امامان محله مهم‌ترین عناصر تمدن‌سازی در انقلاب اسلامی هستند

بنیاد هدایت
0
۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان،‌ قائم‌مقام تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت، در نشست هم‌اندیشی امامان محله شهری و روستایی استان مازندران که در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران برگزار شد با اشاره به نقش تمدن ساز ایران اسلامی در جوامع اسلامی و حتی جهان،‌ گفت: مساجد قرارگاه مهم تمدن سازی و امامان محله و مبلغان مهم‌ترین عناصر این گام مهم در انقلاب اسلامی هستند و باید در این راه همت مضاعف داشت.

وی در ادامه افزود: مساجد و فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی محور تحولات اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستند و این تحول باید با فعالیت‌های اجتماعی ، فرهنگی و تبلیغی صورت گیرد و قطعاً این نقش در گام تمدن ساز انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان به نقش امامان محله در ایجاد  انسجام اجتماعی محلات اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) مساجد را سنگر دانستند و رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان کانون و هسته مقاومت فرهنگی یاد کردند و باید امامان محله برای این سنگر و کانون مقاومت برنامه‌ریزی و مجاهدت کنند.

وی با اشاره به اهمیت جامعه پردازی در تمامی شئون در سطح محلات توسط امامان محله اشاره و تأکید کرد: امروز بر همگان آشکار است که هزینه سازش بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت در کشور است و برخی‌ها رفع تمام مشکلات کشور را در سازش و گفتگو با غرب می‌دیدند اما امروز شاهد عملکرد این گفتمان در کشور هستیم و هزینه سنگینی بر کشور تحمیل شد و باید نسبت به تبیین این گفتمان و اثرگذاری گفتمان مقاومت در سطح محلات کشور برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی مبلغان با وجود شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا در جامعه، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی مبلغان و امامان محله در مناطق آسیب‌پذیر و کم برخوردار بسیار ارزنده است و حتی در این شرایط حساس و بحرانی کشور این خدمات ادامه دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف کشور هم به این خدمات دینی اضافه شده است.

خدمات مبلغان دینی در محلات ، عامل وحدت و وفاق ملی

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ابتدای این نشست گفت: تبلیغ میراث گران‌بهای انبیاء الهی است و خدمات مبلغان دینی موجب تحکیم وحدت و وفاق در جامعه اسلامی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار مبلغان دینی و امامان محله در مناطق مختلف استان افزود: نقش امامان محله و  مبلغان در دفاع از تفکر دینی و نظام اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و امروز هم در دفاع از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی حفظ و پاسداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام شکریان امیری با اشاره به اینکه مفاهیم تبلیغی باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد ، خاطرنشان کرد: امروز استفاده از روش‌های نوین در حوزه تبلیغ یک امر اجتناب‌ناپذیر است و باید مبلغان در این حوزه و استفاده از تکنولوژی‌های نوین خود را مجهز کنند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!