اگر مردم پای کار انقلاب نیایند یعنی کارمان را درست انجام نداده‌ایم

بنیاد هدایت
0
۰۷ آبان ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مدیران، معاونان و کارکنان بنیاد هدایت با حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

طرح تحول اجتماعی مسجد محور،‌ نقطه کانونی توجه رهبری است

در این دیدار حجت‌الاسلام قمی طی سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: اگر طرح تحول اجتماعی مسجد محور بتواند به سرانجام برسد و مسأله‌های روی زمین مانده رهبری را حل کند، این طرح را نقطه عطف و نقطه کانونی توجه رهبر معظم انقلاب می‌دانم.

وی با تأکید بر این که نباید منتظر سیاسیون نشست،‌ ادامه داد: به کمتر از راهبری تحولات اجتماعی نباید خودمان را مأمور بدانیم، اگر این طرح را درست و راهبردی تقریر و تقویت کنیم، می‌توان یک اتفاق مهم و بزرگ را رقم زد.

سطح توقعات از خودمان را بالا ببریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وقتی برنامه‌های موجود را با گذشته همین مجموعه مقایسه می‌کنیم، باید دستانتان را هم ببوسم، ولی وقتی با سقف توقعات آقا و وظایف انقلابی نسل،‌ جمع،‌ مجموعه و جایگاهی که در موردش مسئولیت به عهده گرفتیم، نگاه می‌کنیم، باید سطح توقعات را از خودمان بالا ببریم.

وی تأکید کرد: حتماً بعد رسانه‌ای مهم است، حتماً پیچیدگی‌های مختلف مهم است،‌ توانمند‌سازی در اولویت است،‌ ظرفیت‌سازی بانوان مهم است، دغدغه سازمان تبلیغات و… را هم که دور بریزیم، یک چیزی را با خودمان حل می‌کنیم. اگر علت مبقیه انقلاب اسلامی را همان علت محدثه انقلاب اسلامی بدانیم، اگر این مردم به پانخیزند و مسأله‌های بزرگ و پیچیده را حل نکنند،‌ همین مردمی که تحت ظلم هستند، مستضعف‌اند‌، ‌تحت فشارند؛ اگر پای کار انقلاب نیایند و هزینه ندهند،‌ ما کارمان را انجام نداده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با سقف توقعاتی به‌جایی که آقا از این جمع دارد و میزان اهتمامی که این جمع دارد، باید به افق بالاتری باید نگریست و اصلاً نباید کوتاه بیاییم و به کم قانع باشیم.

وی ادامه داد: در عین حال باید قدم‌ها را روی زمین گام‌به‌گام برداریم، ولی اگر سطح توقع را بالا بگیریم و عزممان برای فتح قله‌ای که آقا از آن در گام دوم سخن گفته‌اند جزم بشود،‌ می‌توانیم موفق باشیم. سقف توقعات باید بالاتر برود،‌ ممکن است پیچیدگی‌های معادلات بیشتر باشد اما‌ جنس فتوحاتش فرق می‌کند، گرچه وقتی به فتح می‌رسید «یدخلون فی دین الله افواجا» اتفاق می‌افتد.

ضرورت توجه به مسائل اولویت‌دار

حجت‌الاسلام قمی ابراز داشت: اگر بنای ما این باشد که مسائل دارای اولویت را از نظر رهبر معظم انقلاب حل کنیم، باید بدانیم نسخه بومی و ایرانی، اسلامی حل مسأله در مسجد و از سوی امام محله اتفاق می‌افتد. ‌یعنی جواب ما از یک جای دیگر شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌ما نمی‌توانیم برویم و موضعی عارضه را حل کنیم، هر چند عند اللزوم به سراغ عارضه هم باید رفت،مسأله را باید ریشه‌ای حل کرد، مسائل را باید فنی،‌کیفی، دقی، ‌علمی، قدرتمند حل کرد و به لحاظ عملیاتی و رسانه‌ای باید قابل رقابت با قدرت‌های روز دنیا باشد؛ حتماً نسخه‌ای که اینجا دارید می‌پیچید، مؤثر خواهد بود، اگر این مدل اینجا جواب بدهد، همه‌جا گره‌گشا خواهد بود.

