روایتی از حضور حجت الاسلام حریزاوی در جمع برخی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی؛

نشست ملی کوثر هدایت؛ کار سنگینی که به همت بنیاد هدایت انجام شد

نشست ملی کوثر هدایت؛ کار سنگینی که به همت بنیاد هدایت انجام شد
حسین فلاح مراد
0
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری نشست ملی کوثر هدایت را کاری سنگین توصیف کرد که با تأکید حجت الاسلام والمسلمین قمی و به همت بنیاد هدایت برگزار شد.

جایش خیلی خالی بود هرچند که قائم مقامش حضور داشت، حاج آقای قمی را می‌گویم. در آخرین دوره نشست کوثر هدایت پدر بزرگوارش به رحمت خدا رفت و دیگر نتوانست در برنامه‌های این دوره حضور پیدا کند.

حاج آقای حریزاوی در سرکشی به گعده حل مسئله استان‌های مختلف، سلام حاج آقای قمی را می‌رساند و می‌گفت ایشان در دوره‌های قبل بیش از نصف روز وقت می‌گذاشتند و در این گعده‌های صمیمی حضور می‌یافتند اما در این دوره، به دلیل از دست دادن پدر نتوانستند حضور پیدا کنند. در بسیاری از اتاق‌ها ذکر خیر حاج آقای قمی و پدر محرومشان می‌شد و فاتحه‌ای قرائت می‌کردند.

در اتاقی که مربوط به استان مرکزی بود حاج آقای جعفری توضیح مفصلی درباره بوم حل مسئله داد و در ادامه نیز حاج آقای میرمحمدیان به برخی از سؤالاتی که در این زمینه پرسیده می‌شد، پاسخ دادند.

کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان اتاق‌های بعدی بودند؛ حاج آقای حریزوای با حالت مزاح گفت خوزستان که ام المسائل و مصائب است. یکی از نکات جالبی که مطرح شد، اختلاف برخی از شهرها در انتساب مشاهیر به آن شهر بود؛ مثلا چند ماجرا در این زمینه مطرح شد که دزفولی‌ها می‌گویند شیخ انصاری دزفولی بوده و شوشتری‌ها می‌گویند که اهل شوشتر بوده یا درباره قیصر امین پور هم بحث است. حاج آقای حریزاوی پاسخ زیبایی داد و گفت: ای کاش به جای اینکه مردم بر سر این موضوعات بحث کنند، رقابت بر سر این بود که چنین مجتهدان و شاعرانی را تربیت کنند.

در استان فارس یکی از مدیران شهرستانی، بنیاد هدایت را به نگین سازمان تبلیغات اسلامی توصیف کرد و گفت برنامه‌های این بنیاد ما را به رسالت اصلی خودمان بازگرداند، برای ما رسیدگی به امور مردم اصل است. حاج آقای حریزاوی هم در تکمیل بحث به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت به همین دلیل است که آقا می فرمایند تبلیغ، تفاهم است.

یکی دیگر از مدیران شهرستانی با بیش از ۲۵ سال سابقه کار، رویکردی که بنیاد هدایت در حل مسئله دنبال می‌کند را نقطه قوت سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت قبلا روحانیون مستقر ما فقط در وعده های نماز با مردم در ارتباط بودند و نهایتا یکسری اقلام فرهنگی را توزیع می کردند و از حال و روز مردم خبر نداشتند؛ با اجرای این طرح دیگر کسی نمی تواند ما را متهم کند که کار خاصی انجام نمی دهیم.

از میان حضار، فردی نسبت به تغییر و تحول مدیران سازمان نقد داشت، حاج آقای حریزاوی در پاسخ گفت برخی از نهادها نقش کادرسازی برای نظام را بر عهده دارند؛ بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی چنین جایگاهی دارند؛ بنابراین وقتی از نهادهای مختلف از ما نیرو بخواهند وظیفه داریم افراد را به آنها معرفی کنیم.

حاج آقای حریزوای در جمع مدیران استان همدان نشست ملی کوثر هدایت را کاری سنگین خواند و گفت: خیلی‌ها تردید داشتند که این کار در این مقطع زمانی، شدنی است یا خیر؛ حاج آقای قمی خواستند که حتما این نشست برگزار شود و بحمدلله این اتفاق به همت دوستان ما در بنیاد هدایت رقم خورد.

او در مورد وضعیت اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با حضور حاج آقای نظیری به عنوان مدیرکل، گفت همدان جهش خوبی داشته است؛ در تعامل با مردم و نیروهای انقلابی موفق عمل کرده است. البته مشکلات موانع وجود دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مشکلات موانع در رفتن به سمت قله طبیعی است و الا حرکت در مسیر هموار که سخت نیست.

حاج آقای حریزاوی کتابی از رهبر معظم انقلاب را به مدیران قزوین معرفی کرد و گفت در این کتاب نظام مسائلی که آقا در اداره جامعه پیگیری می کنند را گردآوری کرده اند و به نوعی رساله عملی حکومتی ایشان است. ۵۵ جلد آن به چاپ رسیده و ۴۰ جلد آن در اختیار عموم قرار گرفته است؛ اگر این مباحث در شهرها و روستاهای ما اشراب بشود، جهت گیری حرکتهای ما تمدنی خواهد بود.

او رشد استان قزوین در دوران مدیریت حاج آقای زهراییی را محسوس خواند و از رضایت عمومی مردم، متدینین و حزب اللهی‌ها نسبت به عملکرد این اداره، ابراز خرسندی کرد.

قم و خراسان رضوی نیز از دیگر استان‌هایی بود که حاج آقای حریزاوی با حضور در جمع آنها از آخرین وضعیت این استانها مطلع شده و به آنها نیز خدا قوت گفتند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!