادهای پشتیبان در سراسر کشور نیز حدود چهار میلیون بسته غذایی بوده است که بین نیازمندان به نحو مطلوبی توزیع‌شده است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان مهم‌ترین هدف سازمان تبلیغات را بسترسازی و ایجاد ساختار محله محور در سراسر کشور در جریانات و حرکت‌های گوناگون نظیر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور چهار هزار محله روستایی و یک هزار محله شهری و ۴۰۰ محله در حاشیه شهرها وجود دارد که تلاش و هدف ما حرکت به سمت ایجاد محلات مستقل الگو حول محور مساجد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!