تبلور امامت در خدمت به مردم است

بنیاد هدایت
0
۲۵ آبان ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان،‌ قائم‌مقام تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست هم‌اندیشی شهید فهمیده که با حضور راهیاران استانی در مجتمع سرچشمه برگزار شد با اشاره به تعاریف مربوط به امام محله گفت: تبلور امامت در خدمت به مردم است و هر که خادم‌تر است وظیفه امامت مردم را بر عهده دارد.‌

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ همه انبیاء از آدم تا خاتم(ص)،‌ اهل بیت پیامبر و … همه دنبال این بودند که انقلاب جهانی با  محوریت خداوند و تعالیم الهی برقرار شود و یکی از دغدغه‌های جدی که همه ما با آن درگیر هستیم این است که چطور می‌توانیم به انقلاب اسلامی کمک کنیم.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان اظهار داشت: یک نور الهی بر عالم تابیده و خداوند عالم می‌خواهد بر اساس این نور؛ در شرایط اختیار، عالم را به سامان برساند. این نور که از آن به ولایت تعبیر می‌َشود ولایت الهی یا ولایت خداوند بر عالم است.

وی با تبیین چرایی و چگونگی این ولایت الهی خاطر نشان کرد: انقلاب جهانی اسلام به معنای انتشار ولایت الهی در عالم است. این ولایت از ناحیه خداوند صادر شده است و به صورت طولی پایین آمده و در زمین جاری شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت یادآور شد: از سوی دیگر یک ولایت عرضی هم داریم، که جنس، بن‌مایه و اساس هر دو محبت است. در ولایت طولی این محبت در قالب اطاعت از خداوند تبلور پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در ولایت عرضی همانطور که امام صادق علیه السلام فرموده‌ است مؤمنان نسبت به هم ولایت دارند، چنانچه یکی از آنها پایمال گردد از ولایت خداوند خارج گشته و ترک طاعت او کرده است.

حجت‌الاسلام میرمحدیان تأکید کرد: جنس ولایت عرضی فقط ولایت بین مؤمنان نیست و این ولایت در ولایت بین اهالی خانواده،‌خاندان و خویشاوندان و همچنین ولایت بین همسایگان تبلور پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ولایت عرضی از نقطه امام شروع می‌َشود، ‌بین مومنان،‌ همسایه‌ها و خانواده جاری می‌َشود، ‌اگر این ها را در هم ضرب کنیم، هیچ کسی نمی‌ماند که محل تابش نور ولایت الهی نباشد، چون افراد نسبت به هم یا همسایه هستند،‌ یا فامیل هستند یا برادر مومن هستند.

مدیر عامل بنیاد هدایت ابراز داشت: برای این که انقلاب اسلامی جاری بشود بهترین راه این است که یک جامعه کوچک آرمانی تشکیل بشود و سپس این جامعه آرمانی به جهان معرفی شود،‌ به همین دلیل می‌خواهیم از محله به عنوان کوچکترین عنصر شروع کنیم.

وی با بیان این که مسجد و امام مسجد آخرین نقطه ولایت طولی است، ادامه داد: امامت محله نصبی نیست،‌ بلکه تعینی است،‌ یک طلبه به یک محله می‌رود و به مردم خدمت می‌کند،‌مردم عاشقش می شوند و به حرف او گوش می‌دهند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان تأکید کرد: امامت محله شخصی است که سختی‌ها و رنج و مشکلات مردم برای او سنگین و سخت است و نسبت به هم مردم مهربان است،‌ مهم نیست که نماز می‌خوانند یا نمی‌خوانند،‌ مسجد ‌ِمی‌آیند یا نمی‌آیند، شراب می‌خورند یا نمی‌خورند.

وی ادامه داد: ما به دنبال تشکیل یک تشکیلات منسجم نیستیم،  اگر چه خود به خود این تشکیلات با جمع شدن امامان چند محله در کنار یکدیگر اتفاق می‌افتد،‌ وقتی امامان به دور هم جمع شدند، و پای کار ولی فقیه آمدند،‌ بسیاری از کارهای روی زمین مانده به سرانجام می‌رسد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!