از سوی مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

جهاد تبیین؛ تنها راه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن

جهاد تبیین؛ تنها راه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن
حسین فلاح مراد
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

سعیدی نژاد گفت: امروز ابزارهای رسانه‌ای دشمن راه را برای پیام رسانی ما بسته است و طبق نظر رهبر معظم انقلاب تنها راه حل برای مقابله با محاصره تبلیغاتی دشمن، شکل گیری جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در سومین دوره نشست ملی «کوثر هدایت سلام الله علیها» ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر به تبیین شخصیت گرانمایه حضرت زهرا(س) پرداخت و عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در تقسیم وظایف خود با حضرت علی(ع) در حضور پیامبر(ص)، فعالیت های منزل را انتخاب می‌کنند؛ با این وجود ایشان یک رهبر مقتدر اجتماعی نیز بوده‌اند و مطالعه شخصیت ایشان برای پیمودن مسیری که شما انتخاب کرده‌اید، بسیار کمک کننده است.
وی افزود: ایشان یک شخصیت بزرگ اجتماعی بودند و به همراه فرزندان خود در جریان فتح مکه و حتی در برخی از جنگ‌ها همچون جنگ خندق حضور داشتند و به رزمندگان این جنگ خدمت می‌کردند.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دوران کودکی، نوجوانی و جوانی این بانو با پرحادثه ترین اتفاقات مهم تاریخ اسلام همراه بوده است، اظهار داشت: نوع تعامل و رویارویی ایشان با محیط و اقداماتی که انجام دادند، الگوی ناب و درس عبرتی است که کمتر به آن‌ها توجه شده است.
او همچنین خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) ۴ سال مدیریت فدک را عهده‌دار بودند و فدک جریان مهم اقتصادی آن زمان محسوب می‌شده است که درآمد سالانه آن حدود ۲۴ هزار درهم بوده که این بانو امور آن را در جامعه مؤمنین پیگیری می‌کردند.
سعیدی نژاد به یکی از اقدامات مهم فرهنگی این بانوی گرانقدر اشاره و عنوان کرد: یکی از رویدادهای فرهنگی مهمی که دنبال می‌کردند، تجمیع بانوان مدینه در روز دوشنبه برای حضور دسته جمعی بر سر مزار شهدای احد بوده و در آنجا به تبیین‌گری می‌پرداختند و تمامی مشقت‌ها را برای انجام کارهای فرهنگی به جان می‌خریدند.
وی افزود: خانه حضرت زهرا(س) امتداد اجتماعی داشت و ایشان بزرگترین اثر گذاری‌های اجتماعی را از بطن همین خانه دنبال می‌کردند.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی گفت: جایگاهی که امامت و ولی مؤمنین داراست، متعلق به خانواده و خاندان او نیز می‌باشد و مسئولیت‌ها همواره خانوادگی تعریف شده‌اند.
او ادامه داد: امروز شما بزرگواران مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارید و البته در کنار این مسئولیت‌ها دارای فرصت‌های عظیمی برای اثرگذاری هستید؛ چراکه وقتی همسران شما مرجعیت داشته باشند، به دنبال آن قدرت و جایگاه اثرگذاری شما نیز افزایش می‌یابد.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین اذعان داشت: اخیرا حضرت آقا به صورت جدی مسئله جهاد تبیین را مطرح نمودند و این جهاد تبیین همان چیزی است که در زندگی حضرت زهرا(س) جریان داشته است.
وی اضافه کرد: این رسالت به قدری حائز اهمیت است که حضرت زهرا (س) جان عزیز خود را در این مسیر فدا کردند و ایشان به گونه ای زیستند که دشمنان راه و چاره‌ای به جز حذف ایشان از میدان را نداشتند.
سعیدی نژاد همچنین بیان داشت: امروز وظایف شما سنگین است و قدم در یک میدان بزرگی گذاشته‌اید که اگر در این میدان مجاهدت خوبی داشته باشید، فرزندان شما نیز در آن تربیت خواهند شد.
او همچنین اعلام داشت: امروز ما با یک گره جدی مواجه هستیم که حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بدان اشاره نموده‌اند و آن محاصره تبلیغاتی دشمن است.
مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ابزارهای رسانه‌ای دشمن راه را برای پیام رسانی ما بسته است و طبق نظر رهبر معظم انقلاب تنها راه حل در این شرایط این است که جهاد تبیین شکل گیرد و عموم جامعه مذهبی احساس وظیفه تبلیغی داشته باشند و به این رسالت بپردازند.
او همچنین بیان کرد: امروز زنان جامعه ما اگر بدانند که انقلاب در چه نقطه‌ای قرار دارد و افق‌های مطلوب انقلاب را در جامعه تبیین نمایند، جامعه برای پیمودن مسیر خود و دست یابی به افق‌های مطلوب آماده می‌شود.
سعیدی نژاد اضافه کرد: امروز باید تلاش شود تا زنان متوجه جایگاه رهبری خود شوند و باید اراده‌های آنان را به سمت اتفاقات بزرگ سوق داد که این کار تنها با جهاد تبیین انجام شدنی است.
وی در پایان اظهار داشت: امروز اگر متوجه سرمایه ها و ظرفیت‌های خود باشیم، انقلاب فرصت خلق بزرگترین اتفاقات را دارد؛ اما اگر جهادگران تبیین به میدان نیایند، جامعه دچار شکست خواهد شد و نیروی انسانی ما و به ویژه بانوان بزرگترین فرصت های انقلاب محسوب می‌شوند و اگر این جهادگران به میدان بیایند و نیازها و موانع را تبیین کنند، می‌توان به سمت قله‌ها و افق‌های مطلوب ترسیم شده حرکت کرد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!