رئیس اداره تبلیغات اسلامی مینودشت:

آموزش امامان طبق زیست بوم محله نقش مهمی در رفع مشکلات اهالی دارد

آموزش امامان طبق زیست بوم محله نقش مهمی در رفع مشکلات اهالی دارد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مینودشت گفت: آموزش امامان طبق زیست بوم محله و توانمندسازی امامان نقش مهمی در رفع مشکلات اهالی دارد.

حجت الاسلام عبدالعلی چراغچی در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح فعالیت‌های خود اظهار داشت: بنده در شهرستان بندرگز فعال هستم. مدت ۱۰ سال در سازمان تبلیغات اسلامی به خدمت می پردازم که ۹ سال آن را در ایلام سپری کرده ام.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مینودشت به بیان وضعیت شبکه امامت در این شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان مینودشت ۱۷ امام روستا و امام پایگاه اجتماعی و محله داشت اما به دلیل تعدیل نیرو به ۹ نفر رسیده است، در این باره یک نقد جدی وجود دارد که افرادی که ۱۵ تا ۱۸ سال در سازمان همکاری داشته اند با یک آیتم هایی که طراحی شده از شبکه خارج شده اند.

وی عنوان کرد: می توان تدابیری اندیشید که نسبت به حفظ امامان توانمند بهتر عمل شود، در حال حاضر شبکه امامت در شهرستان فعال است و مبلغین و امامان روستا و محله خوبی داریم، اما باید برای ارتقای جایگاه امامت نیز تلاش کرد.

حجت الاسلام چراغچی تصریح کرد: یکی از اعتقاداتی که در بحث تبلیغی دارم این است که باید ائمه جماعات و شبکه تبلیغی امامت را آموزش دهیم، در این باره می توان با آموزش صحیح طبق زیست بوم محله اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل تقریبی و مذهبی وجود دارد و این ها در توانمندسازی دارای اهمیت زیادی است، به طور کلی آموزش امامان طبق زیست بوم محله و توانمندسازی امامان نقش مهمی در رفع مشکلات اهالی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مینودشت اظهار کرد: یکی از اقدامات که سازمان بر آن تأکید دارد، تعامل امامان با قشر جوان است، اگر بتوانیم با اخلاق و رفتار و عمل به جذب جوانان بپردازیم موفقیت خوبی به دست می آید.

حجت الاسلام چراغچی گفت: مردم صحبت های زیادی شنیده اند و امروز جامعه نیاز به عمل دارد، نحوه برخورد امامان دارای اهمیت زیادی است و می توان با آموزش و ارتباط قوی سازمان با ائمه جماعات در این زمینه قدم برداشت.

وی در مورد برگزاری نشست کوثر هدایت تصریح کرد: در طول ۱۰ سال خدمت بنده در سازمان این برنامه که با حضور خانواده ها تدارک دیده اند، بسیار خوب است و از مدیریت آن تا اصحاب رسانه واقعا جای تقدیر دارد، گرچه این نشست با نقاط قوت و ضعف‌هایی همراه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مینودشت عنوان کرد: اگر برنامه ها با محوریت خانواده طراحی می شد اثربخشی زیادی داشت و می شد در قالب مشاوره خانواده نیز باشد، به خصوص برای همسران روحانیون که شریکه الامام هستند می تواند اثربخش باشد و در مباحث همسرداری و بچه داری نیز مطالب خوبی ارائه شود و یا در قالب طنز نیز مسائلی را مطرح کنند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!