مسأله امامت یک کار تشکیلاتی و شبکه‌ای است

بنیاد هدایت
0
۲۵ آبان ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام محمدمهدی تجریشی معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی،‌ در نشست هم‌اندیشی شهید فهمیده که با حضور راهیاران استانی بنیاد هدایت در مجتمع سرچشمه برگزار شد، گفت: بر اساس آموزه‌های قرآنی مسأله امامت یک کار تشکیلاتی و شبکه‌ای است.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در دیداری که با روحانیان و طلاب در تاریخ ۱۴ خرداد ۵۷ داشتند،‌ فرمودند«شما طلبه‌ها هر کدام امام برای امت هستید».

حجت‌الاسلام تجریشی اظهار داشت: مشکلات ما وقتی شروع شد که علمای ما پذیرفتند که فقط عالم هستند و امام جامعه نیستند و از مشکلات و مسائل جامعه فاصله گرفتند.

وی با بیان این‌که ولایت‌فقیه در جامعه نهادینه شده است، ادامه داد: برای این‌که ولایت در لایه‌های میانی جامعه نیز نهادینه شود، نیاز به راهیاران و امامانی داریم که ولایت را در جامعه تسری بدهند و شکل دادن این ولایت الهی مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به شاخصه‌هایی که یک امام باید داشته باشد، خاطرنشان کرد: در نهضت امام خمینی(ره)، قیام یکی از مهم‌ترین رکن‌هایی است که امام بر آن تأکید دارد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام ادامه داد: توکل و صبر در سایه قیام برای خدا(قیام لله) مفهوم پیدا می‌کند، این توکل و صبر سبب تخدیر نمی‌شود بلکه در مسیر قیام است.

حجت‌الاسلام تجریشی تأکید کرد: در این مسیر عملی مورد قبول واقع می‌َشود که بر پایه تقوا باشد و با ولایت گره بخورد، به طور مثال نماز با ولایت مورد قبول واقع می‌شود و نمازی که بر پایه ولایت الهی نباشد چون با جامعه اسلامی پیوند نخورده است مورد قبول الهی نیست.

وی با اشاره به وظیفه مردم در مقابل امام تصریح کرد: در قیام برای خدا(قیام لله) مردم حول محور امام اجتماع می‌کنند و در این قیام امام وظیفه دارد که مردم را با برقراری پیوندهای اجتماعی برای همراهی با قیام تشویق و  ترغیب کند.

وی ادامه داد: در قیام برای خدا(قیام لله) عامل قیام و پیوند اجتماعی امام است و حول محور امام است که این حرکت اتفاق می‌افتد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!