قائم مقام معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

پیاده‌روی اربعین سفینهالنجاه آزادگان عالم است

پیاده‌روی اربعین سفینهالنجاه آزادگان عالم است
بنیاد هدایت
0
۰۱ آبان ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان در گفتگو با ضمن اشاره به اجتماع میلیونی اربعین گفت: در شرایطی که به لحاظ تبلیغات و جنگ رسانه ای مورد آماج تهاجمات دشمنان اسلام هستیم، پیاده روی اربعین بستر اجتماع امت اسلام نسبت به همه ملت ها است و مصداق سفینه النجاه آزادگان عالم است.

وی افزود: آنچه که بالذات موجب خنثی سازی تهدیدات و تهاجمات دشمنان می شود، اجتماع امت اسلام با محوریت حسین بن علی(ع) است. پیاده روی اربعین کلاس جامعه پردازی و مشق آن حریت و استکبارستیزی و وحدت است، و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، پیاده روی اربعین می تواند زمینه تمدن سازی را فراهم کند.

قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بعد اجتماعی و زیست برادرانه دو ملت گفت: با توجه به ضرورت امت سازی و تعایش ایمانی این نوع زیارت، لازم است افراد در قالب گروهی و به صورت کاروانی حرکت کنند. همچنین کاهش هزینه سفر، بالارفتن ایمنی سفر، مدیریت ترافیک جاده ها، نظم و امنیت در رفت و آمد، امکان داشتن برنامه فرهنگی شامل اقامه نمازجماعت و دعا و توسل از فواید حرکت کاروانی است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به تلاش های دشمنان در انحراف این حرکت عظیم، خاطر نشان کرد: حضور روحانیون و علما در این سفر با تکیه و تایید بر حرکت جمعی و خانوادگی، موجب بصیرت زایی و معرفت افزایی نسبت به قیام عاشورا می شود.

وی گفت: راهبرد محوری سازمان تبلیغات در اربعین امسال، تلاش برای تأمین مبلّغ و سازماندهی کاروان­ها و گروه ­های زائر از مبدا است. همچنین با توجه به آموزش مبلغین برای این برنامه بین المللی، آماده معرفی مبلغین به کاروان ها و موکب های اربعینی وجود هستیم.

معاون تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای حزن و اندوه آل الله در این ایام شایسته است که کاروان ها این سفر را بستری برای شناخت و اقامه عزای اهل بیت(ع) قرار دهند که این مهم با همراهی روحانیون و مبلغین قابل اجراست.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!