با تلاش امام محله نگاران صورت گرفت:

تحت درمان قرار گرفتن ۱۳ نفر از جوانان درگیر با اعتیاد

تحت درمان قرار گرفتن ۱۳ نفر از جوانان درگیر با اعتیاد
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام بامری با همکاری مردم و برخی دیگر از امامان توانسته است اقدامات خوبی را در راستای حل معضل اعتیاد انجام دهد و تاکنون بیش از ۵۰ نفر برای درمان معرفی و ۱۳ نفر تحت درمان قرار گرفته اند.

حجت‌الاسلام کاظم بامری امام محله نگاران شهرستان سراوان است و در نقطه صفر مرزی و مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در جهت خدمت به مردم تلاش می کند. در ضمن او از فعالان طرح ۳۱۳ نیز هست.

امام محله نگاران در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌ها خود اظهار داشت: طرح ۳۱۳ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ابلاغ شد که در قالب آن به سرکشی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد می پردازیم و به شناسایی معضلات و مشکلات این خانواده ها و رفع آن ها می پردازیم.

وی بیان کرد: هر چند عمدتا با خانواده های تشیع بیشتر سر و کار داریم ولی برنامه‌هایی را برای همه اهالی در نظر گرفته و به طور جمعی برآورد می کنیم.

این امام محله عنوان کرد: اصلی ترین معضل ما اعتیاد است و شهرستان سراوان از نظر طلاق در سطح پایینی قرار دارد، در این خصوص هم با برنامه ها و تعامل با مسئولان و فرماندار ورود پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: از طریق امامان و مساجد تعدادی از جوانان شناسایی شدند که با استقبال خانواده ها، جوانان را تحویل کمپ می دهیم و روند درمان را سپری می کنند، در این خصوص ۵۰ نفر شناسایی و ۱۳ نفر تحت درمان قرار گرفتند و چند نفر نیز بهبودی کامل را به دست آوردند.

حجت الاسلام بامری گفت: در زمینه اشتغال نیز از طریق خیرین و برخی از نهادها، پیگیری های لازم را داریم و با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در تعامل هستیم، هر چند هنوز در حوزه اشتغال طرحی منسجم ارائه نشده ولی درصدد ایجاد ظرفیت‌هایی هستیم.

این امام محله افزود: بسته های حمایتی از سوی نهادهای مختلف در جهت کمک به محرومان در نظر گرفته می شود. تاکنون بیش از ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شده است. امید است با همراهی خیرین بتوانیم بیشتر در این بخش متمرکز باشیم، شهرستان از نظر اقتصادی و معیشتی در معضلاتی قرار دارد و جوانان سوخت بر هستند.

حجت‌الاسلام بامری اظهار کرد: بسیاری از جوانان بازمانده از تحصیل را تشویق به ادامه تحصیل کرده ایم. خانواده ها در تنگناهای مالی قرار دارند، کمک‌هایی در نظر گرفته شده و تلاش می کنیم آن ها تحت پوشش قرار دهیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!