طرح تحول اجتماعی نقطه قوت جریان انقلابی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وضعیت خطیر کشور گفت: کاری که شما دارید انجام می‌دهید، نقطه قوت و مزیت جریان انقلابی است. اگر این کار به سرانجام نرسد، از جای دیگری نمی‌توانیم این نزاع را مغلوبه کنیم. اگر به فضل خداوند اخذ به قوه کنیم هرروز باید محکم‌تر، استوارتر و قدرتمندتر از قبل قدم برداریم، و برای آقا و سایر کسانی که مقدرات این زمین در دستشان است‌،‌ خبرهای خوشحال‌کننده و خوشایندی از فتوحات فرهنگی اجتماعی معنوی و رسانه‌ای رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: امروز کرونا یقه این جامعه را گرفته است و باید به درد مردم برسیم. اگر در گستره وسیع توانستیم ۱۰۰۰ یا ۵۰۰۰ الگو خلق کنیم و آن را به نحوی فراگیر کنیم که جامعه نسبت به آن حس بگیرد،‌ حتماً می‌توان یک نحوه صورت‌بندی هوشمند در مواجهه پیچیده و جنگ تمدنی تمام‌عیار خلق کرد تا اتفاقات بزرگی به ثمر برسد.

بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت ثبت رسمی شد

حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان،‌ قائم‌مقام تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت در دیدار مدیران، معاونان و همکاران بنیاد هدایت با رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت،‌ به ثبت رسمی رسید.

وی در ادامه افزود: بدون ارتقاء افراد امکان ارتقاء محیط اطراف وجود ندارد، حتی اگر تمام پول‌های جهان را در یک شهر یا روستا بریزیم، اگر مردم حرکت نکنند و پای کار نیایند، آباد نخواهد شد. روستا داریم که آب دارد، جاده دارد، خانه عالم و … دارد ولی حتی یک سکنه هم ندارد، چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ با پرکردن زمین از بتن،‌ ساختن زیرساخت‌ها و تزریق‌ وام‌ها، حتماً پیشرفت اتفاق نمی‌افتد و به‌طور حتم مقدمه پیشرفت ارتقاء انسان‌ها است.

 

وی تأکید کرد: اگر مردم ایمان بیاورند و تقوا داشته باشند،‌ خداوند برکات معنوی و مادی بر آن‌ها جاری می‌کند، اگر جامعه ما بافتار قوی پیدا کند و مردم به هم دوخته شوند، امکان ارتقاء و پیشرفت در همه زمینه‌ها وجود دارد.

قائم‌مقام فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر کارکردهای امام محله و مسجد در پیشرفت جامعه ابراز داشت: مسجد محل جریان ولایت الهی به وسیله امام محله در شهر یا روستا است و همه کارهایی که شما می‌کنید بر اساس این زیرساخت تفکری و تمدنی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی‌ این بافتار تمدنی شکل گیرد،‌ هرگاه ولی خدا این رشته را به دست بگیرد و بکشد تا آخرین نفر در این رشته قرار می‌گیرند و شبکه امت و امامت شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با تأکید بر این‌که هر جامعه‌ای نیاز به امام دارد بیان داشت: همه نیاز به امام دارند، وقتی یک طلبه در یک روستا یا یک محله مستقر می‌شود، همه باید کمک کنیم تا آن طلبه امام شود، یعنی یاد بگیرد چگونه جریان‌سازی کند، چگونه مردم را پای کار بیاورد، چگونه پیوندهای اجتماعی را تقویت کند،‌ چگونه روح و جسمشان را تقویت کند و مردم را در زمینه‌های مختلف فرهنگی،‌ اقتصادی و … تقویت کند.

 

وی ادامه داد: بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت با ساختار معاونت راهبری،‌ پشتیبانی، برنامه‌ریزی و پژوهش و مراکز توانمندسازی و رسانه و گفتمان‌سازی با هدف تعالی شبکه امامت راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت یادآور شد: فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، الگوسازی و جریان‌سازی الگوهای طرح‌ریزی شده و فعالیت‌های منتخب تبلیغی امامان مسجد در بسترهای رسانه‌ای در جهت هم‌افزایی، توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای هدفمند و جلب مشارکت حداکثری مردمی بخشی از وظایف تعریف شده برای این بنیاد است.

وی در پایان گفت: تلاش در جهت مردمی سازی تبلیغ در مساجد، گسترش دایره تبلیغ و ترویج آن برای تبدیل شدن به گفتمان رایج جامعه با تأکید بر حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی بخش دیگری از اهداف و وظایف تعریف شده برای این بنیاد است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!