حجت الاسلام والمسلمین حاجتی مطرح کرد:

عزم و اراده؛ مهمترین عامل شکست دشمنان در جبهه جنگ نرم+فیلم

عزم و اراده؛ مهمترین عامل شکست دشمنان در جبهه جنگ نرم+فیلم
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

استاد حوزه علمیه خوزستان، عزم و اراده جبهه خودی را مهمترین عامل شکست دشمنان دانست و گفت: دشمن در جنگ شناختی تلاش می‌کند که همین اراده‌ها را تضعیف کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، استاد حوزه علمیه خوزستان، در مراسم افتتاحیه سومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) اهل تعارف نبودند و نهضت را نیز با تعارف به پیروزی نرساندند و با تعارف نیز از آن حراست نکردند؛ چنین شخصیتی دو مرتبه در صحیفه خود این جمله را بیان کرده‌اند که «ما در حساس‌ترین نقطه تاریخ به سر می‌بریم».

وی افزود: اکنون در شرایط حساسی قرار داریم و رهبر معظم انقلاب نیز در این شرایط از جهاد تبیین و تبدیل هیئت‌ها به قرارگاه صحبت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب که فرمودند «امروز ما درگیر یک جنگ بسیار عظیم هستیم، که تمام کفر و الحاد در یک طرف و اسلام در طرف دیگری قرار گرفته است»، بیان کرد: این عبارتی است که امام (ره) نیز بارها آن را تکرار نمودند و رهبر معظم انقلاب نیز برای چندمین بار است که این عبارت را بیان می‌نمایند.

وی ادامه داد: جنگ امروز ما جنگ نرم نامتقارن است در این جنگ دشمن سلاح‌هایی دارد که ما نداریم اما در عوض جبهه ما دارای عنصر عزم و اراده است، چیزی که دشمن فاقد آن است و در این میدان کسی پیروز است که اراده‌اش قوی‌تر باشد.

مسئول مدرسه علمیه اندیکا، به جنگ شناختی دشمن اشاره و عنوان کرد: این رویکرد دشمن برای تضعیف اراده‌ها است؛ اگر اراده تضعیف شود دیگر قدرت هسته‌ای، موشکی و قدرت نظامی ما که دشمن به آن معترف است، به کار نخواهد آمد.

وی کسی را در این جنگ قوی‌تر دانست که شناخت بهتری نسبت به نقشه میدان و نقش خودش در این صحنه داشته باشد و در این راستا اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به این شناخت دست یافت که توانست منحصر به فرد شود؛ او فراتر از اتمسفر جمهوری اسلامی سخن می‌گفت که می‌فرمود «امروز جمهوری اسلامی، قرارگاه امام حسین (ع) و حرم اهل بیت (ع) است»؛ هر کس دیگری نیز که نقش خود و نقشه میدان را بشناسد، همچون او مرد میدان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان اینکه ما دچار فقر امام پژوهی هستیم، خاطرنشان کرد: امام (ره) برای دنیا و حتی برای دوستانشان ناشناخته باقی ماند؛ آیت الله مصباح یزدی نیز می‌فرمودند که بیش از ۲۰۰ سال زمان می‌برد تا ما امام (ره) را بشناسیم.

وی تحولات زمانه را بسیار عظیم توصیف کرد و گفت: اگر در این برهه زمانی به گونه‌ای که امامین انقلاب برای ما فرمودند، قدم برنداریم با شکست رو به رو خواهیم شد.

استاد حوزه علمیه اهواز، همچنین بیان داشت: اساتید علم مدیریت غرب معترف شده‌اند که امروز در مدیریت به بن بست رسیده‌اند چراکه نمی‌توانند آینده را پیش بینی و متناسب با آن استراتژی تعریف کنند؛ اما همین اندیشمندان غربی اعتراف کرده‌اند که امامین انقلاب، رهبرانی هستند که آینده‌نگری درستی دارند.

مسئول مدرسه علمیه اندیکا قدرت امروز ایران اسلامی را غیرقابل انکار خواند و گفت: اگر مسئولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد توجه کرده بودند، امروز ضلع چهارم قدرت ما نیز تکمیل شده بود و به اعتراف همه، ابر قدرت کامل در سطح جهانی شناخته می‌شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی افزود: ۷۰۰ مؤسسه و مرکز فرهنگی دشمن به صورت شبانه روزی در تلاش هستند و مطالعه می‌کنند که چطور مبانی معرفت شناسی جمهوری اسلامی و خاکریز مقاومت را هدف قرار دهند و اراده کشور را از بین ببرند که رهبر معظم انقلاب در این راستا فرمودند که فقط کافی است در میدان باشید و جهاد تبیین را دنبال کنید.

استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سه بار شهید حججی را حجت خدا بر خلق نامید، گفت: اراده شهید حججی و توسل او به امام رضا (ع) موجب شد به این مقام دست یابد و همین باعث شد در هنگام اسارت لحظه‌ای تزلزل در چهره‌اش دیده نشود.

مسئول مدرسه علمیه اندیکا تسلیم دشمن در برابر تدابیر رهبر انقلاب را کم نظیر عنوان کرد و بیان داشت: دشمن در این جنگ اراده‌ها توان رویارویی با ما را ندارد و علت اینکه آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد؛ این است که با رهبری روبه‌رو است که قابل شناخت نیست و مسائل را راهبردی پیش می‌برد.

 

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!